וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הרב הראשי הצבאי לשעבר הודח בחשד שמסר מידע לשר בנט

16.9.2014 / 14:20

תא"ל במיל' אביחי רונצקי החשוד שהעביר מידע על המנהרות בזמן מבצע "צוק איתן", מכחיש. יעלון: "אסור שערוץ כזה ינוצל לרעה". בנט הכחיש והוסיף: "לפוליטיקאים מסוימים שבה רוח הלחימה". בצה"ל סירבו להתייחס

הרב הצבאי הראשי תא"ל אבי רונצקי. דובר צה"ל
תא"ל במיל' רונצקי מכחיש כי הדליף./דובר צה"ל

הרב הראשי הצבאי לשעבר, תת-אלוף במילואים אביחי רונצקי, הודח מתפקידו בחשד שהעביר מידע לשר הכלכלה נפתלי בנט, חבר הקבינט המדיני-ביטחוני, בזמן מבצע "צוק איתן". רונצקי הודח לאחר שהנושא הועבר לידיעת הרמטכ"ל רב-אלוף בני גנץ. וואלה! חדשות פנה לפני כשבוע לקצין הבכיר לשעבר והוא הכחיש את הטענות כי הדליף מידע לשר כזה או אחר. בצה"ל סירבו להתייחס לנושא, בטענה שמדובר ב"שיח פנימי שמקיים הרמטכ"ל".

שר הביטחון משה יעלון התייחס היום (שלישי) להדלפות ומתח ביקורת על שרים שהתבטאו בפומבי על הנעשה בקבינט. "אני מקווה שאותם שרים למדו את הלקח. כל מי שעיניו בראשו מבין כי להתנהלות הזו היה מחיר כבד באיך שצד השני חשב שאנחנו אוטוטו מתפלגים, קורסים, מתפצלים", אמר.

השר רמז לכך שגורמים במערך המילואים העבירו מידע לחבר קבינט, וכשגילה זאת העביר את הנושא לטיפול הרמטכ"ל. "הערתי על כך בקבינט ברגע שהבנתי שיש ערוץ כזה, אסור שינוצל לרעה", אמר השר והוסיף כי לא ידוע לו על מעורבות של משרתי קבע שהעבירו מידע לחברי קבינט.

עוד בוואלה! חדשות:
יעלון: "הרמטכ"ל הבא ייבחר מבין לובשי המדים"
הרגע שבו בנט סימן את היעד: ראשות הממשלה
חיזבאללה מזהיר את ישראל: "החשבון נפתח מחדש"

שר הביטחון  בוגי יעלון בהרמת כוסית לראש השנה בעיריית קרית ביאליק, ספטמבר 2014. שלומי גבאי
"אסור שערוץ כזה ינוצל לרעה". ביקורת של יעלון על בנט/שלומי גבאי

לפני שבועיים מתחו במערכת הביטחון ביקורת קשה על קצינים בכירים בצה"ל שהעבירו מידע משדה הלחימה לחבר הקבינט בנט, בנוגע לרמת המוכנות של הכוחות בשטח להשמדת מנהרות הטרור ברצועת עזה במהלך מבצע "צוק איתן". מבירור שנעשה בצבא עלה כי אותם קצינים טענו בפני בנט - לאחר שהחל השלב הקרקעי של המבצע, שהלוחמים בשטח אינם ערוכים מספיק להתמודד עם האיום המורכב.

השר מצדו, כך נטען, השתמש בדברים שנאמרו בשיחות עמו כדי לנגח את ראש הממשלה, שר הביטחון והרמטכ"ל בישיבות הקבינט, וקבל על אופן התנהלות הצבא בסוגיית המנהרות. ביקורת על הנדון הועברה לידיעת הרמטכ"ל, ראש אכ"א והמשטרה הצבאית החוקרת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
יו"ר הבית היהודי, נפתלי בנט וח"כ יוני שטבון בוועידת הבית היהודי, ספטמבר 2014. ראובן קסטרו
השתמש לכאורה במידע שקיבל כדי להתנגח בראש הממשלה. בנט/ראובן קסטרו

לטענתם אותם גורמים, בניגוד לטענות שהעלה בנט בקבינט מפי הקצינים הבכירים על אודות התנהלות בעייתית של הצבא בטיפול במנהרות, תכנית לטיפול בנושא הוכנה מבעוד מועד. לטענתם, כוחות מחטיבות החי"ר צנחנים, נח"ל וגבעתי היו ערוכים בטרם נכנסו לשטח הרצועה לאיתור ולהשמדת המנהרות שאיימו על עורף מדינת ישראל.

בנט: "חיי אדם חשובים מתדרוכים פוליטיים"

מלשכת השר בנט נמסר בתגובה כי מדובר ב"הכפשות אנונימיות" שהן "חוצפה". "השר בנט גאה בפעולותיו שהובילו למבצע המנהרות והצילו חיי אדם. פעולותיו של השר בנט בצוק איתן בעיצומו של מחדל המנהרות, הצילו את תושבי נציב העשרה ונחל עוז". לטענת השר, "במשך שבועות ארוכים, כאשר השר בנט דרש שוב ושוב לצאת לפעולה להריסת המנהרות, היו גורמים פוליטיים ביטחוניים שעצרו את הפעולה וביטלו את האיום בזלזול, דבר שהותיר את יישובי הדרום חשופים לפיגוע טרור אסטרטגי".

לדברי השר, "כך מצופה וכך ראוי שינהג חבר בקבינט הביטחוני של מדינת ישראל. ההתעקשות להביא לפעולת המנהרות לא הגיעה לבנט מאסטרולוגים, אלא מירידה לשטח ומפגישות חוזרות ונשנות עם גורמי ביטחון, מודיעין ומומחים שונים. הצלת חיי אדם חשובה אפילו יותר מתדרוכים פוליטיים".

לשכת השר הדגישה כי "אנו מקווים שבקרוב יפיקו את כל הלקחים סביב דחיית פעולת המנהרות והשלכותיה, והשר בנט יהיה הראשון שישמח לדון בכך. בכלל, אנו מתרשמים עמוקות מכך שרוח הלחימה שבה לפוליטיקאים מסוימים בשלהי ספטמבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully