וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו ייפגש ראש הממשלה השנוי במחלוקת של הודו

22.9.2014 / 16:25

העיתון "הינדו טיימס" דיווח שהפגישה עם נרנדרה מודי, שנחשב ללאומן הינדי ולאנטי-מוסלמי, תיערך בשבוע הבא בשולי עצרת האו"ם. עם זאת, לא צפוי שינוי ביחס של הודו לסכסוך עם הפלסטינים

עצרת בחירות של נרנדרה מודי – ורנאסי, אוטר פראדש. הודו, 10 במאי 2014. GettyImages
מודי במהלך עצרת בחירות בחודש מאי/GettyImages

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייפגש בשבוע הבא עם ראש הממשלה החדש של הודו, נרנדרה מודי - כך דיווח הבוקר (שני) העיתון "הינדו טיימס". הפגישה בין השניים צפויה להתקיים בשולי עצרת האו"ם בניו יורק, שם עתידים המנהיגים להשתתף במהלך השבוע בכינוס השנתי של העצרת הכללית של האו"ם. הפגישה הייתה פרי יוזמתו של מודי.

מודי ההינדי, שעלה לשלטון במאי האחרון, נחשב ללאומן ואף ספג בעבר ביקורת בינלאומית בעקבות מהומות אלימות בין הינדים למוסלמים שהתרחשו בשנת 2002 במחוז גוג'אראט, שבו כיהן כ"ראש השרים" (תפקיד דומה למושל). מודי אף סירב להתנצל על הפוגרום האלים וכמעט שלא התייחס בתקשורת לתפקידו באירועים. בהתייחסות נדירה ביותר למהומות, בשנה שעברה בריאיון לסוכנות הידיעות רויטרס, אמר מודי: "אם אני יושב במושב האחורי במכונית, וכלבלב נכנס מתחת לגלגלים, זה לא כואב?". כמו כן, הוא ביקר בישראל בשנת 2006 והביע לאורך השנים עמדות פרו-ישראליות ורצון להדק את שיתוף הפעולה בין ישראל להודו בתחומי הכלכלה והמלחמה בטרור.

למרות אהדתו של מודי לישראל לא נראה שבטווח הקרוב צפוי שינוי בעמדותיה של הודו בנוגע לסכסוך הישראלי-פלסטיני. במהלך הלחימה בעזה בקיץ האחרון, הודו הצביעה בעד הקמתה של ועדת חקירה שתחקור את התנהלות ישראל. הודו תומכת באופן מסורתי בפתרון שתי המדינות ומביעה אהדה לדרישות העצמאות של הפלסטינים. מודי עשוי להיפגש בניו יורק גם עם יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן.

לידיעות נוספות בנושא יחסי חוץ
בכיר פלסטיני: "ניתן להגיע להסכמות עם ישראל"
ליברמן ביקר בווינה ב"שליחות סודית", המשרד לא עודכן
"אבו מאזן יבקש מנשיא צרפת להכיר במדינה פלסטינית"

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir.tibon@walla.co.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully