וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברזיל: התגלה עוד שבט אבוד בעומק האמזונס

השבט האינדיאני, המונה לפי ההערכות כ-200 בני אדם, נצפה מהאוויר סמוך לגבול פרו. כמדיניות, הרשויות אינן מתכוונות לנסות וליצור עמו קשר, כדי לאפשר לו להמשיך לחיות באוטונומיה מלאה

כשהתגלה לפני שלוש שנים "שבט אבוד" של אינדיאנים בג'ונגל האמזונס בברזיל, שמעולם לא בא במגע עם העולם החיצון, העריכו חוקרים כי באותו אזור בעומק יער הגשם, סמוך לגבול פרו, חיים עוד לפחות 50 שבטים נוספים שקיומם לא נודע. השבוע התקבל עוד אישור לכך: הרשויות הברזילאיות הודיעו על גילויו של שבט נוסף, שגם הוא מעולם לא נחשף לעולם, באותו אזור.

לפי הודעת קרן הילידים הלאומית של ברזיל (FUNAI), השבט, שמעולם לא היה בקשר עם הציוויליזציה המערבית, התגלה בשטח נידח במיוחד הנקרא עמק ג'ווארי, שגודלו כגודלה של פורטוגל, וכבר מוכרים לפחות 14 שבטים מבודדים החיים בו. בתחילה גילו צילומי לוויין שלוש קרחות יער באזור, ובעקבות זאת נשלחו באפריל האחרון מטוסים לטוס מעליו - ואלו גילו במקום ארבע מבני מגורים המוכרים בשם "מוקולה", שיכולים להכיל עד 200 בני אדם. לפי ההערכות, מדובר בשבט של דוברי שפת הפאנו, הנפוצה בקרב שבטים נוספים במערב האמזונס - בברזיל, פרו ובוליביה.

הרשויות אינן מתכוונות לנסות וליצור קשר עם התושבים במקום, במסגרת מדיניות מוצהרת שלא להפר את שגרת חייהם ולאפשר להם לשמור על אוטונומיה מלאה. לפי ההערכות העדכניות של FUNAI, באמזונס חיות כיום לפחות 68 קהילות אוטונומיות כאלו של אינדיאנים ילידים. הם חיים בבקתות קש ועוסקים בחקלאות - בין היתר, הם מגדלים תירס, בננות ובוטנים. לפי חוקת ברזיל שנחקקה ב-1988, האדמות שעליהן חיים הילידים שייכות לשבטים עצמם. בעקבות זאת, כיום שייכים 22% משטח האמזונס בברזיל (המהווים 11% משטח המדינה כולה) לשבטים אינדיאניים.

"מציאה ומיפוי של קבוצות מבודדות והגנה עליהן היא מרכיב במדיניות הציבורית של ברזיל", הסביר הממונה על אזור עמק דווארי ב-FUNAI, פבריסיו אמורים. "כדי להגיע לאישור סופי בדבר קיומו של שבט נוסף, נדרשות שנים של עבודה". לדבריו, לפי המידע שנאסף עד היום, אוכלוסיית בני האדם בעמק כולו עומדת על לפחות 2,000, אולם תרבותם ואף עצם הישרדותם שרויים בסכנה בגלל מגוון פעילויות של האדם המודרני באזור - כריתת עצים, דיג, ציד, כרייה, שאיבת נפט, פעילות מיסיונרית, הברחת סמים וגם תיירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully