וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המבקר בודק: שופט ניהל רומן והשתמש במידע חסוי?

21.9.2014 / 15:29

לוואלה! חדשות נודע ששפירא בודק תלונה לפיה שופט בית משפט השלום בתל אביב נמצא לכאורה בקשר אינטימי עם מזכירה בבית המשפט והשניים ניצלו את תפקידם על מנת להוציא מידע פנימי ממחשבים

יוסף שפירא ויהודה ויינשטיין בועידת המשפט באשקלון. אוגוסט 2014. ראובן קסטרו,
תיפתח חקירה פלילית? מבקר המדינה יוסף שפירא והיועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין/ראובן קסטרו

מבקר המדינה, יוסף שפירא, בודק בימים האחרונים תלונה שהוגשה נגד שופט בית משפט השלום בתל אביב בגין שימוש במידע חסוי ורומן שהוא מנהל לכאורה עם מזכירה בכירה בבית המשפט המחוזי בעיר - כך נודע היום (ראשון) לוואלה! חדשות. בקרוב עשוי גם היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, להכריע אם לפתוח בחקירה פלילית נגד השופט.

עוד בוואלה! חדשות:
ירידה בתרומות ערב החג: "עזרו לחיילים ולא נשאר לנזקקים"
חשש בערים המעורבות: יום הכיפורים וחג הקורבן יתנגשו
סיפורו המסתורי של האמריקני שנכלא בצפון קוריאה

התלונה הוגשה לפני ימים אחדים על ידי בעלה של המזכירה, ממנו היא נמצאת בהליכי גירושין. על פי התלונה, שהוגשה באמצעות עורכת הדין לימור דוידי, המזכירה והשופט - נשוי ואב לילדים, הוציאו מידע חסוי ממערכות המחשבים של בתי המשפט, תוך שהם השתמשו במעמדם. לטענת הבעל, המידע החסוי הוצא מהמחשבים כדי לפגוע בו בהליך האזרחי לחלוקת הרכוש מול אשתו.

"מפגשים בצימרים ושיט תענוגות"

כמו כן, הבעל טוען כי הרומן מחוץ לנישואים שמנהלים לכאורה אשתו והשופט הוא בגדר עבירה על החוק שכן הוא מתנהל תוך ניצול יחסי מרות – השופט והמזכירה עובדים באותו מבנה בית משפט, כשהוא בתפקיד בכיר והיא עובדת בתפקיד זוטר ביחס אליו. לדבריו, הוא הצליח, באמצעות חוקרים פרטיים, לתעד מפגשים של השופט והמזכירה בצימרים, במסעדות בטיילת של ראשון לציון, ובהפלגת תענוגות על סיפונה של יאכטה שיצאה מנמל תל אביב לשייט של כמה שעות בחופי ישראל. לטענת הבעל, חלק מהמפגשים אירעו בזמן שהשופט אמור היה להיות בלשכתו.

"ברגשות כבדים של עצב וכאב, הנני נאלץ להלין מלפני כבודכם כנגד שופט בבית משפט השלום בתל אביב", פתח הבעל את מכתב התלונה שהגיש. "הוחוור לי, לתדהמתי, שהשופט - אף שהינו נשוי ואב לילדים - מנהל זה זמן רב רומן סוער ומערכת יחסים אינטימית עם אשתי, לה נישאתי לפני 30 שנה והעובדת במערכת בתי המשפט, ועל כן יכול ויש כאן ניצול של יחסי מרות".

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
"רף ההתנהגות הנדרש על פי הפסיקה משופט הוא גבוה במיוחד"/ShutterStock

לדבריו, "מעת שהוחל על ידי בנקיטת הליכים משפטיים כנגד האישה, התברר לי שהשופט ואשתי עושים שימוש לרעה בסמכויותיהם ובתפקידם לשם קבלת מידע שישמש כנגדי, כנראה על ידי שימוש אסור במאגרי מידע העומדים לרשותם במערכת בתי המשפט".

לסיכום, כתב הבעל: "למעלה מן הצריך, מצאתי להוסיף, כבודה של מערכת המשפט ואמון הציבור בה מחייבים כידוע שנושאי משרות שיפוטיות יהיו אות ומופת ליושר וליושרה אישית ותפקודית. רף ההתנהגות הנדרש על פי הפסיקה משופט הוא גבוה במיוחד. נורמות ההתנהגות המחייבות שופט חלות עליו לא רק בשעות העבודה ובתחומי בית המשפט, אלא גם בשעות הפנאי מחוץ לבית המשפט. לדאבון לבי, נראה לכאורה כי בענייני, נורמות אלו לא נשמרו".

הבעל פנה במכתב תלונה גם לנציב התלונות על השופטים, אולם הנציב דחה את טענותיו.

עורכת הדין לימור דוידי סירבה להגיב.

מהנהלת בתי המשפט לא נמסרה תגובה.

לפניות לכתב אבי אשכנזי: Aviash123@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully