וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לפיד: "מבצע צוק איתן חייב להוביל לתהליך מדיני"

שר האוצר הגיע לקיבוץ נירים וביקר את משפחתו של זאב עציון, שנהרג מפגיעת פצצת מרגמה שנפלה שלשום ביישוב. "נוביל לוועידה אזורית שמטרתה להגיע להסכם של 'פירוז תמורת שיקום'", אמר

צילום: יותם רונן, עריכה: יותם בן-דוד

שר האוצר יאיר לפיד ביקר היום (רביעי) את משפחתו של זאב (זאביק) עציון, רבש"צ קיבוץ נירים במועצה האזורית אשכול, שנהרג שלשום מפגיעת פצמ"ר ביישוב, כשעה לפני כניסת הפסקת האש לתוקפה. לפיד התייחס להפסקת האש ולהשלכותיה, ואמר בהצהרה לתקשורת: "מבצע 'צוק איתן' לא יכול להסתיים בהפסקת אש. הפסקת אש היא התחלה של החלק השני של מבצע 'צוק איתן', של החלק המדיני שיוביל לפירוז עזה".

יאיר לפיד בביקור במועצה האזורית אשכול, אוגוסט 2014. יותם רונן
לפיד עם ראש המועצה האזורית אשכול, חיים ילין, היום/יותם רונן

לדברי לפיד, "לא יכול להיות שמכל העולם יגיע כסף לעזה, לשיקום, בלי שיהיה פירוק ופירוז של חמאס מנשקו. אנחנו נוביל לוועידה אזורית שהמטרה שלה היא להכניס פנימה את הרשות הפלסטינית ואת מדינות ערב, הסעודים ומדינות המפרץ, כדי להגיע להסכם שאומר - 'פירוז תמורת שיקום'.

"תושבי דרום מדינת ישראל לא יכולים להמשיך לחיות ככה", הוסיף. "משרד האוצר וממשלת ישראל מגויסים לגמרי לשיקום עוטף עזה ויישובי הדרום. הם אחרי מלחמה קשה, אחרי מערכה של 50 יום. הילדים צריכים ללכת לבית ספר ואנשים צריכים לבנות מחדש את חייהם וביתם, תפקידנו לעזור להם ואנחנו עובדים בזה".

עוד בוואלה! חדשות:
43 חיילי או”ם נחטפו בידי ארגון טרור בגולן הסורי
הרשות תציג לאו”ם לוח זמנים לנסיגת ישראל מהגדה
הלוחם בתרדמת - הברית לבנו נערכה בבית החולים

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
זאב עציון, רבש"צ קיבוץ נירים שנהרג מפגיעת פצמ"ר/מערכת וואלה!, צילום מסך

עציון, שאת משפחתו ביקר היום לפיד, הותיר אחריו רעיה, נאווה, וחמישה ילדים - מעיין, גיל, עומר, טל ונטע. הוא היה בן 55 במותו. הוא שימש במשך שנים רבות כרבש"צ (רכז ביטחון שוטף צבאי) של קיבוץ נירים. בקיבוצו סיפרו כי עציון התנדב ב-30 השנים האחרונות במד"א כנהג אמבולנס. "הוא היה פעיל מאוד חברתית ותרבותית בקיבוץ. כל מה שעשה - עשה תמיד עם חיוך גדול על השפתיים וטוב לב שופע", אמרו.

יחד עם עציון נהרג באירוע שחר מלמד, בן 43, גם הוא בן הקיבוץ, שנפצע מהפצמ"ר ומת לאחר מכן מפצעיו בבית החולים סורוקה בבאר שבע. עציון עצמו נהרג במקום. מלמד הותיר אחריו רעיה, ענת, ושלושה ילדים - שחף, עינב וגפן. מלמד עבד שנים ארוכות בשדות הקיבוץ בתחום ההשקיה ושימש רכז ההשקיה בענף גידולי השדה וכן מנהל המוסך המקומי. בקיבוץ אמרו כי מותו הטרגי "מהווה מכה קשה נוספת וכואבת לקיבוץ נירים, לחבריו ולתושביו".

באירוע נפצעו ארבעה בני אדם נוספים - אחד מהם במצב קשה מאוד, אחד במצב בינוני ושניים במצב קל. הם פונו על ידי מגן דוד אדום לבית החולים, כשבזמן תהליך הפינוי המשיך ירי הרקטות ופצצות המרגמה לעבר עוטף עזה בכלל, וקיבוץ נירים בפרט.

דובר הקיבוץ, דדי רובינשטיין, התייחס לאירוע, לפני שנודע על מותו של מלמד: "בסביבות השעה 18:00, כתוצאה ממטח רקטות, נפגעו ארבעה מחברי הקיבוץ ושני עובדי חברה קבלנית שעסקו בתיקון תקלת חשמל שהייתה ביישוב כתוצאה מפגיעת פצמ"ר בשעה מוקדמת יותר. כולם שהו שם מתוקף תפקידם ולא הספיקו להגיע למרחב המוגן.

"זה יום קשה מאוד בקיבוץ נירים", הוסיף רובינשטיין. "אנחנו רק מתחילים להתמודד עם המצב. ידענו כבר אבידה של חבר קיבוץ שנהרג במפעל מפצמ"ר. השכול מלווה אותנו. אין נוסחה לאיך מתמודדים על המצב. הקהילה תומכת במשפחות ואני מקווה שכך נדע לעבור את היום הקשה". לדבריו, "יש שחיקה של התושבים. הקיבוץ שלנו עם קהילה חזקה ועדיין אנחנו תקופה ארוכה תחת מטחי ירי בלתי פוסקים. אנחנו מבקשים מהממשלה לעשות כל מה שצריך כדי שתסיר את אי הוודאות שאופפת אותנו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully