וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליברמן: "כל עימות מחזק פוליטית את חמאס"

10.9.2014 / 0:17

שר החוץ השתתף בכנס של המרכז הבינתחומי, חזר על עמדתו לפיה יש "לנצח את חמאס", והבהיר שדרוש הסדר כולל עם הפלסטינים. על דאעש: "יש לעצור אותו כשהוא עדיין סמי-מדינה"

באדיבות כנס המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה, עריכה: יותם בן-דוד

שר החוץ אביגדור ליברמן השתתף אמש (שלישי) בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה ואת מרכז דבריו הקדיש להשפעות של מבצע "צוק איתן" על המצב באזור, ולהתעצמות הארגונים החמושים במזרח התיכון.

עוד ידיעות בוואלה! חדשות
נתניהו נגד מע"מ 0? תלוי את מי שואלים
האם הניסוי ב"חץ 2" נכשל? "טיל המטרה נפל בים"
"מניפולציה": התנחלויות באמת מקבלות יותר?

"שיהיה ברור - אפשר לנצח את הטרור", אמר בפתח דבריו בהתייחסו לטענות באופוזיציה כי המבצע הצבאי נגד חמאס לא הועיל. "אנחנו בעולם החופשי עשינו טעות כשלא הגדרנו יעד ברור ובהיר מול הטרור. היעד הוא הניצחון. ניצחון למרות כל סוג של טרור - תהא הדרך ארוכה כפי שתהא, כי אחרת אי אפשר יהיה לשרוד".

ליברמן התריע כי חמאס, ששרד כבר שלושה מבצעים צבאיים – ממשיך ומתחזק, גם בפן האזרחי. "אם בעופרת יצוקה טווח הרקטות היה עד שדרות, בעמוד ענן הוא הגיע לפאתי תל אביב, ובמבצע האחרון עד לחדרה. הסכנה הגדולה היא לא רק בטווח, אלא שכל עימות כזה מחזק את הארגון ברמה הפוליטית".

הוא המשיך ויצא נגד האגף השמאלי במפה הפוליטית בישראל ואמר כי אף שהמציאות האזורית משתנה, ישראל עדיין משתמשת ב"כלים ישנים". "בזירה המדינית עדיין אומרים שצריך 'צעדים אמיצים', אבל אי אפשר להמשיך באינרציה של אוסלו בלי שינוי", תקף. "אי אפשר להגיע לפריצת דרך אסטרטגית ככה. כשאתה נותן דיאגנוזה לא נכונה, אז גם התרופה לא נכונה, והחולה לא מבריא".

שר החוץ אביגדור ליברמן בכנס של המכון למדיניות נגד טרור של המרכז הבינתחומי הרצליה. כפיר בולוטין, מערכת וואלה! NEWS
ליברמן, אמש/מערכת וואלה! NEWS, כפיר בולוטין

"אין לנו בעיה עם הפלסטינים. הבעיה שלנו היא עם העולם הערבי. זו בעיה תלת-מימדית: עם מדינות ערב, עם הפלסטינים, ועם ערביי ישראל. כדי להגיע לפריצת דרך מדינית – צריך לפתור הכל באותו זמן. כל אחד שיעשה זאת בצורה הגונה יגיע למסקנה שלי – חייב להיות הסדר אזורי כולל. הסדר מוגבל מול הפלסטינים נועד לכישלון מראש".

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

"האלימות כבר יצאה מגבולות המזה"ת"

את יתרת נאומו הקדיש לאיום העולה מחוסר היציבות במזרח התיכון ומארגוני הטרור המחזיקים בשטחים גדולים באזור ומעבר לו. "האלימות המשתוללת במזה"ת יצאה מזמן מגבולות האזור", אמר. "אותם ארגונים שאין להם טריטוריה, גבולות, לאום ואזרחות – כולם בסופו של דבר רוצים להפוך מארגון טרור למדינת טרור. יש כבר ארגונים שהגיעו לשם, גם אם לא למדינה שלמה, אז לסמי-מדינה כמו חמאס שיש לו טריטוריה וגבולות מוגדרים. גם חיזבאללה זו מדינה בתוך מדינה, כך גם בוקו חראם בניגריה, ולשם דאעש שואף".

לדברי ליברמן, העולם החופשי נמצא כעת בשלב המסוכן ביותר מבחינת התפתחות אותם ארגונים והתפשטותם, והמטרה היא למנוע מצב של מדינות טרור. "כשיש סמי מדינות טרור – אפשר להביס אותן, וזו חובתנו. אבל, בגלל הבירוקרטיה והפרוצדורה המסובכת של קבלת ההחלטות במערב, התהליך המייגע והאינסופי לקונצנזוס – מקשה להתמודד עם אותן הסכנות". עם זאת, הוא ברך עם המהלך שמובילה ארה"ב ושר החוץ ג'ון קרי ביוזמה לקואליציה נגד דאעש.

לטענתו, "הנשק" העיקרי של ארגוני הטרור העולים הוא המדיה החדשה – המרחב המקוון הכולל האינטרנט, הרשתות החברתיות ואתרי שיתוף הסרטונים. "כך הם מגייסים אנשים חדשים וכספים, עושים פרופגנדה. חייבים לאמץ חקיקה שתגביל אותם מלהפיץ את אותה אידיאולוגיה זדונית, כפי שראינו בחודשים האחרונים. השימוש של ארגוני הטרור במדיה החדשה היא תופעה שעדיין לא נתנו עליה תשובה".

(עדכון ראשון: 19:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully