וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

במשטרה מסכמים את חקירת הרפז: "הרבה מאוד לכלוכים"

3.9.2014 / 3:12

עם ההמלצה להעמיד לדין שורת בכירים, בכירים במשטרה מספרים על הממצאים הקשים של החקירה שאינם פליליים במהותם. "היו אצלנו תהיות שאלות, דיונים, לא היה פשוט"

צילום: שלומי גבאי, אבי כהן, גדעון צנטנר, שי מכלוף, דובר צה"ל; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

ביחידה הארצית לחקירות הונאה (יחא"ה), החליטו לחרוג ממנהגם הרגיל ולדון בצדדים החשוכים אך הלא פליליים של פרשת הרפז, שבמסגרתה ביצעו לכאורה שורה של בכירים בצה"ל ובמערכת הביטחון שורת עבירות פליליות. זאת משום שבמהלך החקירה התמודדו החוקרים עם ממצאים רבים שהם חמורים מבחינה אתית, אולם אין בהם עבירה פלילית. בנוסף, התייחסו גורמים ביחידה לכך שהיא "הייתה מזוהמת כי הייתה אצל מבקר המדינה", אשר בדק אותה בשנת 2010. חוקרי היחידה חשפו את הקושי שבעבודה לצד התייחסויות בלתי פוסקות בתקשורת ואמרו כי "מרבית החומר גם יצא ופורסם וכך היה קשה לבדוק את העניין". "היו כמויות אדירות של חומר גלם, הרבה מאוד לכלוכים בתוך ההקלטות", הם סיפרו.

עוד בוואלה! חדשות על פרשת הרפז:
המשטרה ממליצה להעמיד לדין את גבי אשכנזי בפרשת הרפז
כיצד גובשה תשתית ראייתית נגד גבי אשכנזי?
להעמיד לדין את אשכנזי? הפעם הגזמנו. פרשנות

דו"ח המבקר: אשכנזי אחראי לאיסוף המידע נגד ברק. גדעון צנטנר
"כמויות אדירות של חומר גלם". גבי אשכנזי ואהוד ברק/גדעון צנטנר

מרבית החומרים שנבדקו בחקירה, הם מציינים, נאספו מלשכתו של שר הביטחון לשעבר, אהוד ברק. לדבריהם, הם לא עברו את הרף הפלילי, מה שלא מונע מהם להיות חמורים מבחינה אתית, "ועל כן יש להתייחס לכך". עוד הוסיפו, כי "בין השאר, היו אצלנו תהיות שאלות, דיונים. לא היה פשוט, לא קל. לא עשינו את הדבר כלאחר יד".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
הפרקליט הצבאי הראשי אביחי מנדלבליט בטקס לציון יובל ללשכת עורכי הדין, פברואר 2011. עומר מירון
"מבין בעניינים משפטיים". אביחי מנדלבליט/עומר מירון

"ההבדל בין הפרקליט הצבאי הראשי דאז, ומזכיר הממשלה היום, אביחי מנדלבליט, לבין הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי, באשר לעיכוב במסירת מסמך הרפז, נובעת מכך שמנדלבליט מבין בעניינים משפטיים ואשכנזי, שהוא לא עורך דין, לא מבין", הם סבורים. כמו כן, במשטרה התלבטו רבות אם אמיר קין, ראש המלמ"ב (הממונה על הביטחון במערכת הביטחון) עבר את הרף הפלילי כאשר עדכן את אשכנזי שראש הממשלה בנימין נתניהו מעוניין לפתוח בחקירה, אך לבסוף החליטו שלא מדובר בעבירה פלילית.

המעורבים בפרשה אותם המליצה בסופו של דבר המשטרה להעמיד לדין, הם אשכנזי, מנדלבליט ועוזר הרמטכ"ל לשעבר ארז וינר, בגין עבירות שונות ובהן הפרת אמונים ושיבוש מהלכי משפט. ממצאי החקירה והמלצת המשטרה יועברו בימים הקרובים לפרקליטות מחוז תל אביב לעיון. כמו כן, יועברו המלצות לפרקליט המדינה שי ניצן וליועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין להכרעה.

לפניות לכתב יוסי אלי: yossieli1982@gmail.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully