וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דאעש לא מחדש דבר

ד"ר יחיאל שבי

11.9.2014 / 14:00

הארגון שחרת על דגלו חזרה לאיסלאם הקדום של הנביא מוחמד משתמש בשיטות הלחימה של המאה השביעית - עריפת ראשים וביזת נשים. אם המערב לא יתעורר בזמן, הוא יקנה אחיזה באירופה

"אל תדמו בנפשכם", אומר הקוראן "כי אלה שנהרגו במלחמת הג'יהאד, מתים הם. חלילה, הם חיים לצד ריבונם ונהנים מזיו שכינתו". הנכונות למות כדי להשיב את "זוהר האיסלאם" על כנו, עומדת בסוד הצלחתו של ארגון דאעש וסוחפת המוני מוסלמים ברחבי העולם.

דאעש רואה בג'יהאד את הכלי להפיכת "האיסלאם המקורי", לדת יחידה בעולם. באמצעות שלל סרטוני וידיאו הכוללים הוצאות המוניות להורג ועריפת ראשים, הצליח דאעש להטיל אימה על סביבתו. המערכה על העיר מוסול שבעיראק המחישה את עוצמת ההרתעה של דאעש. בכוח האימה, התגברה ההנחה של תושבי מוסול כי גורלם נחרץ, ובשעה שלוחמי דאעש התקרבו אל העיר, רוב תושביה ומגניה מצבא עיראק נטשו אותה, עוד בטרם נורתה ירייה אחת.

מסע הכיבושים של דאעש - כל הכתבות

דאעש ערפו את ראשו של עיתונאי אמריקני שנחטף בסוריה. צילום מסך
הצליחו להטיל אימה. העיתונאי ג'יימס פולי בסרטון הוצאתו להורג/צילום מסך

אולם, הייתה זו הלחימה ביזידים שכללה מעשי רצח וביזת נשים, לצד עריפת ראשי בני הערובה האמריקנים, אשר עוררה את זעמו של העולם הנאור, שהתחלחל מעוצמתה של הברבריות החדשה שהפגין דאעש. אלא מה, לדידם של אנשי דאעש אין הם מחדשים דבר, אלא הולכים בדרכו של הנביא מוחמד, שערף ראשי אויבים ולקח את נשותיהם כשלל.

כשנמלט הנביא מוחמד מהעיר מכה לעיר מדינה, הוא מצא בה שלושה שבטים יהודים, איתם חתם על הסכמי ברית נפרדים, במטרה לשמור על פירודם. בתוך כשנתיים, הפכו היהודים והנביא צהובים זה לזה. או אז, גורשו ממדינה שניים משלושת השבטים, וזאת לאחר שבעלי בריתם הערבים, הניאו את מוחמד מתכניתו המקורית - להוציאם להורג.

במסגרת מלחמותיהם עם מוחמד, הגיעו אנשי מכה למדינה בראש קואליציה של 10,000 לוחמים. אנשי השבט היהודי בנו-קוריטה נחפזו לצדד בהם משנוכחו בכוחם העדיף. אלא שמוחמד חפר שוחה מסביב לעיר, ובלם את התקפותיהם של בני מכה, שנסוגו חזרה לעירם.

כעת, פנה מוחמד בראש 3,000 לוחמים להילחם ביהודי שבט קוריטה, ולאחר מצור בן 24 יום הכניעם. מוחמד הורה להרוג את 800 הגברים ולקחת כשלל את הנשים והילדים.

כדברי ההיסטוריון המוסלמי אל טברי: "הם היו 800 גברים, הנביא ציווה לכבול את ידיהם ולהחרים את רכושם. לאחר מכן הנביא ציווה לכרות שוחה בכיכר השוק, התיישב לידה וקרא לחתנו ובן דודו, עלי אבן אבי טאלב, ולחברו זובייר, וציווה אותם להניף חרבם ולכרות את ראשיהם של היהודים ולזרוק אותם בזה אחר זה לשוחה. כל ילד שהביא סימני בגרות נהרג גם הוא. הנשים והילדים הפכו לעבדים או לשפחות".

מחמד לקח לעצמו כשלל את אחת הנשים, ריחאנה שהפכה לפילגשו. כאז גם היום, לוחמי דאעש לוקחים לעצמם נערות יזידיות כשלל מלחמה.

"צבא מוחמד עוד ישוב"

כשהוא מנצל את ההפוגה שקיבל מאויביו החזקים, מתפנה מחמד להשתלטות על המרכז היהודי החזק בעיר ח'יבר ומכניע את יושביו. גם פה הוא לוקח לעצמו אישה כשלל. ניצחון זה מהווה סמל ללוחמי דאעש המכריזים: "הוי יהודים הזוכרים אתם את מפלתכם בח'יבר – צבא מוחמד עוד ישוב".

שמע מעשי מוחמד נפוץ ברחבי ערב, ושבטים רבים נהרו אליו, תוך שהם מקבלים עליהם את דתו. כשאימתו שוררת בערב כולה, עולה מחמד בראש צבא אדיר על מכה, ומשתלט, בלא קרב, על עיר הקודש, וזאת, באותו האופן שדאעש השתלט היום על מוסול.

המסקנה? זוהי אותה שיטה – תוך זריעת מורא ושימוש בדרכי לחימה אכזריות, משתלט האיסלאם הקיצוני על שטחים אדירים – כאז גם היום – דת מוחמד בחרב.

דאעש הנו רעיון אותו מוכרחים למגר. יש להכריז מלחמת חורמה על מטיפיו, מממניו, לוחמיו ותומכיו, בכל מקום בו הם נמצאים – עיראק, סוריה ואירופה. כי מה שלא ימוגר כעת, יהווה ראש חץ להקמת מדינת הלכה איסלאמית בלבה של אירופה.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"

הכותב הנו מזרחן ומרצה לתקשורת המונים באוניברסיטת בר אילן

מעוניינים לפרסם מאמר במדור הדעות? כתבו לנו למייל op-ed@walla.net.il

המאמרים המתפרסמים במדור הדעות משקפים את עמדת הכותבים בלבד

  • עוד באותו נושא:
  • דאעש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully