וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש מועצת אשכול לתושבים: "אל תשובו הביתה"

26.8.2014 / 19:46

הפסקת האש בין ישראל לחמאס נכנסה לתוקפה, וראשי הרשויות בדרום תוקפים את הממשלה בחריפות. "יש אולי הפסקת אש בירושלים, לא פה", אמר ראש המועצה שבה נהרג היום אדם מפצמ"ר

צילום: ניב אהרונסון, בני ואינר, שי מכלוף, רויטרס, עריכה: טל רזניק, קריינות: לירון בארי

כשברקע הוסכם על הפסקת אש בין ישראל לחמאס ללא הגבלת זמן, ראשי המועצות בדרום מתנגדים להפוגה, וקוראים לתושביהם שעזבו את בתיהם לא לחזור. ראש מועצת אשכול, חיים ילין, אמר הערב, שעות ספורות לאחר שאדם נהרג ביישוב במועצה: "כנראה שבירושלים יש הפסקת אש, ואין ספק שגם בעזה הם מרגישים בטוחים לצאת לרחוב כי הם יודעים שצה"ל לא יתקוף. אף אחד לא חוזר לפה - לא מעניין אותי מה חמאס או הממשלה תגיד - עד שאדע שיש הפסקת אש אמתית. אני מקווה שתושבי עוטף עזה יוכלו לחיות בשקט. קל מאוד לקבל החלטות ממדינות זרות, מהבונקרים, או מירושלים".

ילין התייחס לאירוע הקשה ביישוב, שבו נפצעו גם שישה בני אדם מפגיעת פצמ"ר, ואמר: "זה אחד האירועים הקשים ביותר בעוטף עזה ובאשכול. אנחנו במלחמת התשה. בלתי נסבל שהממשלה גררה אותנו למלחמה של חודשיים עם הפסקות אש באמצע. פירוז עזה לא יכול להיעשות על ידי ירי אינטנסיבי על עוטף עזה. זה צריך להיות על ידי הסכם מדיני. אם החלטתם לעשות זאת במלחמה, שיהיו לכם מספיק ביצים לעשות זאת עד הסוף. יש לנו ממשלה חלשה". ילין סיים את דבריו בפנייה לראש הממשלה, בנימין נתניהו: "אדוני ראש הממשלה, אם היית פה יומיים היית מקבל החלטות אחרות".

ראש עיריית אשקלון, איתמר שמעוני, תקף גם הוא את הפסקת האש בחריפות: "כל ויתור לחמאס הוא כניעה לטרור. תושבי ישראל והדרום רצו לראות הכרעה במערכה הזו, אבל זה כנראה כבר לא יקרה. רצינו לראות את חמאס מובס ומתחנן על חייו, בפועל אנו רואים את ישראל רצה לשולחן המשא ומתן בכל הזדמנות שנקרית לפניה. לא בשביל "הישג" כזה איבדנו 64 לוחמים ו-4 אזרחים, בהם ילד בן ארבע. לא בשביל ה"הישג" הזה ישבנו כמעט חודשיים במקלטים ובמרחבים המוגנים, לא בשביל ה"הישג" הזה ספגנו מכה כלכלית קשה ועסקים כאן קרסו. ציפינו להרבה יותר מזה.

לדבריו, "כל הסכם שיושג עם חמאס, פירושו כניעה לטרור. הם העלו דרישות בכוח הזרוע, ונראה שהם צפויים לקבל את מה שרצו. המסקנה: דרך הטרור משתלמת, ולכן העימות הבא הוא רק עניין של זמן".

מלחמה בדרום - כותרות אחרונות:
שרי ישראל ביתנו בקבינט מתנגדים להפסקת האש
דובר חמאס: "ניצחנו את נתניהו, שיודה בכשלונו"
הפסקת האש ברצועת עזה נכנסה לתוקף

רקטה שהתפוצצה בשטח פתוח באשכול, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
"אם ראש הממשלה היה פה יומיים הוא היה מקבל החלטה אחרת". רקטה שהתפוצצה היום בשטח פתוח באשכול/חטיבת דובר המשטרה

ראש מועצת שדות נגב, תמיר עידאן, התייחס גם הוא להפסקת האש, לפני שזו נכנסה לתוקף, ואמר: "אנחנו כבר רבע שעה מופגזים בלי הפסקה. זה שיש הבנה שבשתיקה שמותר להפציץ ולירות חצי שעה לפני תחילת הפסקת האש זה לא סביר. זה דבר שלא יכול לקרות. צה"ל צריך לרמוס את כל מה שקורה שם כשהם מפגיזים ככה. לא יוצאים פה מהבתים". עידאן הוסיף: "אני לא נגד הפסקת האש אבל צריך לשנות את הכללים - לא הגיוני שאפשר לעשות הכל חצי שעה לפני. וגם הפסקה בלי יעד ברור זה לא לעניין - ניסינו הפסקות של כמה ימים ואנחנו לא רואים לאן זה מתקדם במיוחד כששנת הלימודים בפתח. אם יאפשרו פתיחתה של הלימודים, אנשים יהיו שאננים ועלול לקרות אסון. אסור שתהיה הפסקת אש שבירה שכזו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors

"תהליך מדיני בחסות הכוח"

"עד עתה אני שמעתי על הפסקת האש מהמקורות של האויבים שלנו", אמר ראש המועצה האזורית חוף אשקלון, יאיר פרג'ון, "אני כראש מועצה מסרב להתייחס להפסקת האש ממקורות אלה ועל קונצרט חיינו אני רוצה לשמוע מהמנצח, שהוא ראש הממשלה. אני מהחמאס לא רוצה לשמוע כי הם האויב שלי, ואני לא מאמין לו כמו שלא האמנתי קודם לכן.

אם הפסקת אש היא מוחלטת ולא לשבוע או חודש אז זה בסדר גמור אבל אם היא לזמן מוגדר שאם לא יגיעו להבנות אחריו תתחיל האש שוב, אז אסור לבטל אותה. האירוע שקרה היום הוא מצער מאוד ואנחנו צריכים להמשיך לנשוך שפתיים. אנחנו במאבק מורכב ומתמשך ולא פשוט - אנחנו פה בעוטף שומעים אזעקות ובומים. היה ויש הפסקת אש - אז שתהיה הפסקת אש כמו שצריך".

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר היום: "התהליך המדיני שמתקיים בחסות הפעלת הכוח של צה"ל הוא הדבר הנכון. המשימה שלנו היא לגרום לעיקור כוח האלימות של החמאס והארגונים האחרים ולאורך החודשים הבאים תפקידנו יהיה לגרום לפירוז הרצועה ממנהרות ורקטות. את המהלך הזה היה נכון לעשות באמצעים מדיניים אבל האלטרנטיבה עדיין על השולחן: אם התהליך לא ישיג את מטרתו - אז הנבוט הגדול של כניסת צהל לרצועה ופירוק החמאס על השולחן". שוסטר הוסיף: "אני חושב שכל הפסקת אש היא שלב ראוי בדרך להפסקת האש הממושכת, שהיא שלב בדרך להסכם ארוך טווח. כל שלב שהמהלך נתקע בו זה מקרב את המלחמה הגדולה של צה"ל כנגד החמאס. אם הפסקת האש מתמוטטת אז אני מניח שבתוך שבועות לא ארוכים אנחנו יכולים למצוא עצמנו בתוך הרצועה. אין מצב ששנת 2014 מסתיימת כשאנחנו במלחמת התשה".

לפניות לכתב יניר יגנה: Yanirya1234@walla.com

נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, אוגוסט 2014. חטיבת דובר המשטרה
נפילת רקטה בגן ילדים באשדוד, היום/חטיבת דובר המשטרה
דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו זוהרי חוגגים את הכרזת הפסקת האש ברצועת עזה במסגרת מבצע צוק איתן – 26 באוגוסט 2014. רויטרס
דוברי חמאס פאוזי ברהום וסמי אבו-זוהרי חוגגים בעזה, הערב/רויטרס
יירוט בשמי שדרות. אוגוסט 2014. אלברט גבאי, מערכת וואלה! NEWS
יירוט רקטות בשמי שדרות, בצהריים/מערכת וואלה! NEWS, אלברט גבאי
יירוט רקטות בשמי תל אביב בידי כיפת ברזל. פליקס, מערכת וואלה! NEWS
יירוט רקטה הבוקר, בשמי תל אביב/מערכת וואלה! NEWS, פליקס
הרס ברפיח אחרי תקיפות צה"ל. 24 באוגוסט 2014. AP
הריסות בניין ברפיח, אמש/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully