וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חשש בבית שמש: בית ספר חילוני מתחרד בחסות העירייה

31.8.2014 / 18:22

ערב פתיחת שנת הלימודים, התבשרו הורי התלמידים בבית הספר לתרבויות ושפות על כוונת העירייה להוסיף אגף חרדי למוסד. ההורים בטוחים: זה שלב ראשון בדרך לשינוי הצביון במקום

צילום: שי מכלוף, עריכה: יאיר דניאל

(פירון בכנס היערכות לפתיחת שנה"ל)

עוד בית ספר חילוני בבית שמש בדרך לסגירה? רגע לפני פתיחת שנת הלימודים תשע"ה, התבשרו הורי התלמידים בבית הספר לתרבויות ושפות בשכונה החרדית רמת בית שמש א' על הכוונה לערוך הפרדה בין תלמידיו החילונים לאלה החרדים. מדובר במהלך שכבר נמנע בעבר על ידי שר החינוך הקודם גדעון סער, אך עתה נראה שהמחנה החרדי בעיר הצליח להוציא לפועל את התכנית שבמסגרתה יוסב תחילה אגפו התחתון של בית הספר למוסד חרדי חדש.

עוד בוואלה! חדשות:
פחות בחינות, יותר למידה: מה ישתנה בשנת הלימודים?
לפיד: "המשלה הנוכחית יכולה לספק פתרון מדיני"
שגרירות ארה"ב בלוב בידי חמושים: קפצו מהגג לבריכה

בית הספר לתרבויות ושפות הינו המוסד הממלכתי היחיד הממוקם בשכונת רמת בית שמש א'. המוסד זוקף לזכותו מספר נרשמים גבוה ונחשב לאחד מבתי הספר הטובים בעיר. אלא שמיקומו בתוככי השכונה החרדית גרם למחנה החרדי בראשותו של ראש העיר משה אבוטבול לעשות ככל שביכולתו להביא לסגירת המוסד ולהקמת מוסד חרדי על חורבותיו.

"כיבוש זוחל של המוסד"

בניסיון למנוע את המהלך, יפגינו מחר (שני) עם פתיחת שנת הלימודים, הורי התלמידים החילונים בפתח בית הספר נגד מה שהם מכנים "תכנית השלבים לסגירת המוסד". "מדובר כאן בכיבוש זוחל של המוסד שמטרתו הסופית היא סגירת בית הספר שכן החרדים לא מסוגלים ללמוד בצוותא עם חילונים", אמר חבר מועצת העיר מטעם הליכוד, משה שטרית. "צעד זה נתקל בהתנגדות תקיפה של חברי המועצה והציונים וב-1 בספטמבר כולנו נגיע לטקס פתיחת שנת הלימודים במקום".

שטרית קרא לשר החינוך שי פירון, "שמפלגתו (יש עתיד) הצהירה שהיא נושאת הדגל של מעמד הביניים, לעמוד לצד משפחות התלמידים וצוות בית הספר". לדבריו, "מהלך כזה שנובע אך ורק מרצון לטשטש כל זהות חילונית ברמת בית שמש א' חייב להיעצר על ידי נציגה של המפלגה שפרשיות כאלה היו הסיבות להקמתה. פירון לא יכול להיכשל איפה שסער הצליח. תושבי בית שמש ונבחריה מצפים שהוא לא יפקיר אותנו".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
משה אבוטבול, מועמד לראשות העיר בית שמש. טלי מאייר
ראש העיר משה אבוטבול/טלי מאייר

מעיריית בית שמש נמסר בתגובה: "מתוקף תפקידה של העירייה לפתיחה תקינה של שנת הלימודים ולאפשר לכל ילדי העיר מכל המגזרים מקום לימודים ראוי, ראתה העירייה לנכון לנצל כיתות ריקות במתחם בית הספר לשפות ותרבויות ולאכלס בהן תלמידות בית הספר 'משכנות דעת' המתגוררות באותה שכונה שאין להן היכן ללמוד, ואפילו מקום להציב מנ"דים (מבנים ניידים) כבר לא נשאר להן.

"יצוין כי מדובר בצמצום עוול חמור של אבסורד כפול, כאשר מבנה בית הספר מיועד לכ-500 תלמידים ובפועל רוב המבנה עומד ריק ולומדים בו רק 140 תלמידים. בנוסף, רובם ככולם של התלמידים מגיעים בהסעות מבית שמש הוותיקה, כאשר בשכונה שבה נמצא המבנה קיים חוסר של מאות כיתות לימוד, ואילו בשכונות בית שמש הוותיקה אשר בהן מתגוררים תלמידי בית הספר, קיימת מגמה הפוכה של עשרות רבות של כיתות העומדות ריקות. העירייה זימנה כמה פעמים את מנהלת בית הספר לשפות ותרבויות השוהה במבנה העירוני לדיון בנושא במטרה להגיע להסכמה, אך זו ביכרה להיעדר במפגיע כך שלא נותרה הברירה בידי העירייה, אלא למלא את חובתה ותפקידה כלפי ילדי העיר מכל המגזרים. חבל מאוד שגורמים אינטרסנטיים בוחרים ללבות את האווירה במקום לפעול באחריות ובאופן ענייני".

מלשכת שר החינוך נמסר בתגובה: "המשרד מתנגד בכל תוקף לפתיחתו של מוסד חרדי בתוך המוסד הממלכתי 'שפות ותרבויות' בעיר בית שמש. המשרד פועל אל מול העירייה בכדי למנוע את הפתיחה. חשוב להדגיש כי משרד החינוך מגנה בכל תוקף את הדרך בה בחרה העירייה לפעול בנושא בית הספר 'שפות ותרבויות' בעיר בית שמש ואף הבהיר זאת בפני נציגי העירייה".

לפניות לכתב יאיר אלטמן: talk2yaira@walla.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully