וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הלחימה מתקרבת לבגדאד: דאעש נבלם 40 ק"מ מהבירה

כוחות צבא עיראק לחמו נגד אנשי "המדינה האיסלאמית" באזור פלוג'ה, ממערב לבגדאד, עד שתקיפות אוויריות הכריעו את הקרב. השקט הושב לאזור לפי שעה, אך הלחימה עשויה להתחדש בקרוב

לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
לוחם של צבא עיראק, אתמול/AP

קרבות עזים ניטשו במהלך היום (שני) בין כוחות היבשה של צבא עיראק ללוחמי ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) באזור אמיריאת אל-פלוג'ה, סמוך לעיר פלוג'ה שבמחוז אנבאר, כ-40 קילומטרים בלבד ממערב לבירה בגדאד – כך דווח ברשת BBC. הקרבות הוכרעו בזכות תקיפות אוויריות, שבלמו את התקדמות הלוחמים האיסלאמיסטים.

עוד בוואלה! חדשות:
דיווח: אזרחים נהרגו בהפצצה נגד "דאעש" בסוריה
משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"
אובמה מודה: המעטנו בכוחו של דאעש בסוריה

זאת, על רקע המשך התקיפות האוויריות של הקואליציה העולמית בהובלת ארצות הברית נגד מטרות של דאעש ושל ארגוני ג'יהאד נוספים בעיראק ובסוריה. מהפנטגון נמסר כי במהלך הלילה, מטוסי קרב אמריקניים תקפו מטרות נוספות במחוז אנבאר.

אזור הקרבות:

ברשת "סקיי ניוז" בערבית דווח כי השקט הושב לאזור, אולם כוחות שני הצדדים עדיין ממתינים בדרך הראשית המובילה לפלוג'ה, וקיים חשש כבד כי הקרב יתלקח מחדש בימים הקרובים.

במקביל, צבא טורקיה הציב היום טנקים סמוך לעיר הסורית-כורדית כובאני, שבה מתנהלת מערכה עזה בין מיליציות מקומיות לבין לוחמי "המדינה האיסלאמית". עדי ראיה אמרו כי לפחות 15 טנקים הוצבו על הגבעות הסובבות את העיר.

הלוחמים האיסלאמיסטים ירו לפחות 15 רקטות לעבר מרכז העיר, ולפחות אדם אחד נהרג. חילופי האש מהקרבות בעיר זלגו ביומיים האחרונים גם אל מבעד לגבול הטורקי.

sheen-shitof

פתרון טבעי

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
לוחמים עיראקיים בקרבות נגד דאעש, 28 בספטמבר. AP
כוחות צבא עיראק, אתמול/AP

שר ההגנה של פורטוגל, ז'וז'ה ברנקו, הכריז היום כי מדינתו תצטרף למאמי הקואליציה העולמית נגד "המדינה האיסלאמית", אולם לא מסר אם תשתתף בפעולה הצבאית. במסיבת עיתונאים שכינס בעיר פורטו, אמר ברנקו: "המלחמה נגד הטרור הג'יהאדיסטי האיסלאמיסטי היא אחריות של העולם המערבי". לדבריו, "העיתוי יקבע" באיזה אופן תצטרף פורטוגל למאמצים שמובילה וושינגטון.

בתוך כך, ארגון זכויות אדם סורי הפועל מלונדון מסר היום לסוכנות הידיעות הצרפתית כי לפחות 211 לוחמי ג'יהאד ו-22 אזרחים נהרגו מאז החלו לפני כשבוע התקיפות האוויריות בסוריה. כוחות הקואליציה תקפו בשבוע האחרון מטרות באזור חאלב וא-רקה, בצפון סוריה, אידליב וחסאקה, בצפון-מזרח המדינה, ודיר א-זור, במזרח. מרבית ההרוגים הם ככל הנראה חברי דאעש, וכ-60 מהם חברים בג'בהת א-נוסרה, ארגון המזוהה עם אל-קאעדה ופועל במדינה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully