וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיעוד נדיר: שבט מבודד החי בג'ונגלים של האמזונס

סוכנות ממשלתית בברזיל תיעדה לפני כשנתיים את חברי שבט ה"קוואהיווה" החיים בג'ונגלים בניתוק מוחלט. בסרטון, שפורסם עתה לראשונה, נראים החברים עירומים, חמושים בחץ וקשת

עריכה: יותם בן-דוד, קריינות: אביב אברמוביץ'

הסיפור הבא יישמע אולי לחלקכם כמו תסריט לסרט בסדרת אינדיאנה ג'ונס, אבל הוא אמיתי לחלוטין: סרטון וידאו שהופץ שלשום (רביעי) חושף תיעוד נדיר של שבט החי ביערות האמזונס, במנותק מהעולם החיצון. בסרטון, שצולם בשנת 2011, נראים חברי השבט – "קוואהיווה" שמו – כשהם מסתובבים עירומים בין הג'ונגלים שבברזיל. אורכו של הסרטון כדקה וחצי, והוא מתעד תשעה מחברי השבט.

הסרטון צולם על ידי צוות חוקרים מטעם הקרן האינדיאנית הלאומית בברזיל - סוכנות ממשלתית האחראית על מיפוי והגנת השטחים שבהם חיות קהילות של השבטים הילידים. הוא מתעד את גברי השבט כשהם נושאים חץ וקשת ואילו אישה שנלכדה בעדשת המצלמה נראית נושאת ילד על גבה. משהבחינה במצלמה, נמלטה האישה מהמקום. בהמשך, נראה חבר השבט שהוזהר על ידי חבריו מפני המצלמות, שב על עקבותיו ומוצא מסתור מאחורי הצמחייה. כשהבינו שה"פולשים" אינם מסכנים אותם, נעלמו חברי השבט לתוך היער הצפוף.

נדיר: שבט מבודד באמזונס תועד לראשונה בווידאו. צילום מסך
חברת השבט צועדת בין הצמחים והעצים/צילום מסך

הסרטון צולם כאמור כבר לפני כשנתיים אך פורסם רק שלשום. לדברי האתר הברזילאי "ג'ורנל חוז'ה", בזמן התיעוד, עברו חברי השבט בין שני כפרים בגבול שבין המדינות מאטה גרוסו ואמזונס. בסרטון נשמעים חברי השבט מדברים ביניהם בשפת ה"טופי-קוואהיווה", המשותפת לכמה שבטים באזור. אנה ארודה, בלשנית מאוניברסיטת ברזיליה, הסבירה כי חברי השבט שוחחו על מסע ציד קרוב. כשהבחינה במצלמה, צעקה חברת השבט "טפואי" – כלומר, "זה האויב".

כבר בשנת 1999 דיווחו חוטבי עצים על קיומו של השבט. בשנה שעברה אמנם הוקמה עבור השבט הנדיר שמורה בתחומי מדינת מאטה גרוסו, אך חברי השבט עדיין חשופים לאיומים מצדם של חוטבי העצים וחקלאים. עד לשנת 2011, אז צולם כאמור הסרטון, לחוקרים היו עדויות מעטות בלבד על קיומו של השבט.

(עדכון ראשון 21:18)

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully