וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במסע לאושוויץ: הקריאו מכתב שהשווה בין חיילי צה"ל לנאצים

מדריך בתנועת נוער שלח עם תלמידים שנסעו לפולין מכתב שבו שאל: "מה ההבדל בין חייל נאצי שלא מסרב פקודה לחייל ישראלי שלא מסרב פקודה?" תלמיד הקריא את המכתב וספג ביקורת. צפו במהדורה

מערכת וואלה!

הורים של תלמידי בית ספר תיכון ממרכז הארץ זועמים לאחר שבמהלך המסע של ילדיהם לפולין בשבוע שעבר הקריאו לתלמידים מכתב שכתב מדריך בתנועת נוער ובו השווה את חיילי צה"ל לנאצים. "מה הייתי עושה אם הייתי קצין נאצי שנדרש לקיים מעשים לא הומניים? שאלות אלה רלוונטיות לנו ביותר בימים אלה לאור סוגיית השטחים הכבושים, המלחמה עם חמאס, הפליטים אשר מגיעים אלינו מגבול מצרים ועוד", כתב המדריך במכתב שהגיע לידי אראל סג"ל, מרדיו "גלי ישראל". בהמשך הוא אף שאל מפורשות: "מה ההבדל בין החייל הנאצי שלא מסרב פקודה לחייל הישראלי שלא מסרב פקודה?".

האירוע התרחש לאחר ששבו התלמידים מביקור במחנה ההשמדה אושוויץ. כמה מתלמידי השכבה משתייכים לתנועת הנוער "האיחוד החקלאי", ואחד מרכזי הנוער של התנועה, כבן 25, שלח עם חניכיו את המכתב לפולין. מעדויות של הורי התלמידים עולה כי אחד התלמידים הראה את המכתב למדריכה, וזו עודדה אותו לקרוא את הדברים בפני הקבוצה. המכתב זכה לתגובות חיוביות הן מהתלמידים והן מהמורים שנכחו במקום.

עוד בוואלה! חדשות:
חשד: ניצב-משנה ניהל רומן עם שוטרת הכפופה לו
חשד: ביצעו מעשה סדום בבת 14 בהסעה מבית הספר
אהרונוביץ' רומז על מינוי המפכ"ל: "אביא רוח אחרת"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההורים צריכים לדעת לאן הם שולחים את הילדים"/מערכת וואלה!, צילום מסך

עם זאת, חלק מההורים לא היו מרוצים מתוכן המכתב. "זה שיח לא לגיטימי. מישהו שאומר כאלה דברים לא אמור לעבוד כמחנך", אמר אחד ההורים. "ההורים צריכים לדעת לאן הם שולחים את הילדים ואילו מסרים הם שומעים".

באיחוד החקלאי מסרו בתגובה כי גינו בתוקף את ההשוואה. לדברי אנשי התנועה, גם הרכז עצמו הודה שהתבלבל ועשה טעות, קיימו עמו שיחה והוא צפוי לדבר עם החניכים ולהבהיר להם ששגה. "ההשוואה שנעשתה בין חיילים נאצים לחיילי צה"ל היא פסולה", מסרה רכזת הגשמה בתנועה, נטע סיזל. "כתנועת נוער ציונית אנחנו מחנכים לאהבת הארץ, לאחריות על החברה הישראלית, לעשייה בה כדי שתהפוך להיות שוויונית וצודקת. כל החניכים שלנו משרתים בצה"ל, כולל ביחידות הקרביות ביותר, גם בקיץ האחרון".

בבית הספר מכחישים שהמכתב הוקרא בטקס ממלכתי במסע ושהמורים גילו בו תמיכה. עם זאת, אמרו שהנושא ייבדק לעומק.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה

עוד במהדורה:

פיגוע באתר בנייה? לפני כשבועיים נמצאה גופתו של פועל הבניין, נתנאל רואי ערמי, מוטלת ללא רוח חיים באתר הבנייה בו עבד בפתח תקווה, לאחר שנפל למותו מהקומה ה-11. כעת הותר לפרסום שהמשטרה חוקרת האם מדובר ברצח, ובוחנת את האפשרות שהמניע לאירוע היה לאומני. פרטי האירוע פורסמו בהרחבה לראשונה במהדורת וואלה! חדשות, אז נטען כי מדובר ב"תעלומה".

מקפריסין לישראל - בשחייה: אחרי שנה של אימונים מפרכים, שישה שחיינים ישראלים ינסו לשבור שיא גינס ולשחות 400 ק"מ בים התיכון. השחיינים, שייצאו לקפריסין בשבוע הבא, הגיעו לאולפן וואלה! וסיפרו על הניסיון שכשל בשנה שעברה, על הסכנות שאורבות בים ועל החשיבות של שחייה בים צלול.

אשתו של ג'ורג' קלוני - אייקון אופנה: השחקן ג'ורג' קלוני, שבמשך שנים נחשב לרווק המבוקש בהוליווד, נישא בטקס צנוע בוונציה לבחירת לבו - עורכת הדין הבריטית-לבנונית, אמל אלמודין. בסוף השבוע האחרון התגלתה אלמודין כפאשניסטה עם גרדרובה מגוונת (למעט מיחזור השמלה של מישל אובמה) ושיק קלאסי.

התחזית: הערב ייתכן גשם מקומי בצפון מזרח הארץ, מחר דומה עם סיכוי לגשם מקומי במזרח הארץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully