וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתיחות לקראת החג: חמאס שב לערוך ניסויים ברקטות?

22.9.2014 / 15:47

צה"ל איכן רקטה ששוגרה ברצועת עזה ונפלה בים מול חופי הרצועה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. ככל הנראה, מדובר בניסוי, המעיד על כך שהארגון שב לערוך ניסויים ברקטות בייצור מקומי

תומכי חמאס מחזיקים דגמים של רקטות מדגם 75M, עזה, דצמבר 2012. AP
פעילי חמאס מציגים לראווה דגמים של רקטות המשוגרות לעבר ישראל/AP

כחודש לאחר תום מבצע "צוק איתן", שבמהלכו נורו אלפי רקטות לעבר ישראל - ויומיים לפני ראש השנה - נראה שחמאס מנסה לשקם את מערך הרקטות שלו. צה"ל איכן היום (שני) רקטה ששוגרה ברצועת עזה ונפלה בים מול חופי הרצועה, מבלי לגרום לנזק או לנפגעים. ככל הנראה, מדובר היה בניסוי, המעיד על כך שחמאס שב לערוך ניסויים ברקטות בייצור מקומי.

מאז נחתם הסכם הפסקת האש בין ישראל לבין חמאס, בתיווך מצרי, נשמר השקט בין הצדדים. לפני כשבוע נותרה רקטה אחת מכיוון מרכז רצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול, איש לא נפגע ולא נגרם נזק. עם זאת, בחמאס מיהרו להתנער מהירי ולהדגיש כי הארגון מחויב להפסקת האש עם ישראל. מלבד זאת, הם מסרו לישראל כי עצרו את האחראים לירי.

מתיחות בדרום לקראת החג - כותרות נוספות:
מאות בעוטף עזה קוראים להסדר: "הכוח לבדו לא יספיק"
חשש בעוטף עזה: "מחפשים היכן להתארח בראש השנה"
חשש בצה"ל: חמאס יחדש את הירי בראש השנה

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה
חשש כבד לקראת החג. תושבי עוטף עזה מפגינים בצומת שער הנגב, בשבת האחרונה/מערכת וואלה, צילום מסך

לאחר נפילת הרקטה הביעו חשש תושבים רבים באזור עוטף עזה מפני חידוש הלחימה, בעיקר לנוכח ראש השנה החל השבוע. "לא חשבנו שהעניינים יראו אחרת אחרי שסיימו ככה את המלחמה, לא ציפינו למשהו אחר", הודתה מירב כהן, תושבת קיבוץ עין השלושה שבאשכול. לדבריה, רבים מהתושבים בקיבוץ הגיעו למסקנה כי ישנו סיכוי גדול לכך שהלחימה באזור תחודש, והחלו מבעוד מועד לשקול את בילוי החג הרחק מביתם. "יש לנו חשש כל הזמן והחשש לגבי ירי בראש השנה רק גובר, יש פה הרבה משפחות שמחפשות איפה לעשות את החג ואנחנו מבינים אותן כי החשש הוא אמיתי ומוחשי".

כמה ימים לפני כן העריכו גורמים בכירים בפיקוד הדרום ובצה"ל כי הביקורת ברחוב הפלסטיני על התנהלות חמאס במהלך "צוק איתן", וחוסר יכולתו להציג הישגים ברורים לציבור בעזה, עלולים להוביל את ראשיו לאשר ירי נקודתי של רקטות ופצצות מרגמה לעבר יישובי עוטף עזה במהלך ראש השנה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
הרס בבניין ששימש לטענת הפלסטינים ארגון צדקה בחאן יונס. 25 באוגוסט 2014. רויטרס
"עזה מבעבעת". מבנים הרוסים בחאן יונס לאחר "צוק איתן"/רויטרס

גורם בכיר בצה"ל הסביר כי "עזה מבעבעת". לדבריו, בשבועות האחרונים חמאס אמנם הצליח להבריח כסף לתוך רצועת עזה מתחת לאף של המצרים וכך לממן משכורות חלקיות לאנשיו, אך עם זאת בכמה היבטים מתקשה חמאס להציג הישגים לתושבי הרצועה. בין השאר, ציין הגורם כי חלקים גדולים של הריסות מבנים ברצועה טרם פונו מפני שאין משאבים לממן זאת ובתי הספר עובדים במתכונת חלקית משום שחלקם נהרסו או שעדיין מתגוררים בהם פליטים. עוד ציין, כי הכסף עבור משפחות ה"שהידים", אלף דולר לכל משפחה – אזל, וכי הסחורות שנכנסות מנמל אשדוד לרצועת עזה דרך מעבר כרם שלום לא כוללות סחורות שלא נכנסו קודם לכן, ולכן אין בהן הישג כלשהו לחמאס.

"הכוח לבדו יחזק את הקיצונים"

בשבת האחרונה הפגינו כ-300 תושבי אזור עוטף עזה נגד הממשלה בצומת שער הגנב, תחת הכותרת: "עוצרים את המלחמה הבאה". מארגני האירוע, חברי "התנועה לעתיד הנגב המערבי", הסבירו כי מטרת ההתכנסות היא לקרוא לממשלה להביא לשקט ביטחוני באזור תוך גיבוש הסדר מדיני כדי להביא לסופו של "המצב הבלתי נסבל בעוטף עזה", כהגדרתם.

ראש השב"כ לשעבר עמי אילון, כיום מראשי תנועת "עתיד כחול לבן" עלה לנאום במהלך האירוע ואמר: "הלחימה ב'צוק איתן', לצד גבורת החיילים ואומץ לבכם בעוטף עזה, הבהירה לנו את מגבלות הכוח הצבאי".

לדבריו, "למרות המכה הצבאית וההרס הרב ברצועה אנו יודעים לומר בוודאות כי אחיזתו המדינית של החמאס התחזקה בצורה ברורה. הכוח לבדו, ללא תקווה מדינית, יגביר את השנאה, יחזק את הקיצונים, יחליש את המתונים ויפורר את היסודות הדמוקרטיים של החברה בישראל. אם למדנו משהו בעזה: לנו יהיה ביטחון כאשר להם תהיה תקווה. או במילים אחרות – לנו יהיה ביטחון כאשר להם, על פי תפישתם, יהיה מה להפסיד".

לפניות לכתב אמיר בוחבוט: amirbohbot@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully