וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אזעקת שווא בקריית שמונה ואצבע הגליל

11.9.2014 / 20:56

שבועיים אחרי סיום מבצע "צוק איתן" הופעלו הערב צופרים בגליל העליון וביישובים הסמוכים לגבול עם לבנון. עם זאת, כעבור זמן קצר נמסר מדובר צה"ל שמדובר באיכון שווא. התקלה נבדקת

רקטה ששוגרה מדרום לבנון התפוצצה ביישוב בגליל המערבי. 23 באוגוסט 2014. אדריאן הרבשטיין
זירת נפילה בגבול הצפון במהלך "צוק איתן"/אדריאן הרבשטיין

אזעקה נשמעה הערב (חמישי) בקריית שמונה וביישובים באצבע הגליל הסמוכים לגבול לבנון, וזאת בעקבות איכון שווא. בצה"ל יבדקו מה מקור התקלה. האזעקות - שהופעלו ביישובים רבים, בהם מנרה, מטולה ובית הלל, שבועיים בלבד מאז הסתיים מבצע "צוק איתן", הבהילו תושבים רבים.

"זה גרם לי להתקף חרדה", אמרה יפה אזרן תושבת קריית שמונה לוואלה! חדשות. היא סיפרה שהיא הייתה באירוע בעפולה כשקיבלה שיחות על כך שיש אזעקה בקריית שמונה. "הבן שלי לא ענה ונורא נבהלתי. ביקשתי משכנה שתיצור איתו קשר - אבל גם אחרי שהוא אמר שהכל בסדר, לא הצלחתי להירגע".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
חשש בעוטף עזה: חמאס יחדש את הירי בראש השנה
איך איבד בכיר חמאס את שתי רגליו בבונקר בעזה?
סוכל פיגוע: פלסטיני ניסה לדרוס חיילים ליד אריאל

במהלך המבצע, שנועד לפגוע בארגון חמאס בעזה, שיגרו ארגוני טרור מלבנון - בכמה הזדמנויות - רקטות לעבר ישראל. זאת, ככל הנראה, בניסיון לעורר גם את הגזרה הצפונית. באחד המקרים, בסוף החודש שעבר, התפוצצו שתי רקטות בשטחים פתוחים באזור קריית שמונה. אזעקות נשמעו קודם לכן בקריית שמונה וביישובי האזור. כלי תקשורת בלבנון דיווחו כי הירי בוצע מאזור אל-ג'רמק שבוואדי אל-ליטאני. צה"ל השיב באש ארטילרית לעבר מקור הירי.

לעבר הצפון בוצע ירי גם מכיוון סוריה בזמן "צוק איתן". חמש רקטות התפוצצו ב-25 באוגוסט סמוך לקיבוץ בצפון רמת הגולן. לא היו נפגעים אולם נגרם נזק לקו מתח גבוה, ותושבים דיווחו על הפסקות חשמל שנמשכו זמן מה באזור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully