וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ניסיון החיסול בראשון לציון: גננת סייעה לחשוד להימלט?

6.10.2014 / 20:12

שוטרי ראשון לציון עצרו את חברתו של איתי מנצור, החשוד שניסה לרצוח את תושב העיר אתו הוא מסוכסך. חברתו, עדן סבג, חשודה שסייעה לו להימלט, שיבשה את החקירה והעלימה ראיות

שני רוכבי קטנוע נפצעו בתאונת "פגע וברח" בכביש 2. שלומי גבאי
תאונת ה"פגע וברח" התבררה כניסיון חיסול/שלומי גבאי

חברתו לחיים של איתי מנצור, החשוד שניסה לרצוח אדם המוכר למשטרה, נעצרה בחשד למעורבות בניסיון הרצח - כך נודע היום (שני) לוואלה! חדשות. במשטרה חושדים כי עדן סבג, גננת בגן ילדים בראשון לציון סייעה למנצור להימלט לאחר האירוע ואף פעלה לשבש את החקירה. עוד חושדים החוקרים כי כלי הרכב שלה שנעלם מאז האירוע שימש לביצוע ניסיון הרצח.

ביום שישי האחרון, שעות ספורות לפני יום הכיפורים, האמינו במשטרה שהם קרובים ללכידתו של מנצור, בן 30, מראשון לציון אשר מבוקש כחודש בחשד שניסה לרצוח אדם המוכר למשטרה, תושב אותה העיר שעמו הוא מסוכסך.

האירוע התרחש ב-8 בספטמבר ברחוב פופל בעיר. תחילה, סברו החוקרים כי מדובר בתאונת "פגע וברח". לאחר מכן התברר כי מדובר בניסיון חיסול וסביב מיטתו של הפצוע שפונה במצב אנוש לבית חולים, הוצבה אבטחה כבדה מחשש שהחשודים ינסו להשלים את החיסול. המשטרה הכריזה על מנצור עבריין נמלט ולפני עשרה ימים פרסמה את תמונתו בצעד חריג, לצד בקשה מהציבור לסייע באיתורו.

סבג נעצרה זמן מה לאחר שבן זוגה הוכרז עבריין נמלט. לאחר ששהתה כמה ימים במעצר החליטו החוקרים כי סבג נקלעה לסיטואציה מבלי שהייתה מודעת לחומרת הדברים והחליטו לשחררה ממעצר.

עוד ידיעות בנושא משפט ופלילים:
"המאפיה החרדית" שהלבינה מאות מיליונים בעסקאות סמים
חשד: תקף את פרודתו בגרזן ליד יהוד; מצבה קשה
מפקד חדש למחוז ירושלים: ניצב משה (צ'יקו) אדרי

למרות ששוחררה, החוקרים בפיקודו של מפקד משטרת ראשון לציון, סגן-ניצב איציק מנשה, החליטו לעקוב אחרי הגננת, מתוך הערכה כי היא עשויה להוביל אותם אל מקום המסתור של החשוד המרכזי. למשימה נשלחו בלשי היחידה הסמויה של המשטרה, המכונים "דני דינים" - רואים ואינם נראים, שרק מעטים בתוך המשטרה יודעים את זהותם והם מופעלים במשימות ייחודיות. במשך כשבועיים הם עקבו אחרי כל צעד של הגננת. בשעות הבוקר שהו בקרבת הגן בו היא עובדת בשכונת גני אסתר בעיר, ובשעות הצהריים והערב תצפתו ועקבו אחר תנועותיה, כשבמקביל הם מאזינים לכול שיחות הטלפון שלה ומתעדים כל מפגש שלה עם חבריו של מנצור.

מההאזנות לשיחות עלה כי חבריו של מנצור הנחו את סבג לרכוש מכשיר "טוקמן" עם כרטיס "סים" נטען והם עקבו אחריה כשהגיעה לחנות לרכוש מכשיר מסוג זה. במשטרה הבינו כי המטרה לכך היא לאפשר לחשוד ליצור אתה קשר מבלי חשש שהמשטרה תאזין לשיחות הטלפון.

ביום שישי האחרון הבחינו החוקרים שהתנהגותה של סבג הופכת מוזרה וחשודה. "אם במעצר שלה חשבנו שמדובר בצעירה תמימה שנקלעה בטעות לאירוע עכשיו, אחרי המעקב הצמוד, הבנו שהיא התנהגה באופן שאינו תמים והיא סיגלה לעצמה התנהגות עבריינית שלא הייתה מביישת חייל בארגון פשיעה", אמר גורם בכיר במרחב השפלה של המשטרה.

"התנהגה כמו עבריינית"

הבלשים הסמויים הבינו כי סבג חושדת שעוקבים אחריה ודיווחו שהם בסכנת חשיפה. בניסיונותיה לחשוף אותם עלתה וירדה סבג כמה פעמים ממוניות וחזרה על כמה נתיבי נסיעה הלוך וחזור, עד שהגיעה לבניין דירות באחת השכונות בעיר. מיד לאחר מכן היא שלחה אדם אחר לבצע סריקות באזור, כדי שזה ינסה לחשוף את הבלשים. בשלב זה החליטו קצינים בכירים שהיו בחפ"ק המשטרתי לקפל את הבלשים מהאזור ולעצור את הגננת ואת האיש שסייע לה. רגע לפני שלכדו אותה, העלימה סבג את כרטיס החיוג – מול עיניהם של השוטרים - כדי למנוע מהם לעלות על עקבותיו של מנצור מהשחיות שקיימו.

חוקר המשטרה רס"ב יעקב פתאל אמר היום לשופט אילן בן דור, כשהגיש את חומר החקירה בבית המשפט: "כשהבנתי שהיא לא קשורה לניסיון הרצח אני ריחמתי עליה, היא ילדה טובה ומסכנה שעשתה טעות. היא שוחררה ואמרתי לה לא ליצור קשר עם אף אחד מהמעורבים. אבל מה שהיא עשתה נכון לסוף שבוע שעבר - היא התנהגה כמו עבריינית". רס"ב פתאל הוסיף: "היא ראתה את השוטרים שעוקבים אחריה, הוציאה את ה'סים' וזרקה אותו. היא משבשת ראיות והיא משבשת חקירה בצורה בלתי רגילה".

סנגוריה של סבג, עורכי הדין בני נהרי ושוש חיון, ביקשו לשחרר את הגננת למעצר בית בפיקוח בני משפחתה. השופט בן דוד האריך את מעצרה בשמונה ימים וקבע כי קיים חשד שהיא תמשיך ותשבש את החקירה.

לפניות לכתב: Aviash123@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully