וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"דרושים מרוקאים": קמפיין להצלת חולה סרטן הדם

28.8.2014 / 17:57

אלברט אפללו בן ה-64, סב ל-6 נכדים, חלה בתסמונת פרה-לוקמית ומאז מידרדר מצבו במהירות. כעת קוראים בני משפחתו לאנשים ממוצא מרוקאי לעשות בדיקת התאמה לתרומת מח עצם

אלברט אפללו מבקש תמונת מח עצם. אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
אלברט אפללו בן ה-64, עם אחד מנכדיו בבית החולים/באדיבות המשפחה

אלברט אפללו, בן 64 מבאר שבע, זקוק לתרומת מח עצם בדחיפות על מנת להציל את חייו. לפני כמה חודשים התגלתה בגופו מחלת הלוקמיה, ומאז מצבו מידרדר והוא נמצא בסכנת חיים. כעת קוראים בני משפחתו לציבור - בעיקר לאנשים ממוצא מרוקאי - להיכנס במהירות למאגר התורמים הלאומי של מח העצם, בתקווה שתימצא תרומה שתציל את חייו של אבי המשפחה, אב שלושה ילדים וסבא לשישה נכדים. בני המשפחה מממנים את בדיקות ההתאמה היקרות מכיסם ומבקשים גם תרומות כספיות. לשם כך גם השיקה המשפחה קמפיין פרסומי מיוחד תחת הכותרת "דרושים מרוקאים".

"קיבלנו תגובות על כך שהפנייה שלנו נשמעת גזענית", סיפרה בתו, שלי אפללו-צור, והסבירה: "זאת חלילה לא הכוונה. לאדם ממוצא מרוקאי כשל אבי יש סיכויי התאמה גבוהים בהרבה".

על אף שהדבר נשמע אולי מאיים, תרומת מח עצם היא הליך פשוט למדי, ובדיקת ההתאמה על מנת להיכנס למאגר, קלה עוד יותר - ומסתכמת בדגימת רוק בלבד. אם נמצאה התאמה, המשך ההליך דומה לתרומת דם רגילה: באמצעות מחט המוחדרת לווריד הזרוע שואבים דם מהתורם - ללא הרדמה וכמעט ללא תופעות לוואי. התאים שנלקחו מדם התורם, מועברים לדמו של החולה באמצעות עירוי, ובהגיעם אל מח העצם, הם מתחילים לייצר תאי דם בריאים. לשם ביצוע ההליך, מקבל התורם במשך ארבעה ימים זריקות המעודדות את ייצור תאי האב במח העצם בכמות מוגברת, דבר שגורם לעתים לתסמינים של שפעת קלה.

עוד בוואלה! חדשות:
הרשות תציג לאו”ם לוח זמנים לנסיגת ישראל מהגדה
’דיווח: ארגון טרור סוני חטף חיילי או”ם בגולן
השפלה לפני המוות: דאעש רצח עשרות חיילים עירומים

אלברט אפללו מבקש תמונת מח עצם. אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
הקמפיין למען תרומת מח עצם עבור אפללו/באדיבות המשפחה

אפללו שימש במשך שנים רבות טבח ראשי באולם אירועים בבאר שבע. לפני שמונה חודשים אובחן כלוקה בתסמונת פרה-לוקמית (מיאלודיספלסטית), שעיקרה ייצור לא יעיל של תאי דם. הוא עבר טיפולים ביולוגיים בבית החולים סורוקה בעיר, אולם לאחרונה החריפה התסמונת והתפתחה ללוקמיה (סרטן הדם), ומאז מצבו מידרדר.

אפללו מאושפז כיום בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, שם הוא מקבל טיפול כימותרפי. לצדו שוהים בני משפחתו, הממתינים לבשורות טובות מעמותת "עזר מציון", המנהלת את המאגר הלאומי של תורמי מח עצם. "מדובר באדם עם לב הכי רחב שיש", אמרה בתו שלי. "אחד שתמיד ראשון לתת ולתרום לאחרים".

לדברי הבת, בני המשפחה עצמם נמצאים במאגר התורמים כבר שנים רבות. "לצערנו הרב, לא נמצאנו מתאימים. אנחנו פונים לכולם כמובן, אבל במיוחד לבני העדה המרוקאית, לבצע את בדיקת ההתאמה - שהיא בסך הכל בדיקת רוק - ולהיכנס למאגר".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אלברט אפללו מבקש תמונת מח עצם. אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
אפללו, לאחרונה/באדיבות המשפחה

בתו של אפללו הוסיפה ואמרה כי היא "מבקשת מכולם להיכנס למאגר כי קודם כל זה מציל חיים, לא רק של אבא שלי". בכל שנה מאובחנים אלפי אנשים ברחבי העולם, רבים מהם ילדים, כחולים במחלות שהשתלת מח עצם הינה הפתרון היחיד להן. חולים אלה לא ישרדו אם לא יימצא להם תורם מתאים.

עלותה של בדיקת ההתאמה - 250 שקלים לדגימה - ממומנת כאמור על ידי משפחתו של אפללו. לצורך כך, המשפחה מבקשת גם מכל מי שיכול לתרום גם תרומה כספית, שיעשה זאת. "בשל דחיפות העניין אנחנו פונים לכל מי שיכול לתרום ולהיכנס למאגר. חייבים, חייבים, חייבים למצוא בהקדם תרומה שתציל את חייו של אבא".

אלברט אפללו מבקש תמונת מח עצם. אוגוסט 2014. באדיבות המשפחה
"חייבים תרומה שתציל את חייו של אבא"/באדיבות המשפחה

ביום שלישי הקרוב, 2 בספטמבר, בין השעות 20:00-15:00, ייערך מבצע התרמה עבור אלברט אפללו. המבצע יתקיים בבית אורנית, רחוב קפלן 40 פתח תקווה, ובבית הכנסת "תפילת חנה", ברחוב דוד גינצבורג בבאר שבע. הטלפון לתרומות כספיות הוא 1-800-236-236.

לפניות לכתבת מור שמעוני: mor.shimony@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully