וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח למשטרה על חטיפתו כמתיחה - ונעצר. האזינו

8.9.2014 / 18:52

נער בן 16 נעצר בחשד שהתקשר למוקד 100 ואמר שעלה על טרמפ והנהג מסרב לעצור. "תאתרו את זה מהר, אני מתחנן", אמר וניתק. מסוק הוקפץ לאוויר, אך הנער אותר בביתו. האזינו להקלטה

צילום: משטרת ישראל, עריכה: ניב פוקס

נער בן 16 נעצר אמש (ראשון) בחשד שהתקשר למוקד 100 של המשטרה וטען כי נחטף. לפי החשד, הנער התקשר כמה פעמים למוקד המשטרה ודיווח שעלה על טרמפ והנהג לא מוכן לעצור ולאפשר לו לרדת. "אני נמצא בצומת עין כרם, אני חושב. אני לא יודע איפה אני נמצא, אבל תאתרו את זה מהר לפני שזה...", אמר הנער למוקדן המשטרה. "בבקשה, אני מתחנן", הוסיף וניתק את השיחה. עמו נעצר צעיר בן 20 שהיה אתו בעת שעשה את השיחה.

בתגובה הקימה משטרת מחוז ירושלים מחסומים, הקפיצה כוחות ויחידה מיוחדת של מג"ב ואף הקפיצה מסוק לצורך סריקות לאיתור הנער והמכונית. במקביל, המשיכו במשטרה וניסו ליצור קשר עם הנער קשר. בחלק מהשיחות הוא ענה וניתק.

לאחר פעולות מודיעין ואיכון הטלפון הנייד של הנער זיהו השוטרים כי מדובר בתושב הצפון. משפחתו מסרה את זהותו ואת פרטי חברו שעמו הוא מתגורר בירושלים, בשכונת בית וגן בעיר. שוטרי מרחב מוריה ולוחמי מג"ב הגיעו לדירה שממנה נעשו השיחות, מצאו שם את השניים ועצרו אותם.

עוד ידיעות משפט ופלילים:
חשד לחיסול: בן 30 נהרג בפיצוץ אופנוע בגדרה
"בושה, דרעק, גועל נפש": תמלילי פרשת הרפז נחשפים
הותר לפרסום: מנהיג הכת המשיחית - "דוד הכי טוב"

מוקדנית במשטרת ישראל. חטיבת דובר המשטרה
השניים חשודים בהטרדה, בדיווח שווא ובהכשלת שוטר/חטיבת דובר המשטרה

תמלול ההקלטה:

מוקדן המשטרה: משטרה שלום.

הנער: שלום, יש פה איזה נהג שלא רוצה להוריד אותי מהאוטו.

מוקדן המשטרה: נהג מונית?

הנער: לא נהג מונית. עליתי פה על טרמפ והבן אדם לא רוצה להוריד אותי מהאוטו, ואמרתי לו שאני אתקשר למשטרה והוא לא מוכן להוריד אותי מהאוטו. אני לא יודע לאן הוא מסיע אותי. אני מבקש ממנו שיוריד אותי והוא לא מוריד אותי... תוריד אותי בבקשה... הוא לא רוצה להוריד אותי מהאוטו. לא יודע לאן הוא מסיע אותי.

מוקדן המשטרה: רק שנייה.

הנער: הוא לקח לי את הטלפון, מה.. תביא..

בשלב זה ניתק הנער את הטלפון. בהמשך התקשר שוב.

מוקדן המשטרה: משטרה שלום.

הנער: אני נמצא בצומת... בעין כרם, אני חושב. אני לא יודע איפה אני נמצא, אבל תאתרו את זה מהר לפני שזה...

מוקדן המשטרה: עין כרם?

הנער: בבקשה, אני מתחנן.

מוקדן המשטרה: איפה אתה נמצא? הלו?

הנער: בעין כרם.

מוקדן המשטרה: בעין כרם?

השיחה נותקה שוב.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

בחקירתו הודה הנער שהתקשר למוקד 100 כמעשה קונדס באמצעות, ואילו הבגיר, שרכש עבורו את המכשיר הסלולרי שממנו בוצעו השיחות לפני כמה ימים, סיפר אף הוא כי הנער עשה את השיחות כמתיחה. השניים חשודים בהטרדה, ובדיווח שווא ובהכשלת שוטר. בית משפט השלום בירושלים האריך את מעצר השניים ביום. החקירה בעניינים נמשכת.

לאחרונה ספגה משטרת ישראל ביקורת קשה על ההתמודדות של מוקד 100 עם שיחת החטיפה של שלושה הנערים, גיל-עד שער, איל יפרח ונפתלי פרנקל. בין היתר נטען כי לא התייחסו במלוא הרצינות לשיחה שבה דיווח שער כי נחטף וכי התמהמהו בהעברת המידע לצה"ל ולשב"כ. בעקבות המקרה אף הודחה שרת בעלי תפקידים במוקד.

לפניות לכתב: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully