וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

צילום תקריב נדיר: שבט מבודד בג'ונגל האמזונס

בעבר פורסמו צילומי אוויר מרוחקים של השבטים החיים באזור גבול פרו-ברזיל; כעת צילם ארגון סיוע בריטי תמונה קרקעית בדרגת פירוט שטרם נראתה, של משפחה משבט מאשקו-פירו

רויטרס

(צילום: רויטרס; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ')

תמונות שטרם נראו כמותן ממעבה הג'ונגל: ארגון סיוע הומניטרי בריטי פרסם אתמול (שלישי) תמונה שצולמה בעזרת משקפת מלב ג'ונגל האמזונס במזרח פרו, סמוך לגבול ברזיל, בה נראים בני שבט ילידים אינדיאנים, שככל הנראה כמעט ומעולם לא בו במגע עם העולם החיצון. לפי חברת "Survival International", התמונות, המתעדות משפחה משבט מאשקו-פירו, הן "המפורטות ביותר אי פעם של אינדיאנים מנותקים".

תמונה נדירה של שבט אינדיאני באזור פארק מאנו, פרו, ינואר 2012. רויטרס
משפחה משבט מאשקו-פירו, דרך עדשת משקפת/רויטרס

בעבר כבר התפרסמו עדויות לנוכחותם של שבטי ילידים באזור נידח זה, שלפי ההערכות, חיים בו כ-50 שבטים. רק בשנה שעברה דיווחו הרשויות בברזיל על איתורו של שבט נוסף באזור, וב-2008 אף התפרסמו צילומי אוויר של בני שבט מקומי ליד בקתותיהם, כשהם מכוונים חצים וקשתות לעבר המטוס. אולם ככל הידוע, התמונות החדשות, שצולמו באזור שמורת הטבע הגדולה "פארק מאנו?", הן הצילומים הקרקעיים הראשונים המתעדים את אוכלוסיית הג'ונגל באזור זה. הן צולמו מרחוק, מעברו השני של נהר, והצלם לא בא במגע ישיר עם הילידים.

"המצולמים הם בני אחד השבטים שחיים בבידוד באמזונס הפרואני", הסבירה לרויטרס ביאטריס הוארטס, אנתרופולוגית מומחית לשבטים הילידים בפרו. "הם ממוקמים בין מדרה דה דיוס ואוקאיילי, וביכולתם להגיע עד אגן אורובמבה". לדבריה, בני השבט מגיעים לאזורים נמוכים יותר בחודשי הקיץ, כדי לאסוף אספקה לחורף: "הם יוצאים לצוד, לאסוף קני סוף לייצור חצים וקשתות וללקט ביצי צבים".

מפת פרו - שבט אינדיאנים בפארק מאנו. אילוסטרציה, מערכת וואלה!
מפת פרו - שבט אינדיאנים בפארק מאנו/מערכת וואלה!, אילוסטרציה

בחודשים האחרונים הולכים ומתרבים הדיווחים על ילידים שנצפים באזור, ובחברה חוששים כי הם נדחקים מאזור המחיה הטבעי שלהם, בין היתר בשל תיירות לא חוקית סביב הפארק, והתרבותם של פרויקטים לקידוח גז ונפט באזור, שבגללם חגים סביבו מסוקים כל העת. הוארטס מזהירה כי הקשר עם העולם החיצון מסכן אותם: "הם מאוד פגיעים, כי בגלל החיים בבידוד, הם לא פיתחו מערכת חיסונית שמסוגלת להילחם במחלות פשוטות כמו שפעת, דלקות בדרכי הנשימה או קלקולי קיבה. מחלות כאלו יכולות להרוג אותם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully