וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ערב ראש השנה: פקקים, כוננות במד"א ובמשטרה

בשונה מהרגיל, לא יוטל סגר על שטחי יהודה ושומרון בחג. עומסי תנועה הורגשו לקראת הערב, ומאות שוטרים נפרסו בצירים המרכזיים כדי להכווין את התנועה. צפו במפת הפקקים המתעדכנת

עומס תנועה גדול בכניסה לחיפה, 27 בדצמבר 2013. ערן גילווארג
עומסי תנועה ברחבי הארץ/ערן גילווארג

ערב ראש השנה חל היום (רביעי), ומביא עמו עומס תנועה ברחבי הארץ. מאות שוטרים ומתנדבים נפרסו במהלך היום בכבישי ישראל על מנת להכווין את התנועה בצירים ובצמתים הראשיים. כ-130 אלף בני אדם נסעו לצפון בכ-38 אלף כלי רכב.

לקראת שעות הערב, הורגשו עומסי תנועה בכביש 2 לכיוון צפון, בכביש 6 לצפון, בכביש 65 בין צומת ערערה לצומת אום אל פחם, בירידה מכביש 6 לכביש 70 עד צומת תשבי, ובכביש 77 בין צומת רימון לצומת גולני.

עם זאת, בחזרה מארוחות החג הכבישים נותרו פנויים, ומאגף התנועה של המשטרה נמסר כי מורגשת הקלה בעומסי התנועה ברחבי הארץ. שוטרי אגף התנועה ממשיכים בפעילותם בדרכים המרכזיות.

עוד בוואלה! חדשות:
חמאס הבליג על החיסול, אך ההסלמה עדיין על השולחן
חג ראשון בלי הבנים: "אוי ואבוי אם לא נרגיש בחסרונם"
מהומות בהר הבית: אבנים וזיקוקים נזרקו על שוטרים

כוחות צה"ל עורכים סגר על חברון לאחר חטיפת הנערים, יוני 2014. יותם רונן
השנה לא יוטל סגר. חיילי צה"ל ביהודה ושומרון/יותם רונן

ערב החג צה"ל העלה את רמת הדריכות לאורך הגבולות ובמרחב האוויר מחשש לפיגועים. ההערכה בצה"ל היא שחמאס ישמור על שקט לאורך החג בשל ההתחייבות של ראשי הארגון לשמור על הרגיעה. אין התרעות נקודתיות על פיגועים בגבול מצרים, ירדן או לבנון. בגבול בין ישראל לסוריה נערכים הכוחות לאפשרות שאש תזלוג מהלחימה בין הצבא לכוחות המורדים, אך עם זאת מעריכים בצה"ל כי צבא סוריה לא יגיב להפלת המטוס שחדר לשטח האווירי של ישראל אתמול.

שר הביטחון משה יעלון החליט לאחר הערכת מצב עם גורמים בכירים במערכת הביטחון שלא להטיל סגר כללי על שטחי יהודה ושומרון, זאת בשונה מבחגים קודמים. למרות זאת, כוחות צה"ל בפיקוד המרכז נערכים לאבטחת הצירים המרכזיים לפני כניסת החג, ולאחר מכן יעבור הדגש לאבטחת היישובים לאורך כל החג. אוגדת יהודה ושומרון, בפיקודו של תא"ל תמיר ידעי, נערכת לאבטחת "חריג יהודי" בחברון, הימים שבהם מותר ליהודים לבקר בכל חלקי מערת המכפלה.

גורמים במערכת הביטחון טוענים כי ההתרעה הגדולה ביותר בחודש האחרון הייתה סביב חוליית רוצחי שלושת הנערים, ומשסוכלה פחת החשש מפיגועים, אך עדיין קיים חשש שחוליות טרור של חמאס ינסו לנקום את החיסול. בסוגיית החיכוך בין מתנחלים לפלסטינים ייערך צה"ל במוקדי החיכוך כדי למנוע אירועים חריגים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מד"א בכוננות לקראת חג הפסח, אפריל 2014. רועי אנגל, מד"א
אלפי חובשים ופראמדיקים בכוננות/מד"א, רועי אנגל

גם במד"א נערכו לערב החג בכוחות מתוגברים. אלפי החובשים והפראמדיקים של מגן דוד אדום בכוננות בתחנות מד"א ברחבי הארץ. כמו כן, אלפי כונני מד"א נפרסו עם ציוד רפואי מתקדם בשכונות המגורים ובבתי הכנסת, ויוזנקו במידת הצורך. גם מסוקי מד"א עומדים בכוננות.

מנכ"ל מד"א, אלי בין, קרא לציבור להקפיד על כללי הבטיחות במהלך החג ולתת יתר תשומת לב לסכנות, על מנת להימנע מתאונות ביתיות שעלולות להיגרם במהלך חופשת הילדים ובשל אווירת המנוחה של ההורים. "אני קורא לציבור הנהגים להקפיד לא לנהוג לאחר ארוחות כבדות ובהשפעת אלכוהול", הדגיש בין.

כשהמונים בדרכם לארוחות החג ובחזרה מהן, בחוץ חם מהרגיל לעונה. מזג האוויר היום צפוי להיות נאה, ותחול עלייה בטמפרטורות. מחר, ביום החג, תירשם הקלה מסוימת עבור אלה המעוניינים לצאת לטייל ברחבי הארץ. הטמפרטורות ירדו וישובו להיות רגילות לעונה. עם זאת, בשעות הבוקר ייתכן טפטוף.

(עדכון ראשון: 10:40)

מפת הפקקים המתעדכנת - צפון:

מפת הפקקים המתעדכנת - מרכז:

מפת הפקקים המתעדכנת - דרום:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully