וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המאפיה החרדית" שהלבינה מאות מיליונים בעסקאות סמים

6.10.2014 / 18:12

חוקרי יאח"ה עצרו במבצע חוצה גבולות 15 חרדים מבני ברק ומאזור ירושלים בחשד למעורבות בפרשה, שבמסגרתה הועברו חלק מהכספים לארגוני פשיעה זרים. מעצרם של חמישה מהם הוארך והיתר שוחררו

צילום: רוני שיצר, עריכה: יאיר דניאל

חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה, בראשותו של תת-ניצב אפרים ברכה, עצרו בתום מבצע בינלאומי רחב היקף 15 חרדים, תושבי בני ברק ויישובים סמוכים לירושלים, החשודים בהלבנת הון ועסקאות סמים גדולות ברחבי העולם. החקירה, שנעשתה בשיתוף פעולה עם גורמי משטרה ברחבי העולם, הסתיימה בשבוע שעבר.

בית משפט השלום בראשון לציון האריך היום (שני) בשישה ימים את מעצרם של חמישה מהעצורים: אלדד הררי, ישראל לוי, זאב ברגר, אברהם זלצמן ויוסי סרור. יתר החשודים שוחררו. מבין החמישה, הררי נחשב לגורם העיקרי בפרשה, שכונתה "המאפיה החרדית", שכן הוא חשוד שידע על מקור הכספים.

עוד בנושא משפט ופלילים
המטפלת החשודה באונס: "לימדתי אותה לגעת בעצמה"
גנב 100 שמלות מסלון כלות ונעצר בגלל טביעת אצבע
נהג מונית מאשדוד חשוד ששכב עם בת 13: "נקשרתי אליה"

אלדד הררי חבר במאפיה חרדית שעסקה בהלבנות הון ועסקאות סמים חוצות יבשות. ראובן קסטרו
אלדד הררי, החשוד העיקרי בפרשה, במהלך הדיון בהארכת מעצרו, היום/ראובן קסטרו

המעורבים, מרביתם חלפני כספים בארץ שבבעלותם גם חברות-בת בחו"ל, חשודים כי במשך שנים הצליחו להלבין כספים בסכומי עתק המסתכמים במאות מיליוני שקלים. בין השאר, במשטרה חושדים כי בזמן ששהו בחו"ל, בין היתר בארצות הברית, בצרפת, בהולנד ובבלגיה, נהגו החשודים לקבל כסף שחור בחילופי כספים מפוקפקים, בהם עסקאות סמים. חלק מהכספים אף הולבנו עבור ארגוני פשיעה זרים. במהלך החקירה התברר כי חלק מן הכספים הגיעו עד לחברות ביפן.

במהלך הדיון היום בבית המשפט ציינו נציגי המשטרה כי עם המשך החקירה, התחזקו החשדות הקושרות את החשודים לאירועים. "בכל יום נוספים לנו עוד ועוד אנשים וביצענו מספר רב של פעולות חקירה. החשד הוא שהררי הפעיל אנשים אחרים לצורך העברת כספים", נמסר. המשטרה מייחסת לחשודים עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, זיוף בנסיבות מחמירות, הלבנת הון, תחבולה ועוד.

פרקליטו של הררי, עורך הדין נס בן נתן, מסר בתגובה: "כל התיק הזה מבוסס על האזנות סתר שלא עולה בהן דבר וחצי דבר. הכול הערכות, השערות. מדובר בבחור ללא עבר פלילי, מנהל סניף קופת חולים ואין לו קשר לעבירות סמים. אנו מקווים שבסיום החקירה הוא ישתחרר ממעצרו".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
ישראל לוי חבר במאפיה חרדית שעסקה בהלבנות הון ועסקאות סמים חוצות יבשות. ראובן קסטרו
ישראל לוי, אחד החשודים הנוספים, היום/ראובן קסטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully