וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הממשלה אישרה את תקציב המדינה לשנת 2015

8.10.2014 / 1:39

בתום דיון שארך כ-10 שעות, הצביעה הממשלה בעד התקציב לשנה הבאה, שיעמוד על יותר מ-328 מיליארד. אושרה תוספת חד-פעמית לתקציב הביטחון, שיעמוד בסך הכל על 57 מיליארד

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
נתניהו ולפיד בישיבת ממשלה/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

בתום דיון שנמשך כעשר שעות, אישרה הלילה (רביעי) הממשלה את תקציב המדינה לשנת 2015. התקציב לשנה הבאה - שאושר ברוב של 21 שרים מול מתנגד אחד בלבד, השר עמיר פרץ - יעמוד על 328 מיליארד שקל, גידול של 2.61% מתקציב 2014, והוא כולל תוספת של שישה מיליארד שקלים לתקציב הביטחון, מעבר לתוספת של שמונה מיליארד שקלים שניתנה בשנת 2014. תקציב הביטחון יעמוד בסך הכל על 57 מיליארד שקלים.

התקציב אושר בתום דיון מרתוני, במהלכו הביעו מספר שרים התנגדות לפשרה בין ראש הממשלה בנימין ושר האוצר יאיר לפיד, במסגרתה יעלה הגירעון הממשלתי החזוי ל-3.4% מהתוצר, ויעמוד על כ-38 מיליארד שקלים.

עוד ידיעות על תקציב המדינה
”הגירעון יהיה גבוה יותר וצפוי להסתכם ב-3.6%”
רגע לפני אישור התקציב: הטבות מס לפריפריה
1.7 מיליארד שקל למלחמה בעוני: ”רגע היסטורי”

במהלך הדיון, אמר השר פרץ: "אני מתכוון להיאבק נגד התקציב פרלמנטרית וציבורית, ולגלות אחריות קולקטיבית בדיוק כמו שגילו שרי הקבינט בזמן המלחמה. אדרוש העלאת שכר המינימום שכבר הוכח כי מעודד צמיחה מגדיל צריכה ואת הכנסות המדינה". במהלך הדברים, התפתח ויכוח בין פרץ לנתניהו בנוגע לגזרות האוצר בשנת 2003, ופרץ אמר לראש הממשלה, שכיהן אז כשר האוצר, כי מי ששילמו את המחיר הן האוכלוסיות החלשות, הילדים, הקשישים והאימהות היחדניות. "אותן האוכלוסיות ממשיכות להיות שקופות גם היום", הוסיף השר.

יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
תקציב משרדו יקוצץ ב-13.7 מיליון שקלים. בנט/ראובן קסטרו

הגזירות בתקציב שאושר כוללות קיצוצים בסך של כשבעה מיליארד שקלים משורת משרדי ממשלה. כך למשל, במסגרת ההתייעלות בתקציב, יופחתו 600 מיליון שקלים מבסיס תקציב הפיתוח של משרד התחבורה, ויועבר פרויקט כביש 61 למימון פרטי. כמוכן, יקוצצו 25 מיליון שקלים מתקציב הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. תקציב המשרד לענייני ירושלים והתפוצות בראשו עומד נפתלי בנט יקוצץ ב-13.7 מיליון שקלים ויעמוד על 10 מיליון שקלים בלבד.

לקריאת הצעת התקציב המלאה ל-2015

מובטלים עד גיל 30 יצטרכו לעבוד לפחות שנתיים כדי להיות זכאים לדמי אבטלה, בניגוד לשנה וחצי כיום. בנוסף לכך, תבוטל ההכרה בעבודה בתחנת דלק כעבודה מועדפת, יוטלו מסים על תיירות מרפא ועל מעסיקי עובדים זרים ותבוטל גם הטבת המס לספורטאים זרים. בכל הנוגע להסדר הנסיעה חינם של חיילים בתחבורה הציבורית, נכתב כי משרד הביטחון יגדיל את ההשתתפות הכספית שלו בנסיעת החיילים.

אלו שמתכננים נסיעה לחו"ל בקרוב, ישמחו לשמוע כי ביוזמת שר הפנים, גדעון סער, בוטלה במהלך הדיון ההצעה לפיה הנפקת דרכון תתייקר במאה שקלים לבגיר וב-50 שקלים לקטין. במהלך הישיבה גם בוטלה הכוונה לצמצם את הטבות המס לפריפריה. זאת, לאחר שהשר סילבן שלום תיווך בין האוצר לבין ראשי הרשויות המקומיות. עלות השארת ההטבות על כנן נאמדת ב-130 מיליון שקלים מקופת המדינה.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

60 מיליון ייגרעו ממשרד ראש הממשלה

תקציב 2015 מגלם בתוכו גם לא מעט מתיחות פוליטית, כיוון שלפיד בחר להוסיף כסף לכל משרדי "יש עתיד" ולקצץ בכל משרדי הבית היהודי, למעט משרד הכלכלה. בין המשרדים שתקציביהם יקוצצו: משרד הבינוי והשיכון (פיחות של 16 מיליון), המשרד לשירותי דת (פיחות של 25 מיליון) והמשרד לאזרחים ותיקים (פיחות של 20 מיליון). לפיד גם קיצץ 30 מיליון שקלים מהחטיבה להתיישבות וכן את המענקים בגין הקפאת הבניה. ספר התקציב כולל המלצה לסגור את המשרד לשיתוף פעולה אזורי, שבראשו עומד השר סילבן שלום. גם משרד ראש הממשלה נפגע, וממנו ייגרעו בשנה הבאה 60 מיליון שקלים.

חיתוך גס של 50% יהיה בהוצאות הפרסום של לשכת הפרסום הממשלתית, דבר שיוביל לחיסכון של 93 מיליון שקלים בתקציב המדינה.

שר האוצר יאיר לפיד בישיבת הממשלה, אוקטובר 2014. מרק ישראל סלם, מערכת וואלה! NEWS
"בשורה חברתית". השר לפיד/מערכת וואלה! NEWS, מרק ישראל סלם

שר האוצר לפיד מסר לאחר אישור התקציב: "התקציב נועד לסייע ולחזק את השכבות החלשות ואת מעמד הביניים של מדינת ישראל. אנחנו מציבים סדר יום חברתי עם תוספות משמעותיות לחינוך, רווחה, בריאות וחיזוק הביטחון האישי של האזרחים". עוד הוסיף: "התקציב שאושר הוא תקציב אחראי, שמתייחס לצרכים המיידים של הכלכלה הישראלית, אבל לא שוכח גם לבנות מדיניות כלכלית ארוכת טווח ומוטת צמיחה".

"זהו תקציב של בשורה חברתית שמוביל שורה של רפורמות לשיפור מעמדם של אזרחי ישראל. תקציב החינוך יגדל ב-1.8 מיליארד שקלים", הצהיר שר האוצר במעמד הצגת התקציב בחודש שעבר. "נרחיב את בתי הספר של החופש הגדול והלמידה תמשיך לתוך חודשי הקיץ. שר החינוך ואני עובדים על תוכנית לסיוע לאדם העובד במדינת ישראל. גם זה יקרה במהלך 2015. אנחנו ממשיכים את רפורמת הבגרויות ואת קידום החינוך הטכנולוגי. נשיק מהפכה בתחום מעונות היום. תקציב משרד הבריאות ייגדל גם הוא – ניישם את מסקנות ועדת גרמן לשיפור המענה לחולה בישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully