וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ירידה בתרומות ערב החג: "עזרו לחיילים ולא נשאר לנזקקים"

עמותות סיוע לנזקקים מדווחות על ירידה חדה בגיוס תרומות מצד אנשים פרטיים או מצד חברות עסקיות, בשל הסמיכות ל"צוק איתן". "אנשים ספגו פגיעה בהכנסות והדבר הראשון שנחתך זה התרומות"

מתנדבים בעמותת פתחון לב. דרור עינב
"לא מעט חברות צמצמו את תרומתן או הורידו אותן לגמרי". חלוקת מזון לנזקקים של מתנדבי עמותת "פתחון לב", בשנה שעברה/דרור עינב

מבצע "צוק איתן" הסתיים בחודש שעבר, אך אותותיו עדיין ניכרים: עמותות סיוע שונות לנזקקים מדווחות בשבועות האחרונים על ירידה בגיוס תרומות מצד הציבור ומצד המגזר העסקי למען נזקקים, בשל הסמיכות למבצע. "לקראת החג הבחנו בירידה די חדה. פגשנו לא מעט חברות שצמצמו את תרומתן או הורידו אותן לגמרי", מעיד ערן וינטרוב, מנכ"ל ארגון "לתת", אחד מארגוני הסיוע הגדולים בארץ. "ההסבר הוא בדרך כלל שתרמו לחיילים במהלך המבצע וכעת אין ביכולתם לתרום סכומים נוספים".

סקר: 81% בעד שהמדינה תסייע לנזקקים - ולא העמותות

כוחות צה"ל ליד גבול רצועת עזה. 22 באוגוסט 2014. רויטרס
כוחות צה"ל במהלך "צוק איתן"/רויטרס

מעמותות נוספות, בעיקר כאלו שפעלו בדרום במהלך ימי הלחימה, נמסר על ירידה חדה בתרומות שנמסרו להן לקראת החגים. "אנו עובדים עם עמותות בכל הארץ, ועמותות הדרום שקיבלו בעבר תרומות גדולות לקראת החגים קיבלו השנה תשובה שלילית", סיפר גידי כרוך, מנכ"ל "לקט ישראל", ארגון גג המחלק מזון באמצעות עשרות עמותות ברחבי הארץ.

"ארגונים רבים הסבירו שתרמו לחיילים, ומכיוון שמדובר בתרומה בלתי מתוכננת נגמרו להם המשאבים למטרה זו". לדבריו, "עמותות רבות באזור הדרום, הנשענות על תרומות של תושבים מקומיים אמידים, חוות גם הן ירידה משמעותית בתרומות. אנשים לא עבדו וספגו פגיעה בהכנסות של העסק ומכאן שהדבר הראשון שנחתך זה סעיף התרומות".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית

"מספר הסלים שנחלק יפחת בשליש"

בובה לוי יונאי, פעילה חברתית שייסדה עם גלית נחום ואניטה רוזנבאום את ה"קול הנשי", ארגון לשינוי חברתי שעוסק גם בחלוקת מזון, מספרת כי לקראת ראש השנה הנוכחי המצב קשה יותר ביחס לשנים קודמות, והן יחלקו פחות סלי מזון מבעבר. "בחג הנוכחי אנו רואות ירידה משמעותית במספר האנשים המעוניינים לתרום על אף שתרמו בעבר", אומרת לוי יונאי. "אנשים נמצאים במצב כלכלי לא טוב, מבצע 'צוק איתן' פגע בעסקים רבים והשילוב הזה מוביל לכך שבחג הנוכחי מספר הסלים שאנו נחלק יפחת בשליש".

"פונים אליי אנשים במצוקה", היא הוסיפה, "ולפעמים כשאני מנסה לפנות בשמם לאדם אחר בבקשת סיוע קל יותר להשיג תרומה כי מדובר בסיפור ספציפי. לרוב מדובר בסיפורים קשים כמו אמא שניסתה להתאבד כי לא היה כסף לאוכל לבנה שחזר מהצבא. כל הלילה לא ישנתי כי רק חשבתי מאיפה אני יכולה לגייס סל שיכבד אותה".

למרות הירידה שנרשמה עד כה בגיוס תרומות, בארגון "לתת" מדווחים על תחילתו של שינוי מגמה קל. "עשינו משדר לגיוס תרומות בשבוע שעבר, ובימים אלו יש מבצע איסוף בסופרים. ההיענות יפה. זה משמח, כי היינו מודאגים", אומר וינטרוב. "שאלנו עצמנו האם הציבור התעייף מהמבצע או שמא הערבות ההדדית תצוץ שוב ושמחנו לגלות שאנשים עדיין נותנים אמון ונרתמים לסייע לאחרים".

לפניות לכתבת דנה ויילר-פולק: danawp@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully