וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אישום: רכז מודיעין במשטרה ניסה להפליל חף מפשע

2.10.2014 / 5:24

יניב דניאל שלום מואשם כי יחד עם מקור משטרתי אחר הטמין רימון וסמים מסוכנים בביתו של תושב הצפון, שאף נעצר, כדי להרשים את מפקדיו. הוא נאשם בין היתר בבידוי ראייה והפרת אמונים

משטרה, דצמבר 2011. עומר מירון
רכז המודיעין מואשם שפעל להטמנת רימון וסמים כדי להציג הישג מקצועי/עומר מירון

רכז מודיעין המשרת בתחנת משטרת צפת מואשם בקשירת קשר להפללת חף מפשע לצורך קידומו האישי. על פי כתב האישום, רכז המודיעין יניב דניאל שלום ומקור משטרתי אחר הטמינו רימון וסמים מסוכנים בחצר ביתו של המתלונן, שאף שהה במעצר בשל כך, למען אינטרסים אישיים. שלום נחקר במחלקה לחקירת שוטרים (מח"ש) שהגישה השבוע לבית משפט השלום בנצרת כתב אישום חמור נגדו בגין שורה של עבירות, בהן בדיית ראייה, שימוש לרעה בכוח המשטרה ומרמה והפרת אמונים.

הפרשה החלה לפני כשנתיים וחצי. תושב הכפר גוש חלב שבצפון הגיש תלונה נגד שלום, לאחר שלטענתו האחרון פעל להפללתו ובכך גרם לו לשהות במעצר במשך שלושה ימים. על פי כתב האישום, בתחילת שנת 2012 נפגש שלום ו', מקור משטרתי שהכיר אותו במסגרת עבודתו, וכן עם חברו של המקור. "במהלך השיחה קשור השלושה קשר שלפיו יטמינו רימון הלם וסמים אסורים בביתו של המתלונן – כדי להפלילו", נכתב.

עוד בוואלה! חדשות:
נבדק חשד: ניצב נוסף ביצע עבירות מין בשוטרות
קצינים במשטרה: אם ימונה מפכ"ל מצה"ל נפשוט את המדים
הוארך מעצר המורה שהחזיק סמלי דאעש: "דגל פרטי"

המניע למזימה הוא סכסוך בין ו' למתלונן, המתגוררים בשכנות. "על פי הקשר שנרקם, לאחר השגת הרימון, ו' אמור היה להטמינו בחצר ביתו של המתלונן, ולאחר מכן הנאשם, מתוקף תפקידו, יביא לגילו הרימון ולמעצרו של המתלונן", לשון כתב האישום. "מטרת הקשר שנרקם הייתה, בין היתר, להעניק 'הישג מקצועי' לנאשם ולהעלות את קרנו בעיני הממונים עליו".

זמן קצר לאחר הפגישה בין רכז המודיעין למקור המשטרתי נפגש ו' עם אלמוני בצומת מג'ד אל-כרום, אשר העביר לו רימון הלם צה"לי ושבעה כדורים של סם מסוכן. לאחר מכן עדכן ו' את שלום כי הרימון והסמים נמצאים ברשותו, ובשלב זה הורה לו הנאשם להטמין את החומרים המפלילים בביתו של המתלונן ולעדכן אותו לאחר שזה נעשה. כעבור שעה התקשר הנאשם למפקדו, קצין המודיעין והבילוש של משטרת צפת, ודיווח לו כי נמסר לו מידע שלפיו המתלונן מסתיר בביתו רימון הלם ובכוונתו לפגוע באמצעותו בשכנו ו', בשל סכסוך ביניהם.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המתלונן החף מפשע שהה שלושה ימים במעצר. משטרת ישראל/מערכת וואלה!, צילום מסך

הקצין שאל את הנאשם על מקור המידע, כדי לשלול בין היתר כי המקור לה הוא ו', ובתגובה השיב רכז המודיעין כי מדובר במקור אחר. נוסף על כך, הדגיש הנאשם כי ו' אינו מעורב באירוע. על פי כתב האישום, זמן קצר לאחר השיחה הראשונה בין השניים, דיווח שלום למפקדו כי המקור המשטרתי כיוון אותו למקום המחבוא של הרימון ואף ציין כי ייתכן שיימצאו במקום סמים. "בשעה 23:20 הגיעה הקצין, הנאשם וראש צוות הבילוש יחד עם שוטרים נוספים – חלקם שבו מחופשת השבת – אל ביתו של המתלונן כדי לבצע חיפוש", נכתב בכתב האישום.

משמצאו את הרימון והסמים, נעצר המתלונן בחשד להחזקתם. בהמשך, כך על פי כתב האישום, הנאשם הורה למקור המשטרתי להכחיש בחקירתו כל קשר לרימון ולסמים, וניסה לשכנע מקור משטרתי אחר למסור בחקירתו כי הוא זה שמסר את המידע המודיעיני. "בסופו של דבר, בעקבות החשדות בדבר הטמנת הרימון והסמים בידי אחרים, שוחרר המתלונן לביתו בתום שלושה ימים מאחורי סורג ובריח", נטען.

שלום, בן 32, מואשם בקשירת קשר לביצוע פשע, החזקת סם מסוכן שלא לשימוש עצמי, החזקת נשק שלא כדין, בידוי ראייה, שימוש לרעה בכוח המשרה, ידיעה כוזבת, הדחה בחקירה ומרמה והפרת אמונים.

יניב דניאל שלום סירב להגיב לכתבה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully