וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקרוב אצלכם: שטר 50 השקלים החדש הוצג לנשיא המדינה

בעוד כשבוע ייכנס לשימוש השטר, שעליו יופיע דיוקנו של טשרניחובסקי ובו יוטבעו סימני ביטחון "מהמתקדמים ביותר בעולם". אל בהלה: השטרות הישנים יהיו בשימוש עוד כמה שנים

צילום: לע"מ, עריכה: גדי וינסטוק

ראש הממשלה בנימין נתניהו ונגידת בנק ישראל, ד"ר קרנית פלוג, נפגשו הבוקר (רביעי) לקראת השקת שטר 50 השקלים החדש. השטרות החדשים יהיו ירוקים ויישאו את דיוקנו של המשורר שאול טשרניחובסקי. "שטר 50 השקלים החדש הנו שטר ייחודי הן בהיבט העיצובי והן בהיבט הטכנולוגי של סימני הביטחון המשולבים בו, מהמתקדמים ביותר בעולם", אמרה ד"ר פלוג. השטר הובא לאישורו של נשיא המדינה, ראובן ריבלין ובעוד כשבוע ייכנס למחזור יחד עם שטרות חדשים נוספים.

כל מה שרציתם לדעת על שטר ה-50 החדש

"אני מאוד מעריך את הרצינות והמקצועיות שלך ושל אנשי בנק ישראל במטרה לשמור על יציבות כלכלת ישראל. זו אחת משתי המשימות שלנו. אחת - אנחנו נצטרך להעלות את תקציב הביטחון בגלל צוק העתים, ומנגד אנחנו חייבם לשמור על הכלכלה והדברים הללו נפגשים בגירעון שאנחנו יכולים לשלוט בו, ושהוא לא ימוטט אותנו. וזאת תהיה המדיניות שלנו וכך אנחנו ננהג, יחד", אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו בפתח הפגישה.

עוד בוואלה! חדשות:
אב שהורשע באונס בתו על סמך חלום יישלח לכלא
אובמה יציג לעולם תכנית: כך נפרק ונשמיד את דאעש
רצח את 5 ילדיו וקבר אותם בשקיות פלסטיק

שטרות 50 שקל חדשים. בנק ישראל,
"שטר ייחודי". שטר ה-50 החדש/בנק ישראל

דמותו של טשרניחובסקי תופיע על רקע עץ הדרים ופירותיו. כמו כן, שניים משיריו של המשורר יופיעו על השטר. השיר "הוי ארצי מולדתי", אותו חיבר המשור בתל אביב בשנת 1933, יופיע כטקסט זעיר בחלקו התחתון, ויהיה ניתן לראותו רק בעזרת זכוכית מגדלת. בגב השטר יופיע קטע מתוך השיר "אני מאמין" ("שחקי, שחקי"), אותו כתב טשרניחובסקי באודסה שבאוקראינה בשנת 1892.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
נשיא המדינה קיבל הבוקר מידי נגידת בנק ישראל קרנית פלוג, את השטר החדש של 50 ש"ח. בספטמבר 2014. מארק ניימן, לשכת העיתונות הממשלתית
השטר הראשון בסדרה של משוררים עבריים. ריבלין ופלוג, היום/לשכת העיתונות הממשלתית, מארק ניימן

שר האוצר יאיר לפיד בירך את הנגידה ואת סימני הביטחון המופיעים עליו. "פעילות תקינה של אמצעי התשלום בכלל והכסף המזומן בפרט היא תנאי הכרחי לכלכלה מודרנית משגשגת. השטר החדש שאתם משיקים היום משקף את קידמת הטכנולוגיה בעולם בתחום סימני הביטחון ומניעת הזיופים, וכמובן הוא גם הראשון בסדרה של משוררים עבריים", אמר לפיד.

שטרות 50 שקל חדשים. בנק ישראל,
במקום ש"י עגנון. מבט אחורי על השטר החדש/בנק ישראל

כאשר הודיע הבנק על הנפקת השטרות החדשים נמסר כי "ההתפתחויות בתחום השטרות, העלייה ברמת הזיופים בעולם והאמצעים הטכנולוגיים שעומדים כיום בידי הזייפנים מחייבים את הבנק להתאים את הסטנדרטים של השטרות לאתגרים של השנים הבאות. שטרות הסדרה החדשה יציגו סטנדרטים מתקדמים של ביטחון, חדשנות ונגישות. השטרות נבדלים זה מזה באורכם ובצבעם לטובת אוכלוסיית העיוורים ובעלי לקויות הראייה, ומשולבים בהם סימני ביטחון מתקדמים ביותר נגד זיופים".

הבנק הדגיש כי השטרות הקיימים ימשיכו לשמש את הציבור במשך כמה שנים, במהלכן תתאפשר החלפת השטרות הקיימים בשטרות החדשים.

בהמשך השנה יובאו לאישור הנשיא שטרות נוספים, בהם שטר ה-200 החדש עליו יופיע דיוקנו של המשורר נתן אלתרמן, שיחליף את השטר הנוכחי שעליו מופיע יצחק בן צבי. ברקע כחול, יופיעו ציטוטים משיריו "פגישה לאין קץ" ו"שיר בוקר".

בהמשך צפויה הממשלה לאשר במועד אחר גם את שינוי השטרות בסך 20 שקלים ו-100 שקלים, שעליהם יופיעו רחל המשוררת ולאה גולדברג, בהתאמה. שטרות אלה מיועדים להנפקה במהלך שנת 2014.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully