וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בנקאי צעיר ינסה לחלץ את ממשלת צרפת מהתהום

עמנואל מקרון בן ה-36 מונה לשר הכלכלה במקום השר המורד שהביא לפיזור הממשלה. מינויו מסמל שבירה חדה ממדיניות הצנע, שסייעה להביא את הנשיא הולנד לשלטון וטילטלה את המדינה

עמנואל מקרון – שר הכלכלה של צרפת. אוגוסט 2014. AP
שר הכלכלה החדש עמנואל מקרון, בחזית. ברקע: השר הפורש, מונטבור/AP

הבנקאי לשעבר עמנואל מקרון מונה לשר הכלכלה החדש של ממשלת צרפת. מדובר במינוי המפתיע ביותר בממשלה החדשה של מנואל ואלס שהוכרזה אמש (שלישי). הצבתו של הכלכלן הצעיר והכריזמטי בתפקיד הבכיר מאותת על רצון לזנוח את מדיניות הצנע, שסייעה להעלות את הסוציאליסטים לשלטון לפני שנתיים בלבד.

חילופי הגברי בממשלתו של מנואל ואלס מתוארים בתקשורת הצרפתית כנקודת שפל חדש עבור מנהיג המדינה, הנשיא פרנסואה הולנד, שאחוזי התמיכה בו צונחים בהתמדה מאז סחף את הסוציאליסטים לשלטון ב-2012. רק היום (רביעי) פורסם כי 26,100 צרפתים הצטרפו למעגל האבטלה בחודש יולי. שיעור האבטלה הכללי מתקרב כעת ל-11%, אחרי שני רבעונים שבהם הצמיחה נתקעה על 0%. את ההכרזה על פירוק הממשלה מסר הולנד תחת גשם שוטף, כששומר ראשו נמנע - באופן שעורר תמיהה ולעג - מלחפות על ראשו במטריה.

ראש הממשלה ואלס, שהקים את הממשלה רק בחודש אפריל, הגיש את התפטרותו ביום שני, אחרי ששני שרים בכירים מתחו ביקורת נוקבת בתקשורת על מדיניותה הכלכלית של הממשלה. השניים, שר הכלכלה ארנו מונטבור ושר החינוך בנואה המון, טענו כי הממשלה "התמכרה לאובססיית הצנע" שקנצלרית גרמניה מרקל מכתיבה באירופה, ואמרו כי העלות המסים "חונקות את הציבור" הצרפתי.

נשיא צרפת פרנסואה הולנד תחת גשם כבד באי איל דה סיין – 26 באוגוסט 2014. רויטרס
נשיא צרפת, פרנסואה הולנד, שלשום/רויטרס

מקרון, בן 36, היה יועצו הכלכלי של הנשיא הולנד. רק בחודש יוני הוא התפטר והודיע כי יפנה לאקדמיה או לעסקים פרטיים. השבוע הוא הוזעק במפתיע לשוב לפריז, כדי להחליף את השר המורד מונטבור. מקרון, בן לשני רופאים, התחנך בבית ספר פרטיים ויוקרתיים והיה עוזרו האישי של הפילוסוף פול ריקר. בשנת 2007 הוא מונה למנהל בבנק ההשקעות רוטשילד, ושלוש שנים בלבד לאחר מכן הוקפץ לתפקיד שותף.

למרות יחסיו האישיים עם הנשיא הולנד, מקרון נחשב למתנגד גדול למדיניותו, שפרשנים מאשימים אותה בהרס הכלכלה הצרפתית. בעבר דווח כי כאשר מקרון גילה שהולנד מתעקש להטיל מס של 75% על העשירים, הוא זעם והתפרץ לעברו: "זה כמו לחיות בקובה, רק בלי אור השמש".

רוב בעלי התפקידים הבכירים שמרו על משרתם במסגרת חילופי הגברי בממשלה. סמכויותיו של מישל סאפין, שר האוצר המקורב לנשיא הולנד, הורחבו במסגרת המאמץ לשקם את הכלכלה. נג'אט ואלו-בלקאסם, ילידת מרוקו בת 36, מונתה לשרת החינוך, והיא האישה הראשונה שתמלא את התפקיד.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
ראש ממשלת צרפת מנואל ואלס – אוגוסט 2014. AP
ראש הממשלה ואלס, הבוקר/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully