וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קדנציית מנהלי בתי הספר תוגבל בקרוב ל-6 שנים?

בהשראת הרפורמה להגביל את הקדנציה של מנהלי בתי החולים הממשלתיים, החל ארגון ההורים הארצי לקדם יוזמה לפיה תוגבל גם זו של מנהלי בתי הספר. "קשה להכניס שינויים כשאתה ברוטינה של 30 שנה"

הורים זועמים: המורה שאל בנות 10 אם קיבלו מחזור. שי מכלוף
"הזדמנות להתחדשות, רענון ויזמות"/שי מכלוף

ארגון ההורים הארצי החל לקדם בחודש האחרון יוזמה חדשה להגבלת הקדנציה של מנהלי בתי ספר לתקופה קצובה, ככל הנראה לשש שנים בלבד. זאת כדי שהמנהלים יוכלו לעבור ביקורת מסודרת בתום התקופה, על מנת לבחון את איכות כהונתם ולבצע רוטציה בין המנהלים שעמדו בכול דרישות תפקידם. כחלק מההצעה תוגבל גם הקדנציה של מפקחים אזוריים במשרד החינוך למשך זמן דומה. "אם שרת הבריאות, יעל גרמן, הקימה ועדה שבחנה את הנושא לעומק והחליטה שמנהלים לא צריכים להישאר במקומם עד הפנסיה, אז על אחת כמה וכמה שמנהלי בתי ספר ומפקחים צריכים להימדד באותם כלים. זה נכון עבור כל הצדדים", אמר יו"ר ארגון ההורים הארצי, עו"ד גדעון פישר, לוואלה! חדשות.

ארגון ההורים הארצי טוען כי הרפורמה תאפשר לבדוק אם המנהלים כשלו בתפקידם, אם הצטברו נגדם תלונות מהצוותים החינוכיים או מהורי התלמידים, ולחילופין, מנהלים שהצטיינו בתפקידם יעברו לבתי ספר אחרים במטרה להנהיג שם את שיטות הניהול המוערכות שלהם. היוזמה, אותה מכתירים בארגון כמשימה עליונה בחשיבותה עליה יתעקשו מול משרד החינוך, נולדה עקב הרפורמה שגובשה בנציבות שירות המדינה ומשרד הבריאות ואושרה בשבוע שעבר. לפי הרפורמה שגובשה תוגבל קדנציה של מנהלי בתי חולים ומנהלי מחלקות לשש שנים עם אופציה להארכתה ל-12 שנים בלבד.

עוד ידיעות בנושא חינוך בוואלה! חדשות:
אפליית הספרדיות נמשכת: יותר מ-20 חרדיות עדיין בבית
בבית ספר בחצרים המורים נאלצים גם לנקות כיתות
אחרי החומה: פשרה בבית ספר המריבה בבית שמש

אילוסטרציה. ShutterStock
"גם אם קשה להורים, אנחנו נתרגל"/ShutterStock

במכתב ששלחו ועדי הורים עירוניים בארץ ופישר בראשם למנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, והגיע לוואלה! חדשות, הם מפרטים סיבות נוספו להגבלת הכהונה והרוטציה. "במחוזות משרד החינוך פועלים מפקחים פדגוגים אשר תפקידם כשמם - לפקח עם פעילות משרד החינוך ולוודא את עמידתו בנהלי המשרד. תפקיד נוסף ומשמעותי של המפקח הוא ללוות את המוסד בדרכו החינוכית ובהתמודדות עם אירועים שוים המתרחשים במוסד", כתבו היו"רים. "בשל כך, נוצרים לעתים מצבים בהם על אף הקושי בשיתוף הפעולה בין במפקח לבין משרד החינוך נמשכים יחסי עבודה אלו במשך שנים וקושי בשיתוך הפעולה עשוי להיות בשל יחסים אישיים עכורים, חוסר הסכמה מקצועית או כל סיבה אחרת".

עוד הוסיפו, כי "לאור אופי התפקיד וחשיבותו יש לקבוע רוטציה פנים מחוזית ואולי אף ארצית של מפקחים אחת לתקופה". לטענתם, "רוטציה עשויה לטמון בחובה הזדמנות להתחדשות, ריענון ויזמות". אולם מאז נשלח המכתב לפני כחודש, שכללו הוועדים את היוזמה והם מתכוונים לקדמה בכל הכוח גם בנוגע לתפקידם של המנהלים.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא

"רוטציה חשובה וטובה לכל הצדדים"

"רוטציה חשובה וטובה לכל הצדדים, בעיקר למנהלים ולמפקחים, הם מתרעננים, מביאים את הידע שלהם ומעצימים את הסביבה החדשה אליה הם מגיעים ומכירים בעצמם צורות עבודה חדשות, הסביר אבי צרף, יו"ר וועד ההורים העירוני בראשון לציון. "מאד קשה להכניס שינויים תוכניים ומחשבתיים כאשר אתה ברוטינה של 30 שנה. גם צוות המורים, שברובו נשאר בבית הספר וצובר ותק, יצטרך להוכיח עצמו מחדש ואין דבר חיוני יותר למערכת שעובדת שנים להתרענן ולהתאמץ".

בהתייחסו להתנגדות הצפויה של הורים ומורים ליוזמה, שבמידה ותתקבל עשויה להביא להחלפתם של מנהלים ומנהלות אהובים, טוען צרף כי בסופו של דבר מדובר בתהליך טבעי. "גם אם תבוא מנהלת שההורים והמורים יאהבו פחות וגם אם קשה להורים, אנחנו נתרגל. גם מנהלות שיוצאות לפנסיה ומגיעה מנהלת חדשה במקומה מסתגלים אליה לבסוף. זה למען מטרה טובה".

בארגון ההורים מסבירים כי ליוזמה תומכים רבים, בעיקר במגזר הערבי, אשר מתמודד עם סכסוכים על רקע אישי בין מנהלי בתי ספר למפקחים ועם התנהלות לא תקינה של "חיסול חשבונות". "נושאי החינוך אצלנו במגזר בכלל לא מטופלים כמו שצריך. יש שוחד בין קרובי משפחה, כל אחד מביא את האנשים שלו ויוצר סתימת פיות", הסביר סלימאן אלעסאנע, יו"ר ועד ההורים לקייה וחבר בוועד הורים ארצי. "אנחנו רוצים לוודא שלא יהיו מקרים של שוחד או ניגוד אינטרסים. גם אני נתקלתי במקרה חמור באזור שלי, וכשהתקשרתי למפקח האזורי כדי לקדם שיתוף פעולה בין כל הנפגעים, הוא לא רצה לשמוע בכלל תלונות ולא חזר אליי. הרוטציה טובה גם למשרד החינוך וגם לתושבים", הוסיף. לטענת הארגון, משרד החינוך טרם מסר תגובתו הרשמית לנושא.

לפניות לכתבת רויטל בלומנפלד: revital.blumenfeld@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully