וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לקראת נאומו היום בעצרת האו"ם: נתניהו נחת בניו יורק

ראש הממשלה הגיע לביקור בן חמישה ימים בארה"ב, שבמהלכו יישא נאום שיתמקד במאבק הבינלאומי בטרור. מיד לאחר נחיתתו נפגש עם ראש ממשלת הודו. ברביעי ייפגש עם הנשיא אובמה

צילום: לע"מ, עריכה: יאיר דניאל

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת אמש (ראשון) בניו יורק לקראת נאומו היום בפני העצרת הכללית של האו"ם. אמש נפגש נתניהו במלונו בניו יורק עם שר החוץ האמריקני, ג'ון קרי, כדי לדון בהצעת ההחלטה שהפלסטינים מקווים להעלות להצבעה במועצת הביטחון. במהלך ביקורו, שיימשך חמישה ימים, ייפגש נתניהו גם הנשיא האמריקני ברק אובמה בוושינגטון ביום רביעי, וכן ועם מזכ"ל האו"ם באן קי מון.

זמן קצר לאחר נחיתתו, נפגש נתניהו עם ראש ממשלת הודו נרנדרה מודי. נתניהו הציע למודי לקיים שיתופי פעולה בחדשנות טכנולוגית, בדגש על פיתוחים בתחום החקלאות והמים, ועל קשרים בנושא רשות הסייבר הלאומית שמתכנן להקים נתניהו. "זו הזדמנות לישראל ולהודו להמשיך ולהרחיב את היחסים בינינו", אמר נתניהו, שהזמין את מקבילו ההודי לביקור רשמי בישראל, "אנו שני עמים עתיקים, אך אנו גם שתי דמוקרטיות".

בנימין נתניהו נפש עם ראש ממשלת הודו בעצרת האו"ם, ניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי, בניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

מודי הוסיף: "היחסים בין ישראל והודו הם היסטוריים. נפגשתי עם חברי הקהילה היהודית והם מעריכים את העובדה שבישראל יש הכרה בכך שהודו היא המדינה היחידה שמעולם לא אפשרה לאנטישמיות להתפתח, ובה יהודים תמיד חיו בה כחלק אינטגרלי מהחברה".

עוד בוואלה! חדשות:
משלבים כוחות: "ג'בהת א-נוסרה ודאעש ישתפו פעולה בסוריה"
המבחן של המפכ"ל: להציל את ספינת המשטרה הטובעת / פרשנות
סקנדל: 500 מורים יחזירו שכר בשל "טעות חישוב"

הפגישה של נתניהו עם ראש ממשלת הודו נקבעה מראש, ומדובר בפגישה ראשונה זה עשור של ראשי שתי המדינות. למרות אהדתו של מודי לישראל לא נראה שבטווח הקרוב צפוי שינוי בעמדותיה של הודו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. במהלך הלחימה בעזה בקיץ האחרון, הודו הצביעה בעד הקמתה של ועדת חקירה שתחקור את התנהלות ישראל. בנוסף, הודו ידועה כתומכת של בפתרון שתי המדינות, ומביעה אהדה לדרישות העצמאות של הפלסטינים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה לפני ההמראה מנתב"ג/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

אתמול בבוקר, בטרם המריא מנתב"ג, אמר נתניהו: "אהדוף את השקרים ואגיד את האמת על המדינה שלנו ועל החיילים האמיצים של צה"ל המגנים על כולנו". זאת, יומיים לאחר נאומו התקיף של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת, שבמהלכו האשים את ישראל ב"רצח עם מתוכנן נגד העם הפלסטיני" במבצע "צוק איתן".

נאומו של נתניהו באו"ם, כמו גם פגישותיו עם מנהיגים מהעולם, יתמקד במאבק הבינלאומי בטרור. נתניהו ינסה לקשור בין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהקהילה הבינלאומית מגויסת למאבק נגדו, לבין חמאס והג'יהאד האיסלאמי שישראל נלחמה נגדם בקיץ האחרון בעזה. כמו כן הוא ינסה להבליט את תפקידה של איראן בתמיכה בארגוני טרור בעולם, ויזהיר את שומעיו מפני מתן הקלות למעצמה השיעית תמורת סיוע איראני במאבק נגד הטרור הסוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה ורעייתו בנתב"ג, אתמול/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נתניהו צפוי גם להשיב לנאום התקיף של אבו מאזן ולטעון כי ישראל מעוניינת בשלום. הוא ינסה להאשים את הפלסטינים בכישלון המשא ומתן בתיווך אמריקני ויתקוף את אבו מאזן על החיבור עם חמאס - למרות שהחיבור הזה מתקבל כיום בהבנה מצד ישראל, במיוחד בכל הנוגע לרצועת עזה.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 23:14)

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
בני הזוג נתניהו לפני ההמראה/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully