וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לראשונה: דיון בבית המשפט עליון הועבר בשידור חי

9.9.2014 / 9:00

בפעם הראשונה ניתן היה להאזין בזמן אמת לדיון באולם. שידור הניסיון נערך בדיון על ערעור של נער שהורשע בהריגה לאחר ששכנע שניים מחבריו לערוך מרוץ מכוניות, שבו קיפחו את חייהם

אילוסטרציה של שופט בבית המשפט. ShutterStock
עד היום אי אפשר היה להקליט בתוך אולם בית המשפט/ShutterStock

לראשונה בתולדות מדינת ישראל, ישודר הבוקר (שלישי) דיון בבית המשפט העליון. גולשי וואלה! חדשות יכולים היו להאזין לדיון בשידור חי. עד היום, ניתן היה לנכוח בדיון בית המשפט, במקרה שלא מדובר בדיון בדלתיים סגורות, אך אסור היה לצלם בווידאו או להקליט בתוך האולם. לאחר שידור הניסיון הבוקר, תיבחן האפשרות להקליט את הדיונים באופן קבוע.

הדיון היום, בהרכב של שבעה שופטים, הוא דיון נוסף בערעור של נהג על הרשעתו בהריגה. זאת, לאחר שבית המשפט העליון כבר קיים דיון בעניינו ונקבע כי יש להרשיע אותו בעבירה. מדובר בהליך נדיר למדי של דיון נוסף בבית המשפט העליון. במהלך הדיון, ינסו הנאשם ועורכי דינו מן הסנגוריה הציבורית לשכנע את בית המשפט כי אין מקום להרשיעו בהריגה.

המקרה שיידון הוא מרוץ מכוניות אשר נערך בין נערים בתחילת שנת 2008 והסתיים באסון כבד. כמה נערים שסיימו משמרת מלצרות בגן אירועים ערכו את המרוץ ונסעו במהירות מופרזת של 160 קמ"ש. במהלך התחרות, איבד אחד מהנהגים את השליטה על כלי הרכב שבו נהג, עלה על אי תנועה ונהרג במקום יחד עם נער נוסף שישב לידו במכונית.

עוד בוואלה! חדשות:
קרי: לכל מדינה בעולם יש תפקיד במאבק נגד דאעש
האם באמת "נחשפה זהותו של ג'ק המרטש"? כנראה שלא
משפחת הנער הפלסטיני שמת: "המשטרה מספרת סיפורים"

הנהג שהתחרה בשניים הואשם בבית המשפט המחוזי לנוער כי רכש מכונית שבה הותקנו שיפורים המאפשרים האצה מהירה של הרכב, נהג בו למרות שמעולם לא קיבל רישיון נהיגה והיה מציע לנהגים להתחרות בו כשהזוכה מקבל סכום כספי שנקבע מראש. על אף כל אלה, הוא זוכה מעבירת הריגה והורשע בעבירות של סיכון אדם בנתיב תחבורה, נהיגה ללא רישיון ונהיגה ללא ביטוח. בית המשפט נימק את הזיכוי שלו מעבירת ההריגה באמצעות "עיקרון האוטונומיה", לפיו ההרוגים גרמו למותם בעצמם. בעקבות כך, הגישה המדינה ערעור על הזיכוי ועורכי דינו ערערו על עונש המאסר שנגזר עליו.

בית המשפט העליון פסק בערעור כי ניתן להרשיע את הנער בעבירת הריגה לאחר שמצא כי יש קשר סיבתי-משפטי שהוביל לתאונה. בפסק הדין, אשר ניתן בהרכב של שלושה שופטים עם דעת מיעוט אחת, כתבה השופטת עדנה ארבל כי "לנהג המשתתף במרוץ מכוניות קיימת חובה לצפות את אפשרות מותו של אחד מהמשתתפים במרוץ, או של אחד מהמשתמשים בדרך. הצורך להרתיע מפני השתתפות במרוצי מכוניות הוא שיקול משמעותי ביותר. כאשר המאבק בתאונות הדרכים במדינת ישראל נמצא בעיצומו, אין החברה יכולה להרשות לעצמה להקל עם מי שמסכן חיים על הכביש באופן מודע ומכוון".

לפניות לכתבת גלי גינת: gali.gnt@walla.com

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully