וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"תאתרו אותי מהר": הנער ביים חטיפה - ויעמוד לדין

10.9.2014 / 16:49

בן 16 מקריית ים הודיע למוקד 100 שנחטף בידי פלסטינים ואמר כי מאיימים לרצוח אותו. כוחות רבים הוקפצו, ואחרי כמה שעות הוא אותר בריא בירושלים. המשטרה ביקשה להותירו במעצר עד תום ההליכים

טלפון סלולרי. ShutterStock
טלפון סלולרי/ShutterStock

מעשה הקונדס הסתיים בכתב אישום: נער בן 16 מקריית ים יעמוד לדין על כך שדיווח למשטרה שנחטף – על אף שהדבר לא קרה במציאות.

על פי כתב האישום שהגישה הפרקליטות לבית המשפט לנוער בירושלים, ביום ראשון בערב התקשר הנער למוקד 100, ואמר שהנהג הטרמפ עליו עלה מסרב להורידו מהרכב. עוד סיפר למוקדן כי הנהג לוקח אותו בכוח וכי הוא אינו יודע היכן הם נמצאים. מיד לאחר מכן ניתק הנער את הטלפון. זמן קצר מאוחר יותר הוא התקשר פעם נוספת ומסר "תאתרו אותי מהר... בבקשה אני מתחנן". בנוסף הסביר שחוטפיו אמרו לו "יהודי מניאק אנחנו נרצח אותך".

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
מתקשה להתרגל? פרס פרש, אך ממשיך להתנהג כנשיא
צה"ל יחקור הרג הילדים בחוף בעזה והפגיעה במוסד אונר"א
דעה: מאזן האימה העולמי שדאעש יצר

בשלב מסוים, במסגרת הניסיונות של המשטרה לאתר את הנער, התקשר קצין היחידה במרכז השליטה המשטרתי אל המכשיר הנייד של הנאשם. כדי להתל במשטרה, כך לפי האישום, ענה לו הנער ה"נחטף" במבטא ערבי ואמר: "חטפנו אותו, הוא אצלנו".

הנער לא הסתפק בכך. הוא התקשר שוב אל המוקד המשטרתי ומסר שהוא נמצא באזור כפר ערבי ושהוא הצליח לברוח מחוטפיו. "תאתרו את הטלפון, תאתרו את הטלפון", אמר. שוטרי המוקד מסרו לו כי איתרו אותו באזור עין כרם בירושלים וכי ניידת בדרך לפגוש אותו. לאחר מכן סיפר שאלמונים רודפים אחריו עם סכינים ביער, ושמעורב במרדף גם רכב מסוג טיוטה בצבע כסוף.

המשטרה, שעד אותו זמן התייחסה ברצינות גמורה למה שהתברר בסופו של דבר במתיחה, הפעילה משאבים רבים כדי לאתר את הנער. המידע הועבר מיד אל פיקוד מחוז ירושלים, אל השב"כ ואל אגף המודיעין בצה"ל. יחידת המסוקים של המשטרה נכנסה לכוננות, הוקמו מחסומים יזומים ותוגברו מחסומים קיימים.

הכוחות אף הצליחו לאתר כלי רכב התואם את התיאור שנתן הנער בטלפון סמוך לצומת בר גיורא, אולם מן הסתם לא היה שם אף איש חשוד.

כחמש שעות לאחר שהחל האירוע, נמצא הנער שלם ובריא בדירה בירושלים – והוא נעצר. בזמן מעצרו מסר כי הוא אינו יודע היכן המכשיר הנייד שלו. למחרת, נמצאו הסוללה וכרטיס ה-SIM של המכשיר, אשר הוחבאו על ידי הנער בדירה.

הנער נאשם במסירת ידיעות כוזבות, הפרעה לשוטר בעת מילוי תפקידו, הטרדה ושיבוש מהלכי משפט. לצד כתב האישום הוגשה בקשה למעצר עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully