וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו המריא: "אהדוף את השקרים נגד ישראל"

28.9.2014 / 9:18

ראש הממשלה המריא הבוקר לניו יורק. בנאומו בעצרת הכללית ובפגישותיו עם מנהיגים יתמקד ראש הממשלה במאבק הבינלאומי בדאעש ובאיראן. הנושא הפלסטיני יהיה הפעם שלישי בחשיבותו

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

צפו בנאומו של אבו מאזן בפני העצרת הכללית של האו"ם, שישי

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, המריא הבוקר (ראשון) לניו יורק כדי להשתתף בעצרת הכללית של האו"ם. לפני צאתו אמר נתניהו: "אהדוף את השקרים ואגיד את האמת על המדינה שלנו ועל החיילים האמיצים של צה"ל המגנים על כולנו". זאת, יומיים לאחר נאומו התקיף של יו"ר הרשות אבו מאזן בעצרת, במהלכה האשים את ישראל ב"רצח עם מתוכנן נגד העם הפלסטיני" במבצע "צוק איתן".

נתניהו ישהה בארה"ב במשך חמישה ימים, שבמהלכם הוא צפוי לנאום בפני מנהיגי העולם מעל בימת העצרת, לפגוש את מזכ"ל האו"ם באן קי מון, ולהגיע גם לבירה האמריקנית וושינגטון, שם ייפגש עם הנשיא ברק אובמה.

עוד בוואלה! חדשות:
הציבור ישלם: נתניהו וליברמן טסים לניו יורק בנפרד
חגי נהרג שבוע לפני הטריאתלון: "רוכב זהיר מאוד"
מחקר: מפולת "בגודל של פריז" גרמה לצונאמי ביפן

נאומו של נתניהו באו"ם, כמו גם פגישותיו עם מנהיגים מהעולם, יתמקד במאבק הבינלאומי בטרור. נתניהו ינסה לקשור בין ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש), שהקהילייה הבינלאומית מגויסת למאבק נגדו, לבין חמאס והג'יהאד האיסלאמי שישראל נלחמה נגדם בקיץ האחרון בעזה. כמו כן הוא ינסה להבליט את תפקידה של איראן בתמיכה בארגוני טרור בעולם, ויזהיר את שומעיו מפני מתן הקלות למעצמה השיעית, תמורת סיוע איראני במאבק נגד הטרור הסוני.

ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
"אגיד את האמת על החיילים האמיצים". נתניהו טרם המראתו, הבוקר/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

נתניהו היה מעדיף לדבר מול המנהיגים והמצלמות אך ורק על איראן והטרור האיסלאמיסטי - שני נושאים חביבים עליו במיוחד - אבל הוא ייאלץ לנצל את הבמה גם כדי להשיב לנאום התקיף שנשא אתמול יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן. נתניהו יטען כי ישראל מעוניינת בשלום, ינסה להאשים את הפלסטינים בכישלון המשא ומתן בתיווך אמריקני ויתקוף את אבו מאזן על החיבור עם חמאס - למרות שהחיבור הזה מתקבל כיום בהבנה מצד ישראל, במיוחד בכל הנוגע לרצועת עזה.

שתי הפגישות המדיניות המסקרנות ביותר שיערוך נתניהו יהיו הפגישה עם אובמה בבית הלבן, שתתמקד במשא ומתן בין המעצמות לבין איראן המתקרב לנקודת הסיום, והפגישה עם ראש ממשלת הודו החדש, נרנדרה מודי. בעוד שפגישת נתניהו-אובמה נקבעה ממש "בדקה התשעים", יממה לפני ערב ראש השנה, הפגישה עם מנהיג הודו נקבעה מראש לבקשתו של מודי.

פוטנציאל נפיץ לעימות עם ארה"ב

על פי דיווחים בהודו, מודי ביקש להיפגש עם נתניהו כדי לקדם שיתופי פעולה כלכליים וביטחוניים בין המדינות. ישראל מעוניינת מאוד לחזק את יחסיה עם הודו, שאמנם תומכת באופן מסורתי בעמדה הפלסטינית (הודו הצביעה בעד הקמת ועדת החקירה הבינלאומית למבצע "צוק איתן"), אך הממשלה הנוכחית שלה מסתמנת כפרו-ישראלית.

פגישת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, עם הנשיא האמריקני, ברק אובמה, בבית הלבן, וושינגטון, פברואר 2014. אבי אוחיון לע"מ, לשכת העיתונות הממשלתית
נשיא ארה"ב ברק אובמה וראש הממשלה בנימין נתניהו בפגישתם בבית הלבן, מרץ 2014/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון לע"מ

ביקורו הקודם של נתניהו בארה"ב, בחודש מרץ האחרון, התקיים כחודש לפני קריסת המשא ומתן הישראלי-פלסטיני בהובלת ג'ון קרי. האמריקנים ניסו במהלך הביקור לשכנע את נתניהו להסכים לפשרות נוספות במשא ומתן, מעבר לנכונותו העקרונית לקבל את "מסמך המסגרת" שגיבש קרי. הפעם, הנושא הפלסטיני יהיה רק השלישי בחשיבותו, אחרי איראן והמאבק בדאעש.

גם נתניהו וגם הנשיא אובמה אינם מעוניינים בעת הזו בעימות, גלוי או סמוי. ישראל זקוקה לגיבוי אמריקני אל מול המערכה הבינלאומית נגדה שיובילו הפלסטינים, ואילו הממשל האמריקני ממש לא זקוק למשבר מול ישראל חודש בלבד לפני הבחירות לסנאט ולקונגרס. אולם למרות האינטרס המשותף הזה, ההצעות שהעבירה לאחרונה ארה"ב לאיראן בנושא הגרעין, והחשש הישראלי מכך ששיתוף פעולה איראני נגד דאעש יוביל להתרככות בעמדת המערב, יוצרים פוטנציאל נפיץ.

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

(עדכון ראשון: 27.9.14, 23:04)

נתניהו נואם בעצרת הכללית של האו"ם. רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו נואם בפני העצרת הכללית של האו"ם בשנה שעברה/רויטרס
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק. אבי אוחיון, לשכת העיתונות הממשלתית
ראש הממשלה בנימין נתניהו ורעייתו שרה נתניהו ממריאים לעצרת הכללית של האו"ם בניו יורק/לשכת העיתונות הממשלתית, אבי אוחיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully