וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סבא"א: נדחתה הצעה לפיקוח על הגרעין בישראל

25.9.2014 / 20:37

היוזמה של מדינות ערב לצרף את ישראל לאמנה הבינלאומית נגד נשק אטומי נפלה ברוב של 58 נגד 46. השר ליברמן: "הישג לדיפלומטיה הישראלית, הסכנה האמיתית - איראן וארגוני טרור"

גנרל רוסי: תכננו להפציץ את הכור בדימונה ב-67'. GettyImages
ארה"ב טענה כי אם ההחלטה הייתה מתקבלת, היא הייתה גורמת רק לנזק. הכור בדימונה/GettyImages

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) דחתה היום (חמישי) את הצעתן של מדינות ערב לצרף את ישראל לאמנה הבינלאומית נגד נשק גרעיני, שהוגשה תחת הכותרת "יכולת הגרעין של ישראל". במסגרת ההצעה, נדרשה ירושלים לאפשר לפקחי הסוכנות לבקר במתקני הגרעין בארץ.

58 מדינות, בהן ארצות הברית, הצביעו נגד הצעתן של מדינות ערב, לעומת 46 שהצביעו בעד. יתר המדינות נמנעו או נעדרו מההצבעה. ארה"ב ומדינות נוספות במערב טוענות כי אם ההחלטה הייתה מתקבלת, היא הייתה גורמת רק לנזק. הצעה דומה נדחתה פעם אחר פעם בשנים האחרונות.

לקריאה נוספת בנושאי מדיניות חוץ
שטייניץ: "איראן עוסקת בפעילות גרעינית בפרצ'ין"
צפו באובמה מברך בעברית: "שנה טובה ומתוקה"
כך הצדיעה ישראל למדינות האיים שתומכות בה באו"ם

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך על החלטת הוועידה הכללית של הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית. ממשרדו של נתניהו נמסר כי בימים ראש הממשלה שוחח בימים האחרונים עם מנהיגים רבים כדי למנוע את ההצעה "שנועדה לפגוע בישראל".

שר החוץ, אביגדור ליברמן, בירך על ההחלטה ואמר כי "זהו ניצחון של הדיפלומטיה הישראלית. אני מברך את אנשי משרד החוץ שעמלו קשה על מנת למנוע את קבלת ההצעה כמו גם לראש הממשלה, שנרתם גם הוא למשימה ושוחח עם מנהיגים בעולם בעניין".

ליברמן, ששוחח בשבועות האחרונים עם נציגים מכמה מדינות על מנת לשכנעם להצביע נגד ההחלטה, הוסיף כי זה "מסר חשוב שלפיו הקהילה הבינלאומית אינה מסכימה לניסיון הריק מתוכן להפנות אצבע מאשימה אל ישראל, כשכולם יודעים, כולל המדינות הערביות שעומדות מאחורי ההצעה, כי הסכנה ליציבות במזרח התיכון ולשלום העולם אינה מגיעה ממדינה אחראית ושוחרת שלום כמו ישראל, אלא מצויה במאמץ המתמשך של איראן להשיג נשק גרעיני ובארגוני הטרור שמקבלים מימון גם מחלק מן המדינות הערביות שעומדות מאחורי היוזמה".

לדבריו, "מוטב לאותן מדינות ערביות, שהגישו את ההצעה, לחשוב מה היה מצבן לו הכור הגרעיני שניסתה להקים סוריה בדיר א-זור היה מוקם והיה נופל בימים אלו לידיו של דאעש או לג?בהת א-נוסרה".

לפניות לכתב אמיר תיבון: amir_t@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully