וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוארך מעצר המורה שהחזיק סמלי דאעש: "דגל פרטי"

שלומי גבאי

1.10.2014 / 13:09

המשטרה טוענת כי נמצאו ראיות נוספות הקושרות את סלאח א-דין מחאמיד לחשדות נגדו ומעצרו הוארך בחמישה ימים. עורך דינו הודיע כי יערערו: "המשטרה טיפסה על עץ גבוה ולא יודעת כיצד לרדת"

צילום: שלומי גבאי, עריכה: גדי וינסטוק

בית משפט השלום בחדרה האריך היום (רביעי) בפעם השנייה את מעצרו של סלאח א-דין מחאמיד בחמישה ימים. בן ה-24 מכפר קרע, מורה ללימודי האיסלאם בבית ספר תיכון, חשוד שגילה הזדהות עם ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהחזיק חומרי תעמולה אסורים ושקשר קשר לביצוע פשע. בדיון בבית המשפט, טען נציג המשטרה כי מאז מעצרו של מחאמיד נאספו על ידי החוקרים ראיות המחזקות את החשדות נגדו והגיש לשופטת חומר חסוי המחזק את טענות המשטרה.

מחאמיד נעצר לראשונה בתחילת השבוע לאחר שבביתו נמצא חומר תעמולה של "המדינה האיסלאמית". הוא הודה בחקירתו כי הביא את החומרים לארץ, בהם דגלי הארגון שתלה בסלון ביתו, לאחר ששהה בירדן לצורך לימודיו. כמו כן, טען כי החומרים שנתפסו רלוונטיים לעבודתו.

מסע הכיבוש של דאעש - סיקור מיוחד
לראשונה: מטוסי קרב בריטיים תקפו מטרות של דאעש
הלחימה מתקרבת לבגדאד: דאעש נבלם 40 ק"מ מהבירה
דיווח: אזרחים נהרגו בהפצצה נגד "דאעש" בסוריה

הארכת מעצר סלאח א-דין מחאמיד החשוד בהזדהות עם דאעש בית משפט השלום חדרה, אוקטובר 2014. שלומי גבאי
"אדם נורמטיבי, נשוי ואשתו בהיריון. הוא לא ביצע שום עבירה". סלאח א-דין מחאמיד בדיון בהארכת מעצרו, היום/שלומי גבאי

סנגורו של החשוד, עו"ד מוחמד אגברייה, טען כי מחאמיד הוא "אדם נורמטיבי, נשוי ואשתו בהריון ולא ביצע שום עבירה". לדבריו, המשטרה עצרה אותו כי הפסיק להיענות להזמנות השב"כ. "המשטרה טיפסה על עץ גבוה ולא יודעת כיצד לרדת ממנו משום שכעת התיק תקשורתי", אמר אגברייה. עם זאת, השופטת טל תדמור-זמיר פסקה כי בהתחשב בחומר שהוצג בפניה ובמסוכנות העבירות המיוחסות לחשוד, יש לאפשר למשטרה להמשיך בפעולות החקירה והורתה על הארכת המעצר. עו"ד אגברייה אמר בתגובה, כי הוא ומחאמיד שוקלים להגיש ערר לבית המשפט המחוזי. "נציג חלופת מעצר בית הולמת. אנחנו משוכנעים בחפותו של החשוד".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
תושב כפר קרע נעצר בחשד להזדהות ותמיכה בדאעש 29.9.14. חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה
"לא דגל דאעש, דגל של האיסלאם". החומרים שנמצאו בביתו/חטיבת דובר המשטרה, חטיבת דובר המשטרה

ביציאה מהדיון אמר אגברייה כי הדגלים שתלה מחאמיד לא מיוחסים לארגון דאעש בלבד, והם "דגלים של האיסלאם". לדבריו, "זה דגל שקיים אלף שנים מלפני קומו של ארגון דאעש. אין קשר לדאעש, אפילו אם הוא אומץ כדגל שלו". נוסף על כך, הוא ציין כי "אותו הדגל נמצא בתוך הבית הפרטי שלו וזה לא מהווה עבירה פלילית".

עורך דינו הגיב לטענות לפיהן מרשו העלה לעמוד הפייסבוק שלו חומרי תעמולה ואמר כי מחאמיד כלל לא מחזיק בחשבון פייסבוק. "אין בתיק הזה כלום", הוסיף אגברייה. "חוץ מהדגל ומספרי הלימוד שלמד בהם שריעה, אין להם כלום. הם טוענים שייתכן שספרי הלימוד הם חומר אסור והם רוצים לבדוק אותם. ספרי הלימוד וספרי הדת הם חומר אסור? אלה טענות מגוחכות".

מחמוד מוסטפא מחאמיד המורה מכפר קרע החשוד בהזדהות עם דאעש, בית משפט השלום חדרה. שלומי גבאי
המשטרה בראשית החקירה. מחאמיד, היום/שלומי גבאי

מפקד משטרת עירון, ניצב-משנה שמעון בן שבו, אמר כי בחזקת המשטרה ממצאים נוספים והחקירה בעניין נמשכת. ישנן פעולות נוספות שאנו צריכים לבצע כעת כדי למצות את החקירה שנמצאת בראשיתה. במהלך החיפוש בביתו נתפסו חומרים רבים הקשורים לאיסלאם, רובם בשפה הערבית, ונלקח המחשב האישי שלו ובכוונת המשטרה לפענח את החומרים ולהבין מה משמעותם". ניצב-משנה בן שבו הוסיף כי "החשוד נשוי ליהודייה שהתאסלמה וכעת נמצאת בהריון".

לפניות לכתב שלומי גבאי: shlomimyg@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully