וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכת המשיחית: "גם מרדכי היהודי הקריב את אסתר"

12.9.2014 / 0:09

פרקליטו של דוד דבש, החשוד שהנהיג כת שהדיחה נשים לזנות עם גויים כדי לקרב את הגאולה, סיפר על האמונה של מרשו. מעצרו הוארך עם גד זראד, חשוד נוסף בפרשה

צילום: גדעון צנטנר, עריכה: גדי וינסטוק, ניב פוקס

בית משפט השלום בירושלים האריך אתמול (חמישי) בשבעה ימים את מעצרם של שני חשודים בפרשת הכת המשיחית, דוד "הכי טוב" דבש, בן 60 מקריית ארבע, וגד זראד, בן 47 מאשקלון, והורה לשלוח אותם לבדיקה פסיכיאטרית. על פי החשד, דבש וזראד שידלו נשים לזנות בטענה כי קיום יחסי מין עם גויים "יקרב את הגאולה". דבש וזראד נעצרו ביום ראשון יחד עם שישה גברים ונשים נוספים בגין חשד לשידול נשים צעירות שביקשו להתקרב ליהדות וללמוד את תורתו של רבי נחמן מברסלב.

לפני שהחל הדיון, הוריו של זראד, סוזאן ושלום, אמרו לוואלה! חדשות כי המתלוננת אשמה בכל וכי היא מעלילה על בנם עלילות שווא. "היא פגשה אותו ואמרה שהיא רוצה אותו. נכנסה לבית שלו ולקחה אותו משתי הבנות שלו ומאשתו". לדבריהם, זראד התגרש לפני 15 שנה ובמשך תשע שנים היה בקשר עם המתלוננת. "כבר חמש שנים שהם לא ביחד וגמרו בטוב", אמר האב. "אני לא יודע מה היא רוצה ממנו. הוא ילד טוב, לומד רק תורה ולא קשור בכלל לדבר הזה חס ושלום".

עוד על כתות:
קורבן הכת המשיחית: "לגויים הגיעו המובחרות"
"הייתי שבויה, מחוקה": עדותה של קורבן הכת המשיחית
נשותיו של רצון זועמות: "הייתה עבדות טוטאלית"

דוד דבש מובא להארכת מעצר בשלום ירושלים, ספטמבר 2014. נועם מושקוביץ
השפיעו על הנשים באלימות ואיומים. דבש מובא להארכת מעצר בירושלים, היום/נועם מושקוביץ

ההורים סיפרו גם שהכירו את דבש, ושהוא היה בא לבקר אותם בביתם באשקלון. "מדובר בבחור זהב שבא רק לעשות זמרה ושמח וזה הכול", אמרו. "הכול שקר".

במהלך הדיון עלה כי נשים נוספות התלוננו נגד חברי הכת במהלך ימי החקירה, וכי בידי המשטרה קיים מידע על נשים נוספות שמסרבות להגיש תלונה משום שהן נשואות וחוששות שחשיפת הדברים תגרום להן להיות אסורות על בעליהם. בדיון התברר גם כי נוספו חשדות נוספים נגד זראד על עבירות כלפי קטינים. חשדות אלו ייחקרו בהמשך.

נציג המשטרה בבית המשפט אמר כי לפחות אחת מהנשים שהתלוננו נגד השניים נזקקה לטיפול נפשי. לדבריו, מהעדויות ומכלל הראיות עולה כי החשודים השפיעו על הנשים על ידי איומים ואלימות. בחקירתו טען זראד כי מדובר היה ביחסים פתוחים בהסכמה. לדברי נציג המשטרה, על אף שזראד דבק בטענה זו, הוא סירב לקיים עימות עם אחת המתלוננות.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

"אורח חיים לא שגרתי"

אלון דוידוב, עורך דינו של דבש, הסביר בבית המשפט כי מרשו לא מודה בשכנוע לקיום יחסי מין אך כל פעולתו נבעה מהקרבה לקירוב הגאולה. דוידוב הוסיף כי על פי אומנותו של דבש, גם מרדכי היהודי הקריב את אסתר המלכה לאחשוורוש, על אף שהיה גוי, כדי לגאול את בני ישראל. עוד הוא הוסיף כי מדובר באורח חיים אולי לא שגרתי שסימני השאלה לגביו קשורים לתחום המוסרי, אך אין בכך עבירות פליליות.

השופט ירון מנטקביץ פסק כי החשדות גברו ולכן נעתר לרוב ימי הארכת המעצר שביקשה המשטרה ביקשה. עם זאת, הוא ציין שבדיון הבא הוא ידרוש התקדמות משמעותית יותר כדי שיוכל להמשיך ולהיעתר לבקשות המשטרה. מעצרם הוארך בשבעה ימים והשופט הורה לשלוח את השניים לבדיקה פסיכיאטרית.

בתום הדיון אמר דוד ברהום, ערך דינו של זראד: "מרשי הודה כי קיים יחסי מין קבוצתיים, אך מכחיש כי היה בהם יסוד של כפייה, ניצול או מרות. בנוסף, הוא טוען כי לא פעל מתוך אידיאולוגיה דתית או לאומנית. לאור הרקע הפסיכיאטרי, הורה היום בית המשפט לשלוח את זראד לבדיקה".

לפניות לכתב: sben72@walla.com

(עדכון ראשון: 21:18)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully