וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו שוקל: "תהליך מדיני על בסיס המציאות החדשה"

בריאיון לערוץ 10 אמר ראש הממשלה כי איום האיסלאם הקיצוני יוצר הזדמנויות. על אבו מאזן: "שיבחר בין שלום עם ישראל לחמאס, שעמד להפיל אותו". על המסים: "הביטחון קודם לכל"

מסיבת עיתונאים בהשתתפות שר הביטחון משה יעלון, הרמטכ"ל בני גנץ וראש הממשלה בנימין נתניהו, 27.08.2014. יואב דודקביץ'
"השגנו מבוא לשקט". נתניהו/יואב דודקביץ'

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון ששודר הערב (שבת) בערוץ 10 למשמעויות המדיניות, הביטחוניות והכלכליות של הלחימה בעזה. "אני חושב שהצלחנו לשמור על המשימה ולהשיג אותה", אמר נתניהו. "לא הוסטנו על ידי הביקורת. הלכנו ליעד שהתווינו, לכתוש את חמאס ואת ארגוני הטרור ולהביא שקט וביטחון ארוך טווח למדינת ישראל. השגנו מבוא לשקט הזה, שזו הפסקת אש בלתי מוגבלת בזמן ללא תנאים מוקדמים. אני מקווה שזה יחזיק מעמד", אמר נתניהו, שבמסיבת עיתונאים שכינס לאחר תום מבצע "צוק איתן" אמר כי אינו יודע אם השקט שהושג הוא ארוך טווח.

נתניהו אמר בריאיון כי המבצע חידד מגמות במזרח התיכון, שלפיהן "מכלול של מדינות וגורמים במזרח התיכון רואים כמונו את האיסלאם הקיצוני כאיום רציני מאוד עליהם, וכתוצאה מזה הם מתייחסים לישראל לא כאל אויב, אלא כאל שותף". לפיכך, "יש היום אולי מציאות שמאפשרת לנו לפעול בדרך שתקדם את האינטרסים הביטחוניים שלנו ולפתוח בתהליך מדיני אחראי על בסיס המציאות החדשה. אני בודק את זה".

עוד בוואלה! חדשות:
עשרות חיילי או"ם שנלכדו על ידי חמושים בגולן חולצו תחת אש
ניקול חזרה מטיול משפחתי בפרו – נדרסה והופקרה
דאעש הוציאו להורג חייל לבנוני, חבריו מתחננים על נפשם

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"מכלול של מדינות וגורמים במזרח התיכון רואים כמונו את האיסלאם הקיצוני כאיום רציני מאוד". מתוך סרטון הוצאה להורג שפרסם דאעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

לדברי נתניהו, תהליך מדיני מול יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אפשרי אם "הוא יבחר בדרך השלום. ואני חושב שהוא מבין היום שהוא צריך לבחור מול חמאס, שלא רק קורא להשמדתנו, חמאס גם קרא להפלתו, בעצם פעל להפלתו. אני מקווה מאוד שנוכל לשתף אתו פעולה גם בתהליך המדיני. הוא צריך לבחור בין שלום עם ישראל וחמאס". כשנשאל אם אבו מאזן צריך לפרק את ממשלת האחדות עם חמאס, ענה נתניהו: "הוא מבין לבד. הוא מבין לבד שהחבורה הזאת עמדה להפיל אותו".

נתניהו הוסיף ואמר כי במסגרת תהליך מדיני, "אנחנו נעמוד על הדברים האמיתיים שהם הבסיס לשלום: הכרה אמיתית במדינת הלאום של העם היהודי. תנאי הביטחון ההכרחיים לנו, שהם חשובים לנו, ולדעתי גם לרשות הפלסטינית ומדינות האזור. כי הדבר האחרון שהם רוצים לראות פה הוא חמאסטן ביהודה ושומרון. הם לא רוצים חמאסטן בעזה, אז הם בטח לא רוצים את זה ביהודה ושומרון. חמאס לא יכול להיות פרטנר לשלום ואבו מאזן צריך להבין את זה".

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
פלסטינים שבים לבתיהם ברצועת עזה, אחרי ההכרזה על הפסקת אש, 27 באוגוסט 2014. רויטרס
"הלכנו ליעד שהתווינו, לכתוש את חמאס ואת ארגוני הטרור"/רויטרס

כשנשאל על האפשרות שיועלו מסים בשל הוצאות הביטחון שגרמה המלחמה בדרום, אמר ראש הממשלה: "יש פה צורך לעשות איזון בין שני צרכים ענקיים. יהיו לנו צורכי ביטחון גדולים יותר, בזה אין שום ספק, והיום מבינים שזה חיוני כי החיים קודמים לרמת החיים. אבל הכלכלה גם היא חיונית להבטחת הביטחון. ולכן אנחנו צריכים לעשות איזון בין הצרכים הכלכליים לצרכי הכלכלה ולא למוטט אותה. מה שמנחה אותי עכשיו וגם ינחה אותי בניהול הכלכלה: קודם כל הביטחון. קודם כל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully