וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יתושים הנגועים בקדחת הנילוס התגלו בקריות ובגליל

5.9.2014 / 1:30

בבדיקות שגרתיות של משרד להגנת הסביבה אותרו יתושים הנגועים בקדחת הנילוס המערבי בקריית אתא, בקריית ביאליק, בכפר תבור ובנחל חילזון. הציבור מתבקש לייבש מקורות מים באזור מגוריו

קדחת הנילוס, יולי 2013. מערכת וואלה!
לפני כשבועיים אותרו יתושים הנגועים באזור אילת ובשומרון/מערכת וואלה!

בבדיקות שגרתיות של מומחי האגף לבקרת חומרי הדברה ומזיקים במשרד להגנת הסביבה, אותרו אמש (חמישי) יתושים הנגועים בקדחת הנילוס המערבי בקריית אתא, בקריית ביאליק, בכפר תבור ועל גדות נחל חילזון. הבדיקות בוצעו בשיתוף מעבדות משרד הבריאות ועם קבלת תוצאות המעבדה, עדכן המשרד להגנת הסביבה את הרשויות המקומיות הרלוונטיות בממצאים. בעקבות זאת, המשרד הנחה להרחיב את היקף הפיקוח וההדברה של היתושים באזור, כדי להפחית ככל האפשר את הסיכוי להדבקת התושבים בנגיף.

המשרד להגנת הסביבה קורא לציבור לייבש מקורות מים בחצרות, בגגות ובמקלטים ולהודיע לרשות המקומית על כל מפגע יתושים בשטח הציבורי, כדי להביא להפחתת כמות היתושים באזור. כמו כן, המשרד ממליץ להתגונן מעקיצות יתושים על ידי התקנת רשתות בחלונות הבית ומריחת תכשירים דוחי יתושים.

לפני כשבועיים אותרו יתושים הנגועים בנגיף ליד מסוף הגבול עם ירדן באזור אילת ובברוכין שבמערב השומרון. שבועיים לפני כן דיווח משרד הבריאות כי שלושה בני אדם חלו ביולי במחלה, וכי מתחילת השנה זוהו 15 חולים בקדחת, מהם שניים מאובחנים ו-13 משוערים.

מחלת קדחת הנילוס המערבי נגרמת על ידי נגיף המצוי בעיקר בעופות, המועבר לבני אדם באמצעות עקיצת יתוש הנגוע בנגיף. ברוב המקרים שבהם מתפתחת מחלה אצל בני אדם, היא קלה ומתבטאת בחום, כאבי ראש ושרירים. עם זאת, לעתים נדירות עלולה המחלה להסתבך ולגרום לדלקת במוח ואף למוות. מאחר שלא קיים חיסון למחלה, טיפול במפגעי יתושים הוא הדרך העיקרית למניעת העברת המחלה לבני אדם.

לפניות לכתבת עדי חשמונאי: adihashmonai@walla.co.il

עוד ידיעות על בריאות בוואלה!
"דרושים מרוקאים": קמפיין להצלת חולה סרטן הדם
פעוט מחיפה אושפז לאחר שלקה בדלקת קרום המוח
תחקיר: הזרוע הישראלית של תעשיית הסחר באברים

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully