וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברתו הנבגדת של נשיא צרפת חושפת את שנאתו לעניים

ואלרי טרירוויילר חושפת בספר חדש את החיים בארמון האליזה לצדו של נשיא צרפת פרנסואה הולנד. על הבגידה: "רציתי למות, ננעלתי באמבטיה". מקורב לנשיא: "זה יהרוס אותו"

נשיא צרפת פרנסואה הולנד בוועידת פסגה של האיחוד האירופי בבריסל. 30 באוגוסט 2014. רויטרס
"איש השמאל קרא לעניים מאחורי דלתיים סגורות 'חסרי השיניים'". הולנד/רויטרס

לאחר הסערה שעוררה הפרידה בין נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, ופרודתו, ואלרי טרירוויילר, בעקבות רומן שניהל הנשיא עם השחקנית ז'ולי גאייה, טרירוויילר פרסמה היום (רביעי) ספר, שבו מתוארים חייה בארמון האליזה בין מאי 2012 לינואר 2014, לצדו של הולנד, והיא אינה חוסכת בתיאורים של מה שנעשה "מאחורי הקלעים" של הנשיאות הצרפתית.

פרודתו של נשיא צרפת: התקשורת הייתה אלימה כלפיי

טרירוויילר, המגיעה ממשפחת פועלים, חשפה כי דעותיו של הולנד, המתגאה בדאגתו לאזרחי צרפת העניים, שונות מאלה שהוא מציג. "הוא מציג את עצמו כאדם שסולד מעשירים", כתבה, "אולם במציאות, הנשיא אינו אוהב את העניים. הוא, איש השמאל, שקרא להם מאחורי דלתיים סגורות 'חסרי השיניים', מאוד גאה בחוש ההומור שלו".

עוד בוואלה! חדשות:
שתי נערות מוסלמיות תכננו לפוצץ את בית הכנסת בליון
בנקאי צעיר ינסה לחלץ את ממשלת צרפת מהתהום
ממשלת צרפת התפטרה בשל ביקורת על מדיניותה הכלכלית

עיתונאים עטים על ואלרי טרירוויילר – פרודתו של פרנסואה הולנד. הודו, ינואר 2014. AP
עיתונאים עטים על טרירוויילר בעת ביקור בהודו, זמן קצר לאחר הפרידה מהולנד/AP

על הרגעים שבהם גילתה כי הולנד בגד בה, כתבה טרירוויילר, בציטוטים מהספר "תודה על הרגע הזה", שפורסמו לראשונה בעיתון "פארי מאץ'": "ראיתי את הכותרות הראשיות של עיתוני הבוקר. נשברתי, לא יכולתי לשמוע את זה. נעלתי את עצמי בחדר האמבטיה, לקחתי שקית קטנה עם כדורי שינה. פרנסואה עקב אחריי ולקח את השקית, הגלולות נשפכו על המיטה. רציתי לישון, לא רציתי לחיות את השעות האלה. רציתי לברוח. איבדתי הכרה".

"עם פרסום כל סקר חדש, ראיתי אותו מתפורר", כתבה, "הוא חייב למצוא מישהו להאשים על כל נפילה. זה אף פעם לא הוא. זה לא יכול להיות הוא, אז זה היה חייב להיות אחרים, ואני".

טרירוויילר סיפרה על הרגע שבו נשיא ארצות הברית ברק אובמה צילם "סלפי" עם ראש ממשלת דנמרק, הלה תורנינג-שמידט, בהלווייתו של נלסון מנדלה בפרטוריה, ועל "הקנאה" של מישל אובמה באותו רגע. "אני שמחה שאני לא היחידה שמקנאה", כתבה.

כלי התקשורת בצרפת מיהרו לקבוע כי "הספר יזעזע את ארמון האליזה". לפי הדיווח ב-BFMTV, "זהו התרחיש שבלשכת הנשיאות רצו להימנע ממנו. באליזה היו מעדיפים שהספר לא היה יוצא לאור". שיעור התמיכה בהולנד בשפל היסטורי, וכנראה שהפרטים שחשפה פרודתו לא יתרמו לתמיכה בו.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

ברשתות החברתיות מיהרו להגיב: "שלום לכל חסרי השיניים!"

עוד דווח כי הנשיא הולנד כלל לא היה מודע לעבודה על הספר, ולא זכה לקרוא אותו לפני הפרסום המתוקשר. גורמים המקורבים לנשיא סיפרו לעיתון "לה פריזיאן" כי הוא "שבור והמום" ממה שמופיע בספר. "הנשיא גילה על כך יחד עם כל העולם, הוא לא ידע מה יהיה שם", נמסר.

"הכל מסופר שם בפרטי פרטים", אמר אחד הגורמים, "זה יהרוס את התדמית של פרנסואה הולנד. מדובר בנקמה של אישה פצועה ומושפלת, מסמך שיכה בתדהמה". טרירוויילר, שקיבלה מקדמה של 100 אלף אירו על פרסום הספר, התייחסה בפירוט למערכת היחסים עם הנשיא לשעבר, כמו גם לסוגיות הפוליטיות עמן התמודד הולנד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully