וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשד: מקורבי ברק וגלנט מסרו מסמכים סודיים ביותר לאזרחים

11.9.2014 / 0:06

יאח"ה בודקת טענה לפיה מקורביהם של שר הביטחון לשעבר והמועמד לרמטכ"לות לשעבר העבירו למשרד פרסום מידע שכלל בין היתר את היערכות צה"ל ללחימה בחמאס. החקירה נמשכת כבר חצי שנה

אהוד ברק ויואב גלנט, בטקס חילופי מפקד פיקוד דרום בלשכת הרמטכ"ל בקרייה.. דובר צה"ל
ברק וגלנט/דובר צה"ל

היחידה הארצית לחקירות הונאה (יאח"ה) בודקת חשד לפיו גורמים מסביבתו של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק, או מסביבתו של אלוף במיל' יואב גלנט, מסרו מסמכים סודיים ביותר לאזרחים שאינם מורשים להיחשף אליהם. כך פורסם אמש (רביעי) לראשונה ב"הארץ". בין המסמכים שנטען שייתכן שנמסרו גם כאלה הכוללים ניתוח של פערי האיסוף המודיעיני באגף המודיעין בצה"ל, יחסי הארגונים השונים בקהילית המודיעין, תכניות מבצעיות ללחימה של פיקוד הדרום ועוד. לפי הדיווח, הם נמסרו למשרד הפרסום "מקאן אריקסון".

עוד ידיעות בנושא
”בושה, דרעק, גועל נפש”: תמלילי פרשת הרפז נחשפים
כך משפיעה פרשת הרפז על בחירת מחליפו של גנץ
דעה: למען האמת - פרסמו את החומרים האזרחיים

לפי הדיווח, ביאח"ה יודעים כי המסמכים עדיין נמצאים ברשות מי שאינם מוגדרים שותפי סוד, אף שידוע להם על הדבר כבר מחודש מרץ האחרון. פרקליטיו של דובר צה"ל לשעבר אבי בניהו, כבר פנו לקציני היחידה בעבר, והתריעו בפניהם על הימצאות המסמכים בידי משרד הפרסום "מקאן אריקסון".

גבי ורונית אשכנזי במסיבתו של מנחם הורוביץ שחגג את מעברו לתל אביב מקריית שמונה, פברואר 2011. שי אוקנין
המשטרה ממליצה להעמיד אותו לדין. אשכנזי/שי אוקנין

לא ברור עדיין אם החקירה הזו קשורה ישירות לפרשת הרפז, אולם זו עדיין מייצרת כותרת. בתחילת השבוע התיר בית משפט השלום בראשון לציון לפרסום חלק מתמלילי השיחות בין המעורבים בפרשת הרפז, בהם הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי - שהמשטרה ממליצה להעמידו לדין בעניין, עוזרו של אשכנזי ארז וינר, דובר צה"ל לשעבר בניהו, היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין, העיתונאי רוני דניאל ובכירים נוספים. התמלילים, שנחשפו על ידי "הארץ" שיוצג בדיון על ידי עו"ד פז מוזר, שופכים אור על מערכת היחסים הבעייתית שהתנהלה בין לשכתו של אשכנזי לבין לשכתו של שר הביטחון לשעבר ברק, וכן את הקשר הישיר בין עיתונאים לבין לשכת הרמטכ"ל.

מדובר בחלק קטן מהקלטות אשכנזי ומקורביו והן עוסקות בהתרחשויות סביב חשיפת מסמך הרפז. על שאר ההקלטות, שנמצאו במרכז חקירת המשטרה שהסתיימה בימים האחרונים, חל עדיין צו איסור פרסום.

ביום שלישי שעבר השלימה יאח"ה את חקירת הפרשה, שבמסגרתה ביצעו לכאורה כמה בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון שורת עבירות פליליות. על סמך ממצאי החקירה, המשטרה ממליצה להעמיד לדין את אשכנזי ובכירים נוספים בגין עבירות שונות, ובהן הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
יואב גלנט ביום עיון של מרכז בגין סאדאת, מאי 2011. שי אוקנין
יחזור למרכז הבמה? גלנט/שי אוקנין

גלנט מצדו ממשיך בתוכניות שלו לחזור למערכת. בסוף השבוע הצהיר כי הוא לא פוסל להתמודד שוב על תפקיד הרמטכ"ל. זאת, לאחר שבשבוע שעבר המליצה המשטרה להעמיד לדין את אשכנזי בגין מעורבותו ב"פרשת הרפז", שבתחילה כונתה "מסמך גלנט" ופגעה במועמדותו של מפקד פיקוד דרום לשעבר לתפקיד. עם זאת, סירב גלנט להתייחס במפורש לפרשה.

"יש ממשלה בירושלים, אם היא תקרא לי לדגל אני אפעל", אמר גלנט בתשובה לשאלה אם הוא עדיין רוצה להיות רמטכ"ל בראיון לחדשות 2. "באתי לדבר על צבא, ביטחון ואיומים חיצוניים על העם היושב בציון. באשר לאיומים פנימיים על הדמוקרטיה הישראלית - אני משאיר את זה לגורמים שאמונים על הנושא", אמר בהתייחסותו להמלצת המשטרה.

(עדכון ראשון: 20:48)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully