וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: עלייה חדה בהיקף כריתת יער האמזונס

12.9.2014 / 6:30

מנתונים שפרסמה ממשלת ברזיל עולה כי בשנה האחרונה הואץ הרס יערות הגשם במדינה ב-29% ובוראו 5,891 דונם משטחו. הסיבות: הרחבת המגזר החקלאי, כריתה בלתי חוקית וסלילת כבישים

כריתת יערות באמזונס, 2012. AP
כריתת היערות ברחבי העולם אחראית ל-15% מפליטת גזי החממה/AP

בשנה האחרונה חל גידול של 29% בהרס יער האמזונס בברזיל – כך עולה מנתונים שפרסמה ממשלת ברזיל ביום רביעי. זאת השנה השנייה ברציפות שבה נרשמת האצה בכריתת יערות הגשם הגדולים בעולם, לאחר שבשנים שקדמו להן הצליחה ברזיליה להאט את בירוא היערות במדינה. מנתוני לוויין שנאספו מאז יולי 2013 עולה כי 5,891 דונם משטח היער נכרתו, שטח השווה למחצית מגודלה של פורטו ריקו.

המלחמה בבירוא יער האמזונס נחשבת לקריטית במאבק בהתחממות הגלובלית. כריתת היערות ברחבי העולם אחראית ל-15% מפליטת גזי החממה – יותר מכל מה שגורמים כלי התחבורה ברחבי העולם. מלבד יכולתו של יער האמזונס לשאוב את הגזים הרעילים, הוא גם ביתו של מגוון ביולוגי עצום, המגן על מיליארדי מינים שטרם התגלו למדע.

הגידול החד ביותר בכריתת היערות נרשם במדינות פרה ומאטו גרוסו, שבהן התחוללה הרחבה ניכרת של השטחים החקלאיים על חשבון הטבע. יותר מאלף דונם בוראו בכל אחת מהמדינות. סיבות נוספות לעלייה בהיקף הרס האמזונס נעוצות בכריתה בלתי חוקית ובחדירה של פרויקטים ציבוריים אל תוך היער, כגון כבישים וסכרים.

ממשלת ברזיל מקיימת באופן תדיר מבצעים משטרתיים נגד כריתה בלתי חוקית של עצים ביער, אבל פעילי איכות הסביבה טוענים כי עליה לנקוט צעדים חריפים יותר. למרות העלייה בשנה החולפת, היקף השטח שנכרת הוא השני הכי נמוך מאז החל המעקב ב-2004, אז בוראו כמעט 30 אלף דונם.

לקריאה נוספת על יערות האמזונס
שבט נידח ביערות האמזונס יצר לראשונה קשר עם העולם
תיעוד נדיר: שבט מבודד החי בג'ונגלים של האמזונס
צילום תקריב נדיר: שבט מבודד בג'ונגל האמזונס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully