וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פוטין: "אוקראינה כמו הנאצים; נרחיב פעולה בצפון"

נשיא רוסיה השווה בין פעולות הצבא האוקראיני במזרח המדינה למעשי הנאצים, "שהטילו מצור על ערינו והרגו אזרחים". פוטין הבהיר כי רוסיה מוכנה לחזק עמדותיה באזור הים הארקטי

ולדימיר פוטין בשיחה עם צעירים במחנה קיץ באזור טבר. רויטרס
פוטין, עם משתתפי מחנה הקיץ, היום/רויטרס

נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר היום (שישי) כי פעולות צבא אוקראינה במזרח המדינה "מזכירות את אירועי מלחמת העולם השנייה, כשהכובשים הנאצים, הפשיסטים הגרמנים, הטילו מצור על ערינו, כמו לנינגרד". פוטין את הדברים בשיחה עם אלפי צעירים במחנה הקיץ "סליג'ר" מצפון-מערב למוסקבה.

"עיירות קטנות וערים גדולות הושמו תחת מצור על ידי הצבא, שמפציץ ישירות אזורי מגורים, במטרה להשמיד את התשתיות ולדכא את רוחם של אלה שנלחמים בהם", הוסיף פוטין, "אתם יודעים, זה מאוד עצוב. גם במלחמת העולם השנייה, הם הטילו מצור על ערינו והפציצו אותן, תוך שהם הורגים את האזרחים".

הקרב על אוקראינה - כותרות אחרונות בוואלה! חדשות:
פוטין: "הבדלנים סיכלו את המבצע הצבאי האוקראיני"
תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה
נשיאי רוסיה ואוקראינה נועדו לראשונה; "שיחה קשה"

לחימה בין הבדלנים לצבא אוקראינה באזור נובוזובסק. AP
כוחות פרו-רוסים במזרח המדינה, היום/AP

דבריו של פוטין נאמרו על רקע מתיחות חדשה ביחסים בין רוסיה למערב בנוגע למשבר באוקראינה. פוטין, מצדו, טוען בימים האחרונים כי קייב ושותפותיה במערב נמנעות מכניסה לשיחות רציניות לסיום המשבר, ואילו מזכ"ל נאט"ו אנדרס פוג רסמוסן, מהצד השני, טוען כי פעילות כוחות צבא רוסיה באוקראינה מהוות הפרה בוטה של הריבונות האוקראינית.

מוקד המחלוקת המסתמן בין רוסיה ליריבותיה במערב הוא אזור הים הארקטי, העשיר במאגרי אנרגיה ומקורות מים. "האינטרסים שלנו מרוכזים באזור הארקטי", הבהיר פוטין, "כמובן שעלינו להקדיש יותר תשומת לב להתפתחויות שם, ולחזק את עמדתנו באזור".

"עמדת השותפים שלנו היא שהכרחי לשבת לשיחות, אולם גם נחוץ לתת לרשויות האוקראינית קצת זמן לירות, כך שאולי יצליחו להשיב את הסדר על כנו", הסביר פוטין לצעירים, "אבל זה פשוט לא קורה, הם חייבים להבין את זה. אנחנו חייבים להכריח את הרשויות האוקראיניות לפתוח בשיחות מקיפות".

הנשיא הרוסי נפגש עם מקבילו האוקראיני פטרו פורושנקו מוקדם יותר השבוע במינסק, בירת בלארוס, אולם הפגישה לא הביאה לפריצת דרך ביחסים בין המדינות. אתמול מסר פורושנקו כי הכוחות הרוסיים חצו את הגבול לתוף אוקראינה. ברוסיה הכחישו זאת. "מה שקורה כעת באוקראינה הוא טרגדיה עצומה לכולנו, ועלינו לעשות הכל על מנת להפסיק אותה בהקדם האפשרי", אמר פוטין.

sheen-shitof

במבצע מיוחד

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
ולדימיר פוטין בשיחה עם צעירים במחנה קיץ באזור טבר. רויטרס
פוטין, היום/רויטרס

פוטין סיים את דבריו במסר ברור לעם האוקראיני: "אני מאמין כי העמים הרוסי והאוקראיני הם למעשה עם אחד, לא משנה מה אומרים. לאנשים יכולה להיות הדעה שלהם לגבי ההיסטוריה, ואפילו להיסטוריונים רבים יש נקודות מבט שונות על ההיסטוריה של ארצנו, והם יכולים לא להסכים איתי, אך אני מאמין שאנחנו עם אחד".

בתוך כך, כוחות הבדלנים הפרו-רוסים השתלטו היום על העיר נובוזובסק, והניפו שם את דגלי המיליציה שהשתלטה על מחוזות דוניצק ולוהנסק. עדי ראייה דיווחו כי למרות שהטנקים שנכנסו לעיר לא נשאו כל סמל רוסי, הסימון על מנות הקרב שאכלו החיילים חשף כי הן סופקו על ידי צבא רוסיה.

עוזר מזכ"ל האו"ם לענייני זכויות אדם, איוון סימונוביץ', ביקר בקייב היום ומסר כי מניין ההרוגים מאז החלה הלחימה בחודש אפריל עומד על כ-2,600. לדבריו, המצב ההומניטרי במזרח אוקראינה "מדאיג מאוד". כמו כן, הוא האשים את שני הצדדים בלחימה בפגיעה מכוונת באזרחים, על בסיס דוח של ועדת האו"ם ששהה באוקראינה בחודשים האחרונים.

שרי החוץ של האיחוד האירופי נפגשו היום במילאנו, איטליה, על מנת לבחון הטלת סנקציות נוספות נגד רוסיה. זאת, כהכנה לפגישת ראשי מדינות היבשת מחר בבריסל. טרם התברר אם יוכרזו צעדים נוספים, אולם האירופים מעודדים מהשפעת הסנקציות הנרחבות שהטילו על המשק הרוסי, ומקווים כי אלה יסייעו בסיום המשבר באוקראינה.

לחימה בין הבדלנים לצבא אוקראינה באזור נובוזובסק. AP
טנק של כוחות הבדלנים בנובוזובסק, היום/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully