וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל "צוק איתן" – עיריית ליל ניתקה את קשריה עם צפת

10.10.2014 / 0:26

העיר השלישית בגדולה בצרפת ביטלה את ברית הערים התאומות עם צפת, שנמשכה 20 שנה, מבלי להודיע על כך רשמית. ראש העיר צפת: "התרפסות בפני קיצונים". חשש שערים נוספות ילכו בעקבותיה

מפגינים פרו-פלסטינים בעיר ליל, צרפת, בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן", יולי 2014. AP
מפגינים פרו-פלסטינים בעיר ליל, צרפת, בהפגנה נגד מבצע "צוק איתן", יולי 2014/AP

בעקבות מבצע "צוק איתן" החליטה עיריית ליל, שבצרפת, לפרק את ברית הערים התאומות שהייתה לה עם עיריית צפת ולנתק עמה את הקשרים. במרכז השלטון המקומי חוששים כי לחץ מצד גורמים פרו-פלסטינים בצרפת יוביל לניתוק ברית תאומות עם ערים נוספות בישראל וכי ליל היא רק העיר הראשונה שנכנעה ללחץ זה.

במהלך השבוע החולף קיבל ראש עיריית צפת, אילן שוחט, פניות רבות מאנשי הקהילה היהודית המודאגים המתגוררים בעיר השלישית בגודלה בצרפת. נציגי הקהילה בישרו לו כי ראשת עיריית ליל, מרטין אוברי, ובכירי העירייה הצהירו בעיתונות הצרפתית כי אחרי המבצע בעזה הם החליטו לבטל את השותפות עם צפת, שנמשכה 20 שנה.

"ההתרפסות של העיר ליל אל מול כוחות קיצון וחוסר מנהיגותה בראיית התמונה הגדולה תביא בעתיד להשתלטותם על צרפת כולה, ואז כבר יהיה מאוחר", התייחס שוחט להחלטה. "לדאבוני, ליל לא טרחו אפילו להודיע לנו. מי שעדכן אותנו זאת הקהילה היהודית בפריס ובליל שקראו על כך בעיתוני צרפת. השלטון המרכזי הוציא לנו מכתב והמליץ על דרכי סיוע בהתייעצות עם משרד החוץ. דבר אחד בטוח - הקשר עם הקהילה היהודית בליל יישמר ויטופח, עם ההקפאה ובלעדיה".

עוד בוואלה! חדשות
דיווח בפרו: על סירת הישראלים היו יותר נוסעים מהמותר
שמחה מהולה בעצב: אשתו של הקצין שנפל בעזה ילדה בן
בערב החג: בן 40 הוכש על ידי נחש במהלך ריצת לילה

בעירייה מצרים על כך שעד לרגע זה לא התקבלה עדיין הודעה רשמית מעיריית ליל. ההודעה הרשמית היחידה שהתקבלה עד כה הגיעה אתמול ללשכתו של שוחט מהמרכז לשלטון מקומי בישראל. "מזה חודשים מתנהל קמפיין מול ערים בצרפת, שלהן ברית עם ערים ישראליות, הקורא לביטול קשריהן. יש להניח שבעקבות ההצלחה בליל הקמפיין ילך ויתפשט", נכתב במכתב ששלח מרכז השלטון המקומי. "מדובר בתופעה אשר לה יש השלכות מדיניות משמעותיות".

במסגרת בריתות מסוג זה מקיימות הערים שיתופי פעולה בעיקר בתחום הרפואי, החינוכי והתרבותי. במהלך השנים יצאו משלחות של תלמידים מצפת לליל, ולהיפך, והתארחו איש בביתו של רעהו. אמנים מליל השתתפו בתקופה זו בפסטיבל הכליזמרים המתקיים מדי שנה בצפת ואמנים מהעיר יצאו להשתתף בפסטיבלים שהתקיימו בליל. גם בתחום הרפואה ישנו שיתוף פעולה בין רופאי בית החולים זיו בצפת לבית החולים האזורי הממוקם בליל ובימים אלו עורכים צוותים רפואיים משתי הערים מחקר בתחום הכבד.

בעיריית צפת הסבירו כי הקשר עם ליל כלל גם ברית עם העיר שכם, שגורמים בה לחצו על ניתוק הקשר עם העיר הישראלית. "לצערנו, הכוחות הפרו-פלסטינים בקשר המשולש מחפשים כל דרך לנתק את היחסים עם ישראל", אמר גורם בעירייה. "דווקא בעת הזו, ראשת עיריית ליל יכולה הייתה לשמש גשר לשלום ולנצל משבר להזדמנות. צפת דואגת ומטפלת במאות פצועים מסוריה וזוכה לשבחים ברחבי העולם. לאורך השנים שיתפנו פעולה עם כל יוזמה שהגישו הצרפתים, מתוך ניסיון לבנות ערוץ הדברות ושיתוף פעולה. אנחנו מקבלים עשרות פניות מהארגונים היהודים בליל ובצרפת אשר מוחים בתוקף על החלטה זו".

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

(עדכון ראשון: 9.10.14, 19:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully