וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יעלון על נאום אבו מאזן: "מפיץ שקרים ומסית"

27.9.2014 / 19:54

שר הביטחון גינה את דבריו של יו"ר הרשות הפלסטינית בעצרת האו"ם ואמר: "אין מולנו פרטנר להסכם שמהותו סוף הסכסוך". ראש הממשלה נתניהו: "אהדוף את ההשמצות והשקרים באו"ם"

רויטרס

צפו בנאומו של אבו מאזן בפני העצרת הכללית של האו"ם, אתמול

ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון משה יעלון גינו הערב (שבת) בחריפות את נאומו של יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם אתמול. "בנאומו בעצרת האו"ם מוכיח אבו מאזן בפעם המי יודע כמה: לא מדובר במנהיג החותר לשלום ולקידום חייהם של בני עמו, אלא באדם המפיץ שקרים ועסוק בהסתה וזריית דברי שטנה נגד מדינת ישראל", אמר יעלון. "אבו מאזן הוא לא איש שלום, והוא אינו באמת מעוניין בהסכם עם ישראל, שמשמעו הכרה בבית הלאומי היהודי, שהרי כך לא מתבטא שוב ושוב אדם הטוען כי ברצונו להגיע לסיום הסכסוך".

עוד בוואלה! חדשות:
ארוחת הערב הנדירה של לבני ובכירי העולם הערבי
"מח"ט גולני הודיע לי שנפצע - ונעלם מהקשר"
אל-קאעדה נגד דאעש: "הצילו את ספינת הג'יהאד"

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, במהלך נאום בעצרת האו"ם, 26 בספטמבר 2014. רויטרס
אבו מאזן בעצרת הכללית של האו"ם, אתמול/רויטרס

בנאומו בפני העצרת הכללית, אמר אבו מאזן כי "ישראל ביצעה רצח עם מתוכנן נגד העם הפלסטיני". "לא נשכח, לא נסלח ולא נאפשר לפושעי המלחמה להתחמק מעונש", הצהיר אבו מאזן. "יש לבוא חשבון עם כל מבצעי הפשעים בעזה". אבו מאזן התייחס גם לתהליך השלום ואמר כי "ישראל פגעה בתהליך השלום מאז ומעולם" וכי היא "מסרבת לעשות עמנו שלום". לדבריו, "במהלך המשא ומתן ישראל המשיכה ללא הפסקה את הבנייה בהתנחלויות ואת ההרג בגדה המערבית".

"לא נתפשר על ביטחון אזרחי ישראל"

"פעם אחר פעם ממשיך אבו מאזן להונות את הקהילה הבינלאומית, להטיח בישראל האשמות כוזבות וגזעניות ולקוות שלחץ, איומים ושקרים יפחידו אותנו ויגרמו לנו להתקפל", הוסיף יעלון. "אין מולנו פרטנר להסכם שמהותו סוף הסכסוך וקץ התביעות, ולכן לא נתפשר על ביטחונם של אזרחי ישראל. בכל מצב שהוא, אנו אחראים לגורלנו ולביטחוננו, וכך יהיה גם בעתיד. ובפעם המי יודע כמה אנו נוכחים לדעת, כי כל דיון על גבולות מול אדם המפיץ שקרים כאבו מאזן, כזה שלא באמת השלים עם קיומנו כאן ועבורו כל ויתור ישראלי הוא עוד שלב בתוכנית השלבים הפלסטינית - כל דיון שכזה פשוט מנותק מהמציאות".

ראש הממשלה, שיצא מחר בבוקר לארה"ב ואף ינאם בעצמו בפני העצרת הכללית של האו"ם ביום שני בערב, אמר: "אחרי נאום ההונאה של נשיא איראן, ונאום ההסתה של אבו מאזן, אומר את האמת של אזרחי ישראל מול כל העולם. בנאומי בפני עצרת האו"ם ובכל מפגשיי אייצג את אזרחי ישראל, ואהדוף בשמם את ההשמצות והשקרים שמוטחים כלפי המדינה שלנו".

בנימין נתניהו ראש ממשלת ישראל בנאומו באו"ם, ספטמבר 2011. AP
ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת הכללית של האו"ם ב-2011/AP

במהלך ביקורו בארה"ב, ייפגש נתניהו עם הנשיא האמריקני ברק אובמה ביום רביעי בוושינגטון. יממה קודם לכן הוא ייוועד עם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון. את ביקורו בארה"ב יפתח נתניהו בפגישה עם ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי. מדובר בפגישה ראשונה מזה למעלה מעשור של ראש ממשלת ישראל עם ראש ממשלת הודו.

בהמשך גינו את אבו מאזן גם שר הכלכלה נפתלי בנט, שר התקשורת גלעד ארדן ויו"ר האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג (העבודה), שנפגש לפני עשרה ימים עם יו"ר הרשות ושוחח עמו על חידוש המשא ומותן.

"אבו מאזן תמיד מוצא פינה חמה בלב לרוצחים, למשגרי טילים, ובאופן כללי לאויבים שלנו", אמר בנט. "רעיון המדינה הפלסטינית התעופף השנה יחד עם הטילים ששוגרו לנתב?ג לפני חודשיים וטוב לדעת שמשגריהם הם החברים של אבו מאזן. כעת ישראל צריכה להוביל כיוונים חדשים ויצירתיים שיאפשרו לנו פשוט לחיות כאן. מדינה פלסטינית ממערב לירדן הוא לא אחד מהם".

ישיבת ממשלה, יולי 2014. אלכס קולומויסקי, מערכת וואלה! NEWS
"אבו מאזן הוא חברם של משגרי הרקטות לעברנו". שר הכלכלה נפתלי בנט/מערכת וואלה! NEWS, אלכס קולומויסקי

ארדן טען כי "אבו מאזן הוכיח שוב שהמומחיות היחידה שלו היא הסתה והפצת שקרים נגד ישראל, מהכחשת השואה בעבר ועד נאומו ההזוי באו"ם, שבו האשים אותנו ב'רצח עם'". הוא הוסיף כי "כך לא מדבר פרטנר לתהליך מדיני ובטח לא מי שרוצה להביא לפיוס בין העמים. כעת ברור מדוע הוא מתעקש על שותפות עם ארגון הטרור חמאס, שעמו הוא חולק את המאבק נגד ישראל ואת הרצון לקדם דה-לגיטימציה לקיומה דרך הסתה שקרית".

ח"כ הרצוג הביע אף הוא אכזבה מההשתלחות של אבו מאזן, אך טען כי למרות זאת יש לשמור על שיתוף הפעולה עם הרשות. "הדברים של אבו מאזן אמש, קשים, מאכזבים ושקריים, אך אינם מפתיעים. הוא איננו ידיד ואיננו חבר אוהד", אמר הרצוג והוסיף כי "אני מסתייג לחלוטין מדבריו, אולם איני שוכח מהו האינטרס הישראלי, ולכן חשוב להזכיר כי מוטב לישראל להתנהל מול הרשות בעזה ולא מול צבא החמאס, ולהמשיך את שיתוף הפעולה הביטחוני ביהודה ושומרון כפי שהוא מתקיים בשנים האחרונות. ישראל צריכה להציג סדר יום שיביא לאזור שקט וביטחון".

אתמול גינה גם שר החוץ אביגדור ליברמן את הנאום, ואמר שדבריו של אבו מאזן "מבהירים שוב, ובצורה חדה, כי הוא לא רוצה ולא יכול להיות שותף להסדר מדיני הגיוני". ליברמן הוסיף כי "לא סתם חבר אבו מאזן לממשלה משותפת עם חמאס. הוא משלים את חמאס כשהוא עוסק בטרור מדיני ומעליל עלילות שווא על ישראל. כל עוד אבו מאזן מכהן כיו"ר הרשות הוא יוביל להמשך הסכסוך, והוא מוכיח בכל פעם מחדש כי הוא איננו איש שלום אלא ממשיכו של ערפאת בדרכים אחרות".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully