וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה רשמי: התולעת המפלצתית של איסלנד אמיתית

ועדה מיוחדת שהוקמה כדי לבחון סרטון וידאו בו נראית מפלצת ימית מיתולוגית - תולעת באורך של כ-100 מטרים, פסקה כי הווידאו אינו מזויף והיצור אכן קיים ומתועד

צילום: סרטון חובבים שהועלו לרשת, עריכה: גדי וינסטוק

בחודש פברואר 2012 צילם אדם שמתגורר באיסלנד את אגם לגארפליוט שבנהר ג'וקולסה שבצפון מזרח המדינה. בסרטון נראה יצור עצום דמוי נחש שוחה במי האגם הקפואים. התיעוד המפחיד התפשט ברשת וזכה מאז ליותר משמונה מיליון צפיות ושיתופים.

בעקבות הסרטון מונתה ועדה של 13 אנשים, שתפקידם היה לבחון ולחקור האם מדובר בזיוף או בסרטון אותנטי שיכול לשפוך מעט אור על התעלומה. לאחר שנתיים של דיונים הם ערכו הצבעה וקבעוו, בהצבעה צמודה, כי הסרטון אמיתי והעניקו לאדם שצילם אותו פרס כספי בסך 2,700 אירו. "כאשר גיליתי מה הן מסקנות הועדה, התמלאתי סיפוק אדיר", סיפר האדם שצילם את הסרטון.

מאז פרסום הסרטון הגיעו עשרות צוותי צילום לאגם, אולם אף אחד מהם לא הצליח למצוא את אותה מפלצת מסתורית. ספקנים טוענים כי בסרטון רואים בסך הכל חתיכת רשת שנפלה אל מימי הנהר הקפואים.

זה אמיתי?! ועדה קבעה שהמפלצת בנהר באיסלנד אכן קיימת. צילום מסך
לפי המסורת המקומית, המפלצת נהגה לירוק רעלים מתוך האגם ולהרוג בני אדם ובעלי חיים/צילום מסך

ממש כמו בלוך נס שבסקוטלנד, במשך מאות שנים התפתח סביב האגם מיתוס בן מאות שנים לפיו במעמקי מצולות האגם חיה תולעת ענקית, באורך של כ-100 מטרים. האזכור הראשון של המפלצת המימית הופיע כבר בשנת 1345, ולפי המסורת המקומית, היא נהגה לירוק רעלים מתוך האגם ולהרוג בני אדם ובעלי חיים. הפורענות הזו נמשכה עד ששני גיבורים הצליחו לקשור את זנבה של המפלצת לתחתית האגם, אבל לא לחסלה באופן סופי.

עוד בנושא
איסלנד סוערת מתיעוד "התולעת הענקית שבנהר"

  • עוד באותו נושא:
  • איסלנד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully