וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פשרה בין נתניהו ללפיד: 14 מיליארד יועברו לביטחון

השניים הסכימו כי 7-8 מיליארד בגין הוצאות "צוק איתן" יועברו כבר השנה. ההצעה לתקציב 2015 לא תכלול העלאת מסים, ויעד הגרעון יעמוד על 3.4%. "התוספת לא תספיק - ולאוצר זה ברור"

רוה"מ בנימין נתניהו ושר האוצר יאיר לפיד מכריזים על תכנית המכרזים לפתיחת שני נמלים נוספים, יולי 2013. יואב דודקביץ'
נתניהו ולפיד/יואב דודקביץ'

שעות ספורות לפני כניסת ראש השנה, לשכת ראש הממשלה הודיעה אתמול (רביעי) על הסכמות תקציביות בין בנימין נתניהו לשר האוצר יאיר לפיד. בכך, באו לסופם חילוקי הדעות הקשים בין השניים בנוגע לתקציב המדינה לשנה הקרובה.

נתניהו ולפיד סיכמו כי מערכת הביטחון תקבל עוד שישה מיליארד שקלים כתוספת לתקציב 2015, ועוד שבעה או שמונה מיליארד שקלים לכיסוי הוצאות שנגרמו בעקבות מבצע "צוק איתן" - כבר בשנת 2014. בכך, תקציב הביטחון לשנת 2015 יעמוד על 57 מיליארד שקלים.

כמו כן, סוכם כי יעד הגרעון לשנת 2015 בהצעת התקציב כפי שתובא בפני הממשלה יעמוד על 3.4% ולא יכלול העלאת מסים.

עוד על תקציב המדינה בוואלה! חדשות:
כל הפרטים על פשרת התקציב הצפויה
קרב התקציב: פגישת נתניהו-לפיד הסתיימה ללא הסכם
הספין של לפיד: בוחן האפשרות להיות יו"ר אופוזיציה

טיל יירוט נורה ממערכת כיפת ברזל באזור אשדוד במבצע "צוק איתן", יולי 2014. רויטרס
"תהיה פגיעה בהצטיידות ובהתעצמות". הטיל יירוט נורה ממערכת "כיפת ברזל" באזור אשדוד במהלך "צוק איתן"/רויטרס

גורם ביטחוני בכיר אמר לוואלה! חדשות: "מבחינתנו תוספת של שישה מיליארד שקלים לא תספיק. חד משמעית. זה מאלץ אותנו לעצור את הצבא כבר בחודשים הראשונים של השנה, לעצור אימונים. תהיה פגיעה בהצטיידות ובהתעצמות, כולל ב"כיפת ברזל", החיילים הסדירים יבצעו הרבה יותר תעסוקה מבצעית ויתאמנו הרבה פחות".

הגורם הוסיף: "מבחינתנו מדובר ממש ב'ישראבלוף'. שידור חוזר של שנה שעברה. אם ברור לאוצר ולנו שמערכת הביטחון תזדקק – ותקבל – תוספת במהלך השנה הבאה, אז בשביל מה המשחק הזה? במקום לסגור את הכול עכשיו באופן מסודר שמכבד את כל הצדדים, אנחנו שוב נגררים לדיון מיותר שסופו ידוע מראש. זה פשוט מיותר, וגם מאלץ את הצבא להתחיל את השנה הבאה בלי תכנית מסודרת".

"שיפסיקו עם סיסמאות ההתייעלות למיניהן, כי מערכת הביטחון מתייעלת כל הזמן", הטיח הגורם בנוגע לפקידי משרד האוצר. "הבעיות הן עיוותים בלתי נסבלים שבמחי החלטה אחת אפשר לבטל אותם, כמו למשל התשלום ההזוי של בלו על דלק לטנקים, סטי"לים ומטוסים, בזמן שהתחבורה הציבורית בישראל לא משלמת בלו על דלק, או תשלומי ארנונה על מתקנים, בסיסים או אפילו רמפות של טנקים, שלא מקבלים שום שירות מהרשויות המוניציפאליות, או תשלום מע"מ על כספי הסיוע האמריקני. רק העיוותים הללו שווים מיליארדי שקלים שנסחטים ממערכת הביטחון ללא כל סיבה והיגיון מיוחדים".

שר הביטחון משה יעלון הנחה את מנכ"ל המשרד, אלוף (במיל') דן הראל, ואת צה"ל לנתח את המשמעויות של תקציב שכזה ולהציג אותן לראש הממשלה, לקבינט המדיני-ביטחוני ולוועדת החוץ והביטחון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
שר הביטחון, משה יעלון, בטקס סיום קורס חובלים, הערב, 02 בספטמבר 2014. אריאל חרמוני/משרד הביטחון, משרד הביטחון
הורה על בחינת המשמעויות. יעלון בטקס סיום קורס חובלים/משרד הביטחון, אריאל חרמוני/משרד הביטחון

ביום שני, התייחס נתניהו במהלך ישיבת פורום המטה הכללי במועצה אזורית אשכול, לתקציב הביטחון. "כדי לבנות את ארצנו אנחנו צריכים כלכלה חזקה וביטחון, זה קשור אחד בשני", אמר ראש הממשלה. "הכי קל זה לפזר הבטחות לכל אחד, הרבה יותר קשה לנהל מדיניות אחראית".

לדברי נתניהו, "במשך שנים ניהלנו מדיניות תקציבית אחראית, ניהלנו את הכלכלה נכון והתוצאות ניכרות לעין כי כלכלת ישראל קיבלה ציונים גבוהים מהשווקים הבינלאומיים. אבל לצד זה האיומים הביטחוניים על מדינת ישראל מחייבים הגדלה ניכרת של תקציב הביטחון". נתניהו הוסיף כי שמירה על הכלכלה והביטחון, הם השיקולים שהנחו אותו בתקציבי המדינה שהעביר.

(עדכון ראשון: 16:54)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully