וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: דאעש בסוריה השתמש בשיטות עינויים של ה-CIA

לפחות 4 שבויים מערביים, בהם העיתונאי ג'יימס פולי שנרצח, עברו עינויים בשיטות שהיו בשימוש סוכנות הביון האמריקנית אחרי פיגועי 11 בספטמבר. "הם ידעו בדיוק איך לעשות זאת"

צילום: סרטון חובבים שהועלה לרשת, עריכה: יאיר דניאל

(תיעוד: לוחמי דאעש מובילים חיילי צבא סוריה עירומים אל מותם)

לפחות ארבעה שבויים של ארגון "המדינה האיסלאמית" (דאעש) בסוריה, בהם העיתונאי האמריקני ג'יימס פולי, שנחטף והוצא להורג, עברו סדרת עינויים בשיטות שהיו בשימוש על ידי סוכנות הביון האמריקנית המרכזית, CIA – כך דווח אמש (חמישי) בעיתון "וושינגטון פוסט". לפי הדיווח, השתמשו אנשי הארגון בשיטות העינויים בהן השתמש ה-CIA לאחר ה-11 בספטמבר, בהן הטבעה במים, שנאסרה לשימוש בארצות הברית.

"הם ידעו בדיוק איך לעשות זאת", טען מקור אנונימי. ה-CIA השתמש בהטבעה בכלא גואנטנמו השמור לאחר ה-11 בספטמבר. במסגרת שיטה זו, העצורים כפותים ופיסת בד מונחת על פרצופם. המענים שופכים מים קרים פניהם המכוסות בבד, מה שיוצר תחושה של טביעה. "הבד הרטוב יוצר מעין מחסום, שדרכו קשה עד בלתי אפשרי לנשום", נכתב במזכר של משרד המשפטים האמריקני.

עוד בוואלה! חדשות:
הערכה בצה"ל: צבא סוריה יתקוף המורדים בגבול כבר הלילה
43 חיילי או"ם נחטפו בידי ארגון טרור בגולן הסורי
השפלה לפני המוות: דאעש רצח עשרות חיילים עירומים

אנשי דאעש בבסיס חיל האוויר הסורי "טבקה" שנכבש במחוז רקה – אוגוסט 2014. AP
לוחמי דאעש בבסיס של צבא אסד באזור א-רקה, השבוע/AP

הנשיא ברק אובמה יצא נגד השימוש בהטבעה במים, שהוגדרה כעינוי. משרד המשפטים הצהיר כי מדיניותו הרשמית אוסרת על שימוש בשיטה זו. השנה אף קבע הסנאט האמריקני כי עינויי ה-CIA בשיטה זו לא תרמו לחילוץ מידע מאסירים.

על פי הדיווח, השבויים הוחזקו בעיר א-רקה שבצפון סוריה, ושם עברו את העינויים. גורם המקורב לעיתונאי שהוצא להורג ג'יימס פולי מסר: "אני מאמין שהוא ספג המון התעללות פיזית". אמו של פולי, דיאנה, סיפרה בריאיון טלפוני כי לא ידעה שבנה עונה בשיטה זו.

הבולשת הפדרלית האמריקנית, FBI, שחוקרת את מותו של העיתונאי ואת חטיפתם של אמריקנים נוספים בסוריה, סירבה למסור תגובה רשמית לנושא. עיתונאי צרפתי ששהה בשבי דאעש יחד עם פולי, ושוחרר לפני כארבעה חודשים בגבול טורקיה, סיפר כי פולי היה נתון לעינויים קשים יותר מהאחרים, משום שחוטפיו מצאו במחשבו תמונות של אחיו, המשרת בחיל האוויר של ארצות הברית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully