וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תצלומי לוויין מוכיחים: כך פלשה רוסיה לאוקראינה

נאט"ו פרסם סדרת תצלומים שבהם נראים כוחות ארטילריה רוסיים מתקדמים בשיירה לעומק שטחה של השכנה ומתכוננים לתקיפה. "הוכחה נוספת שחמושים רוסים פועלים בשטחה הריבוני של אוקראינה"

צילום: רויטרס, עריכה: יותם בן-דוד

הוכחה לתוקפנות של מוסקבה? מטה נאט"ו פרסם אתמול (חמישי) סדרת תצלומי לוויין המתעדים, לטענת נציגי הברית, את המעורבות הישירה של חיילים רוסים בלחימה בשטח אוקראינה. בתצלומים נראים כוחות ארטילריה רוסיים המתקדמים בשיירה לעומק השטח האוקראיני ומתכוננים לתקיפה באזור העיר קרסנודון שבאוקראינה. האלוף ניקו טאק, העומד בראש מרכז לניהול משברים של נאט"ו, אמר שבשבועיים האחרונים חלה עלייה משמעותית במעורבות הרוסית באוקראינה ובתחכום של הפעולות.

משבר רוסיה-אוקראינה - כותרות אחרונות:
רוסיה פלשה לאוקראינה עם טורי טנקים ומשגרי גראד
בסיוע רוסי: הבדלנים כבשו עיירה בדרום אוקראינה
נשיאי רוסיה ואוקראינה נועדו לראשונה; "שיחה קשה"

תצלומי לוויין המתעדים את פלישת צבא רוסיה לשטח אוקראינה – יולי-אוגוסט 2014. רויטרס
+
Digital Globe, רויטרס
"המצב מחמיר עוד יותר". תיעוד לוויין של הפלישה הרוסית/רויטרס, רויטרס + Digital Globe

"התצלומים מספקים הוכחה נוספת לכך שחיילים רוסים המצוידים בנשק מתקדם פועלים בשטחה הריבוני של אוקראינה", אמר טאק. "הבחנו גם בכמות גדולה של נשק וציוד צבאי מתקדם – טנקים, מערכות נ"מ, כלי רכב משוריינים, המועברים לידי הבדלנים במזרח אוקראינה". לדבריו, "נוכחות הנשק הזה, במקביל לנוכחותם של מספר משמעותי של חיילים רוסים באוקראינה, הופכת את המצב לחמור עוד יותר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
תצלומי לוויין המתעדים את פלישת צבא רוסיה לשטח אוקראינה – יולי-אוגוסט 2014. רויטרס
+
Digital Globe, רויטרס
"התוצאה - המשך הטרגדיה עבור תושבי מזרח אוקראינה"/רויטרס, רויטרס + Digital Globe

טאק הוסיף והעריך כי הכוחות הרוסיים הממוקמים בקרבת הגבול בשטח רוסיה מספקים סיוע לחיילים הפועלים בשטח אוקראינה, במסגרת אסטרטגיה כוללת שנועדה לערער את היציבות במדינה השכנה. לדברי טאק, רוסיה מנסה לבלום את הצלחת החיילים האוקראינים במאבקם נגד הבדלנים. "מטרת רוסיה היא להקל את הלחץ על הבדלנים כדי להאריך את הסכסוך הזה. התוצאה תהיה המשך הטרגדיה עבור תושבי מזרח אוקראינה", התריע.

תצלומי לוויין המתעדים את פלישת צבא רוסיה לשטח אוקראינה – יולי-אוגוסט 2014. רויטרס
+
Digital Globe, רויטרס
מזכ"ל האו"ם קרא לפתרון בדרכי שלום/רויטרס, רויטרס + Digital Globe

מזכ"ל האו"ם באן קי-מון התייחס אמש בדאגה לדיווחים בנושא. "המזכ"ל מודאג מדיווחים שלפיהם הלחימה באוקראינה התפשטה דרומה, ליד הגבול בים אזוב ושטח רוסיה", נמסר בהודעה מטעמו. "אם יש בהם אמת, הדבר מדובר בהסלמה מסוכנת במשבר. אסור שהקהילייה הבינלאומית תרשה שהמצב יחמיר עוד יותר ושהאלימות וההרס בעימות במזרח אוקראינה יימשכו. באן קרא למציאת פתרון בדרכי שלום, וציין כי "על כולם למלא את חלקם ולתרום לפתרון לעימות, בדרך שתשמור על ריבונותה ועל שלמותה הטריטוריאלית של אוקראינה".

תצלומי לוויין המתעדים את פלישת צבא רוסיה לשטח אוקראינה – יולי-אוגוסט 2014. רויטרס
+
Digital Globe, רויטרס
בוושינגטון אמרו כי "אין סיבה לפקפק בהערכת נאט"ו"/רויטרס, רויטרס + Digital Globe

גם בוושינגטון התייחסו להתפתחויות האחרונות בגבול הנפיץ. דוברת משרד החוץ ג'ן סאקי אמרה כי הפעילות הנוכחית של חיילי רוסיה באוקראינה תואמת "דפוס של תוקפנות מחמירה של רוסיה באוקראינה", וכי לארצות הברית "אין סיבה לפקפק" בהערכה של נאט"ו בנושא. בתדרוך לכתבים – שהתעכב בשלוש שעות בעקבות התייעצויות של הנשיא ברק אובמה עם הצוות לביטחון לאומי – אמרה סאקי כי ארצות הברית מקיימת התייעצויות עם החברות בברית נאט"ו לגבי המשך הצעדים נגד רוסיה.

כוחות שריון של הצבא הרוסי פולשים לשטחה של אוקראינה. אוגוסט 2014. רויטרס
הסקנציות יעצרו את השעיטה? כוחות שריון של צבא רוסיה פולשים לשטח אוקראינה/רויטרס

לדבריה, וושינגטון מתמקדת בינתיים בסנקציות, שאותן הגדירה "הכלי היעיל ביותר העומד לרשותנו. להערכתנו, פתרון צבאי איננו מתאים כאן". עם זאת, סאקי הדגישה: "לא שללנו שום חלופה. יש לנו שורה של בקשות". לדבריה, נשיא רוסיה ולדימיר פוטין "עומד בפני בחירה: אם אכפת לו מהמחיר הכלכלי שעמו משלם, או לא. ההעדפה שלנו היא לא להחמיר סנקציות, ההעדפה שלנו היא שהוא (הנשיא פוטין, נ"מ) יתרום להרגעת המצב".

יצוין כי הנשיא אובמה ושר החוץ ג'ון קרי עתידים להשתתף בעוד שבוע בכנס של נאט"ו בווילס.

(עדכון ראשון: 21:26)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully