וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הספין של לפיד: בוחן האפשרות להיות יו"ר אופוזיציה

22.9.2014 / 17:42

שר המדע יעקב פרי נפגש עם ח"כים באופוזיציה ושאל אותם אם יסכימו לתמוך ביוזמה, במקרה שמפלגתו תפרוש מהקואליציה. הערכה: ניסיון להפעיל לחץ על נתניהו במסגרת הקרב על התקציב

צילום: שי מכלוף, עריכה: מתן חדד

יוזמה אמתית או ספין תקשורתי? שר המדע והטכנולוגיה, יעקב פרי, פנה היום (שני) אחר הצהריים לחברי כנסת ממרת ומהסיעות הערביות ושאל אותם האם הם יסכימו לתמוך ביאיר לפיד כיו"ר האופוזיציה, במקרה ש"יש עתיד" תפרוש מן הקואליציה - כך אמרו גורמים פוליטיים לוואלה! חדשות. ממרצ התקבלה תשובה שלילית ליוזמה. טרם ידוע מה עמדתם של הח"כים הערביים לנושא.

מהלך זה של יו"ר יש עתיד מגיע על רקע פגישתם הבוקר של ראש הממשלה נתניהו עם חברי הכנסת החרדים יעקב ליצמן ומשה גפני מיהדות התורה, שעסקה בנושאים פוליטיים. על פי הערכות, מדובר בספין תקשורתי של לפיד כדי לאיים על נתניהו בכך שפניו לפרישה מהממשלה, בין היתר על רקע המחלוקות על תקציב המדינה לשנת 2015.

הקרב על התקציב - כותרות אחרונות:
פגישת נתניהו-לפיד הסתיימה ללא הסכם
מיוחד | כל הפרטים על פשרת התקציב
לפיד: "לא רוצים בחירות בעת הזאת, זה לא טוב לישראל"

יאיר לפיד במסיבת עיתונאים במשרד האוצר. נובמבר 2013. יואב דודקביץ'
מרצ השיבה בשלילה. לפיד/יואב דודקביץ'

ח"כ איברהים צרצור (רע"מ-תע"ל) אמר בשיחה עם וואלה! חדשות כי "השר פרי התקשר אלי באופן אישי. אינני מוציא מכלל אפשרות שהליך זה בא כחלק ממשחק שקוף שבא כדי לשפר עמדות הצדדים במשא ומתן בנושא התקציב". לדבריו, "איני מאמין שיש עתיד בשלה להחלטה כה נועזת לצאת מהקואליציה".

"חלילה לי מלחשוד במניעיו של לפיד, אבל אם הוא רציני ולא עוסק בספינים שרק נועדו לחזק את מעמדו בתוך ממשלת נתניהו, עליו לפעול לכינון ממשלה חלופית במקום לחשב את סיכוייו להפוך לראש האופוזיציה. ממשלה כזאת בראשותו של יצחק הרצוג תשים סוף לממשלת הקיפאון המדיני והכישלון הכלכלי של נתניהו, וגם ללפיד עצמו יימצא בה מקום מרכזי", אמר יו"ר סיעת העבודה, ח"כ איתן כבל.
.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
רוה"מ נתניהו בישיבת ממשלה, ספטמבר 2014. אמיל סלמן, מערכת וואלה! NEWS
נפגש עם החרדים. נתניהו בפתח ישיבת הממשלה, אתמול/מערכת וואלה! NEWS, אמיל סלמן

אתמול אחר הצהריים הסתיימה במשרד ראש הממשלה בירושלים ללא תוצאות פגישתם של נתניהו ולפיד בנוגע לתקציב. השניים נפגשו כדי "לסגור את הפרטים" האחרונים בפשרה שרקחו הצוותים המקצועיים סביב תקציב השנה הבאה. על פי מתווה הפשרה, יועלה יעד הגירעוןל-3.4% מן התוצר, תינתן תוספת של שישה מיליארד שקלים לתקציב הביטחון, לא יוטלו בשלב זה מסים חדשים על הציבור ותאושר תכנית "מע"מ אפס" לדירה ראשונה של לפיד.

בסביבת לפיד שאבו בסוף השבוע עידוד מהחלטת סוכנות דירוג האשראי S&P לאשרר את דירוג האשראי של ישראל ולהותירו על A+, אולם לא ברור כיצד ההחלטה של ראש הממשלה ושר האוצר להעלות את יעד הגירעון מתיישבת עם האיומים של נתניהו לפיהם צעד זה יפגע בעתיד בדירוג האשראי ובחוסן הכלכלי של ישראל.

בשל הקושי להשיג הסכמות, סיכמו ראש הממשלה ושר האוצר להיפגש שוב בימים הקרובים. בסביבת לפיד הדגישו שהפערים בין השניים קטנים ושהציפייה היא לסיים את הדיונים על התקציב בימים האחרונים. עוד ציינו ביש עתיד כי יעמדו על כך שלצד תוספת לביטחון תינתן גם תוספת לנושאים החברתיים.

איתן כבל יוצא מישיבת סיעת  מפלגת העבודה, ינואר 2013. יותם רונן
"אם הוא רציני עליו לפעול עליו לפעול לכינון ממשלה חלופית". איתן כבל/יותם רונן

ראש הממשלה נתניהו עקץ היום את התנהלותו של לפיד בסוגיית התקציב. "כדי לבנות את ארצנו אנחנו צריכים כלכלה חזקה וביטחון, זה קשור אחד בשני", אמר נתניהו במהלך ישיבת פורום המטה הכללי במועצה אזורית אשכול. "הכי קל זה לפזר הבטחות לכל אחד, הרבה יותר קשה לנהל מדיניות אחראית. במשך שנים ניהלנו מדיניות תקציבית אחראית, ניהלנו את הכלכלה נכון והתוצאות ניכרות לעין כי כלכלת ישראל קיבלה ציונים גבוהים מהשווקים הבינלאומיים. אבל לצד זה האיומים הביטחוניים על מדינת ישראל מחייבים הגדלה ניכרת של תקציב הביטחון".

לפניות לכתב עמרי נחמיאס: omri_n@walla.net.il

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully