וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שב"ס שכח להביא הנאשמות - והכרעת הדין במשפט רצח נדחתה

7.10.2014 / 2:12

בית המשפט המחוזי עמד למסור את הכרעת הדין במשפטו של אלי ללוז, שנרצח ב-2011. בני המשפחה הגיעו במיוחד מצרפת, אך שירות בתי הסוהר שכח להביא את שתי הנאשמות שבמעצר

חשודים ברצח אלי ללוז, דר' לכימיה שנרצח בביתו ברחוב דיזינגוף תל אביב, דצמבר 2011. דרור עינב
מרינה טראנסקו בבית המשפט בשנת 2012/דרור עינב

מבוכה לשב"ס: אתמול (שני) הייתה אמורה להינתן בבית המשפט המחוזי בתל אביב הכרעת הדין בתיק הרצח של אלי ללוז, דוקטור לכימיה שנדקר למוות בדירתו בעיר לפני שלוש שנים. לאולם הגיעו בני משפחתו של המנוח - חלקם במיוחד מצרפת - על מנת לשמוע את החלטת השופטים במשפט, המתנהל יותר משנתיים.

אלא שהכרעת הדין, שנקבעה לפני זמן רב, לא ניתנה היום ותינתן רק בחודש הבא, מאחר שבשב"ס שכחו להביא את שתי הנאשמות ברצח שנמצאות במעצר - אנה קורמשינה ומרינה טראסנקו. על פי כתב האישום, השתיים רצחו את ללוז באכזריות לשם כספו, שדדו את דירתו והציתו את הגופה כדי להיפטר מהראיות.

היות ועל פי החוק אין להכריע דינו של אדם שלא בפניו, בין אם הוא אשם ובין אם הוא זכאי, נדחה הדיון לסוף החודש. בני משפחת הנרצח הביעו תרעומת על המחדל, אולם ביקשו שלא להתייחס לנושא, וכמוהם גם הגורמים המשפטיים, שהוטרחו לשוא.

בדצמבר 2011 נמצאה גופתו של ללוז, בן 70, בדירתו ברחוב דיזנגוף בתל אביב. הגופה הייתה שרופה לחלוטין ונשאה סימני אלימות קשים. מומחים רבים שהגיעו לדירה, ובהם חוקרי משטרה וזיהוי פלילי, מומחי שריפות וכן נציג המכון לרפואה משפטית, מצאו בתוך הדירה השרופה בחלקה פתק ועליו מספר טלפון. זה היה העוגן שהוביל את החוקרים לקורמשינה, בת 32. הטלפון הוביל לכתובת, ומשם הגיעו השוטרים גם לטראנסקו, בת 27. שתיהן, כך הסתבר, נערות ליווי שהגיעו לארץ באופן בלתי-חוקי.

על פי כתב האישום שהוגש נגד השתיים, כשבוע לפני הרצח פגשה קורמשינה את ללוז בדירתו וסיפקה לו שירותי מין בתשלום. לאחר מכן היא סיפרה לטראנסקו כי ללוז מחזיק בדירתו כסף רב, והשתיים החליטו לשדוד אותו. קורמשינה קבעה עם ללוז פגישה נוספת, ואמרה לו שהיא מגיעה עם חברה נוספת כדי להעניק לו שירותי מין.

כשהשתיים הגיעו לדירתו של ללוז סמוך לשעה 23:00 בלילה, הן שתו עמו משקה אלכוהולי שמהלו בו סם אקסטזי. לאחר מכן, על פי כתב האישום, שכבו השלושה במיטה, וטראנסקו ניגשה למטבח והביאה שני סכינים. השתיים דקרו את ללוז תשע פעמים בחזה ובצוואר ופגעו בוורידים בצווארו ובריאתו. כאשר הוא התבוסס בדמו, הן הלבישו על ראשו שתי שקיות ניילון והידקו אותן לצווארו.

לאחר מכן, על פי כתב האישום, השתיים גנבו מהדירה 1,200 שקלים, מאה אירו ומכשיר טלוויזיה. נוסף על כך, הן לקחו עמן את הסכינים, את הכוסות שמהן שתו, כמה בקבוקים ומכשירים סלולריים. לפני שעזבו את הדירה הן הציתו את גופתו של ללוז בעזרת שמיכה ספוגה באלכוהול. את הראיות הן לקחו עמן בשקית ונסעו במונית לביתן באשדוד, שם השליכו את השקית לפח אשפה ברחוב.

עוד בוואלה! חדשות:
הכישלון המסחרי של "כיפת ברזל" בעולם
ארה"ב עונה לנתניהו: "ערכינו הובילו אותנו לממן את כיפת ברזל"
טרכטנברג: "פערי המחירים בין ישראל לעולם בלתי נתפסים"

במהלך המשפט טענה ההגנה כי הסיבה למעשה הייתה שכרות. קורמשינה טענה כי הייתה שיכורה ואינה זוכרת את שאירע, וטראנסקו טענה כי מדובר בתאונה שנבעה משכורתה הרבה וגם היא אינה זוכרת דבר. בחקירתה הודתה טראנסקו במעשים, אולם ההגנה טענה במשפט כי נפלו פגמים רבים בחקירתה ולכן אין לייחס משקל רב להודאתה. התביעה טענה כי הגנת השכרות אינה מפחיתה בנושא אחריות פלילית ובאשר לטענתה של מרינה על פגמים בחקירה נטען כי מדובר היה בחקירה הוגנת ובנחקרת קשה במיוחד.

לפניות לכתבת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully