וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צה"ל הפיל מטוס קרב שחדר לישראל מסוריה

חיל האוויר שיגר טיל "פטריוט" לעבר מטוס "סוחוי" ברמת הגולן והפיל אותו. שני הטייסים נטשו את המטוס וצנחו בשטח סורי. יעלון: "לא נאפשר להפר את ריבונותנו, בטעות או בכוונה"

צילום: צילומי חובבים שהועלו לרשת, עריכה: יאיר דניאל, קריינות: אביב אברמוביץ'

צה"ל יירט הבוקר (שלישי) מטוס קרב, שחדר לתחומי ישראל מסוריה. מערך ההגנה האווירית של חיל האוויר שיגר טיל "פטריוט" לעבר כלי הטיס והפיל אותו בהצלחה. שני אנשי הצוות שהיו במטוס נטשו אותו ונחתו בשלום בשטח סוריה. לא ברור לפי שעה אם מדובר בחדירה מכוונת או בטעות בניווט, ובצה"ל בודקים את נסיבות התקרית.

קצין בכיר בחיל האוויר סיפר כי מטוס מסוג סוחוי 24 נכנס כ-800 מטרים אל תוך שטח ישראל והופל בתוך דקה ו-20 שניות. "מדובר במטוס דו מושבי. להערכתנו הוא המריא מבסיס סייקל שבמזרח סוריה. בתוך דקות הוא יכול היה להגיע לאן שירצה בשטח ישראל. הנחת העבודה כשאתה מיירט הוא שהוא לא טעה", ציין הקצין.

הקצין הוסיף שהמטוס היה מכוון עם הפנים לעבר ישראל כשהוחלט להפיל אותו, אבל נפגע בזמן שהסתובב בחזרה לסוריה. "לא ניתן ולא נאפשר חדירה", הבהיר הקצין. "אין שיקול כזה. מפילים".

עוד על המתיחות בגבול סוריה:
"חיילי האו"ם נסוגו מסוריה וחצו את הגבול לישראל"
אסד נהדף: "המורדים שולטים ב-80% מקו הגבול בגולן"
צבא אסד נהדף בקוניטרה, חיזבאללה נסוג במערב סוריה

טייסים נוטשים את מטוס הקרב הסורי שהופל ברמת הגולן. טוויטר, צילום מסך
הטייסים נוטשים את מטוס הקרב שהופל, היום/צילום מסך, טוויטר

שר הביטחון משה יעלון התייחס להפלת המטוס, ואמר שמטוס הקרב "התקרב לשטח ישראל ברמת הגולן באופן מאיים", ואף חצה את קו הגבול. "הבהרנו זאת בעבר ואנו מדגישים זאת גם עתה: לא נאפשר לכל גורם שהוא, בין מדובר במדינה או בארגון טרור, לאיים על ביטחוננו ולהפר את הריבונות שלנו. נגיב בתקיפות כלפי כל ניסיון שכזה, בין בטעות או בכוונת מכוון", הדגיש יעלון. "אנו מחויבים, בראש ובראשונה, לשמור על ביטחונם של אזרחי ישראל, ונשתמש בכל האמצעים שברשותנו כדי לעשות כן".

סוריה אישרה את דבר הפלת המטוס, וכינתה אותה "מעשה תוקפנות". הטלוויזיה הסורית ציטטה גורם צבאי, שאמר כי הצעד בא "במסגרת תמיכת ישראל בטרוריסטים של המדינה האיסלאמית ובג'בהת א-נוסרה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
טיל פטריוט נורה בצפון, ככל הנראה בשל חשד לחדירת כלי טיס לתחומי הארץ. אלימלך גרסטל, תמונות גולשים
תיעוד היירוט/תמונות גולשים, אלימלך גרסטל

מדובר בפעם הראשונה שבה מפיל צה"ל מטוס קרב סורי מאז 1985, אז הפיל טייס F-15 בשם אבנר נווה בתמרון אווירי שני מטוסי קרב סוריים מסוג מיג 21 ומיג 23.

עם זאת, תקרית דומה התרחשה בשבועות האחרונים. ב-31 באוגוסט הפיל חיל האוויר כלי טיס בלתי-מאויש שחדר לישראל מסוריה וזוהה באזור קוניטרה. מערכת טילי "פטריוט" שיגרה אז לעברו טיל קרקע-אוויר, ותושבים רבים דיווחו על קול נפץ עז בזמן היירוט.

דובר צה"ל לתקשורת הזרה, פיטר לרנר, העריך באוגוסט כי מדובר במטוס של צבא סוריה, שפנה בטעות לעבר ישראל. עם זאת, גורם צבאי בכיר מסר כי לא ידוע מהיכן המריא המזל"ט ומה הייתה משימתו. עד עתה לא דווח איזה כלי טיס נפגע באירוע ההוא.

מטוס קרב מדגם סוחוי 24. AP
מטוס מסוג סוחוי 24/AP

השבוע דווח כי חיזבאללה הפעיל לראשונה כלי טיס בלתי-מאויש בעל יכולות התקפיות. עד עתה עשה הארגון השיעי שימוש במל"טים בעלי יכולות מודיעיניות בלבד. בסרטון שפורסם נראה המל"ט תוקף יעד של ארגון ג'בהת א-נוסרה הפועל בסוריה ומזוהה עם ארגון אל-קאעדה. אתמול ביצע מחבל של הארגון פיגוע במחסום של חיזבאללה במזרח לבנון וגרם למותם של שלושה מפעילי הארגון השיעי.

לפניות לכתבים:
אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com
עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.com

טיל פטריוט נורה בצפון, ככל הנראה בשל חשד לחדירת כלי טיס לתחומי ישראל. אור ביטון, תמונות גולשים
יירוט כלי הטיס בצפון, היום/תמונות גולשים, אור ביטון
  • עוד באותו נושא:
  • פטריוט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully