וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשל החשש מרוסיה: 7 חברות בנאט"ו יקימו כוח משותף

30.8.2014 / 3:59

הכוח, שבראשותו תעמוד בריטניה, צפוי לכלול בשלב הראשוני 10,000 חיילים, ומטרתו תהיה להגיע במהירות לאזורי משבר. ההכרזה על כך צפויה בשבוע הבא, בזמן כינוס נאט"ו בווילס

ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון. אוגוסט 2014. AP
ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, צפוי להכריז על המהלך בשבוע הבא/AP

שבע מדינות החברות בנאט"ו, ובראשן בריטניה, מתכננות להקים בקרוב כוח שימנה לפחות 10,000 חיילים בשל התערבותה של רוסיה באוקראינה – כך דווח אתמול (שישי) ב"פיננשיל טיימס" הלונדוני. הכוח המיוחד יכלול גם את דנמרק, לטביה, אסטוניה, ליטא, נורבגיה והולנד, כשגם קנדה הביעה את רצונה להשתתף בו.

המטרה היא ליצור כוח בסדר גודל של אוגדה, שיוכל להישלח במהירות לאזורים הנדרשים בעת משבר, ויקיים אימונים באופן קבוע. על פי הדיווח, הכוח יכלול יחידות קרקע, אוויר וים. ראש ממשלת בריטניה, דיוויד קמרון, צפוי להכריז על הקמת הכוח המיוחד בשבוע הבא, בזמן שיתקיים כינוס נאט"ו בווילס.

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות
פוטין: "אוקראינה כמו הנאצים; נרחיב פעולה בצפון"
תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה
בסיוע רוסי: הבדלנים כבשו עיירה בדרום אוקראינה

לחימה בין הבדלנים לצבא אוקראינה באזור נובוזובסק. AP
טנק של הבדלנים הפרו-רוסים באזור נובואזובסק, אתמול/AP

במפגש ישתתף גם נשיא ארצות הברית, ברק אובמה, יחד עם מנהיגים נוספים בברית, והם עתידים להסכים על תכנית ארוכת-טווח להאצת מערכי ההגנה של נאט"ו במזרח אירופה, בצל האיומים הנשקפים מכיוונה של רוסיה.

מאז סיפחה רוסיה את חצי האי קרים מאוקראינה בחודש מרץ, חברות נאט"ו נקטו כמה צעדים על מנת להגביר את הביטחון של מדינות מזרח אירופה, שחוששות מהתוקפנות של מוסקבה. החשש רק התגבר מאז התגברו הדיווחים בימים האחרונים שלפיהם כוחות של צבא רוסיה פלשו לאוקראינה, במטרה לסייע למורדים במאבקם בשלטון בקייב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully